2014-09-13, 12:10
Medlem
Knugen37s avatar
Kommer nog mer eller mindre få chansa på att Milan vinner över ett hemmastarkt Parma med alla skador/oväntade petningar på mina spelare. Surt, hade helst inte velat ha någon spelare alls från den matchen i min 11:a.
Citera
2014-09-13, 13:54
Medlem
Ferry31s avatar
Snabb utvärdering av min trupp:

Målvakter: Buffon, Rafael och Bassi
Kommentar: Här har jag helt klart lyckats eftersom jag fått Buffon, vilket kommer säkra många poäng under hösten, om Juventus håller tätt bakåt i vanlig ordning. Skönt att ha en back-up också. Optimala hade varit att ha tre spelklara målvakter, men eftersom jag sitter med Buffon är jag nöjd.
Betyg: 4/5

Försvarare: Dainelli, Bonucci, Nagatomo, Pasqual, Stendardo, Antonini, Radu och Castan.
Kommentar: Här tycker jag att det finns gott om kapacitet, men eftersom fyra av backarna just nu verkar dras med skador är bredden undermålig. Kommer vara helt beroende av att förstärka backlinjen.
Betyg: 2/5

Mittfältare: Candreva, Parolo, Moralez, Honda, Biondini, Rigoni, Jankovic och De Guzman.
Kommentar: Kunde varit bättre, kunde ha varit sämre. Ganska väntat utfall eftersom min mittfältsbudget var ganska låg, men jag fick åtminstone in Candreva, Honda och Parolo vilket jag satsade på. Moralez, Biondini och Rigoni är bra truppspelare.
Betyg: 3/5

Anfall: Llorente, Tevez, Denis, Babacar, Berardi och Insigne.
Kommentar: Här är jag nöjd eftersom jag fick fyra anfallare jag hade satsat hårt på. Tevez och Llorente kommer förhoppningsvis vara nyckeln till framgång för min del under den här hösten, och Berardi och Denis får gärna göra lika många mål som förra säsongen.
Betyg: 4/5

Svaghet i truppen: Bredden. Fruktansvärt dålig bredd i försvaret samt rätt svag bredd i anfallet.
Svaghet i truppen: Dålig spets på mittfältet.
Styrkan i truppen: Juventusspelarna
Tippning: Mittenplacering att vänta. Kanske en fjärdeplats?
Citera
2014-09-13, 14:11
Medlem
Ferry31s avatar
Säsongens första match är mot AC Bosman, som styrs av elem. En stabil veteran som varit med sedan vi började för två år sedan och alltid spelat i högsta divisionen. Laget som gäller:

- - - - - - - - - - - Buffon - - - - - - - - - - -

- - Dainelli - - - Bonucci - - - Nagatomo - -

- Candreva - Moralez - - Parolo - - Honda -

- - Denis - - - - Llorente - - - - Tevez - - -
Citera
2014-09-13, 17:25
Medlem
Knugen37s avatar
De Sancits
Lichtsteiner-Gastaldello-Maicon
Cuadrado-Menez-Coman-Honda-Illcic
Llorente-Gervinho

Får hoppas att Coman och Gervinho får komma in senare under matchen, väldigt surt att dem inte startar.

Står för motståndet gör Risorgimento(Ezzelino). Såhär på förhand tror jag nog att han vinner ,men vi får se. Detta skall bli kul.
Citera
2014-09-13, 17:40
Medlem
anteri17s avatar
Lopez

Darmian de Vrij Ghoulam Dodo

Pogba Pjanic Muntari
Birsa

Totti Zaza

Dessa spelare ska göra det för Antico Arsenale den här första omgången. Ghoulam är dock skadad så Biava kommer ersätta honom.
Citera
2014-09-14, 15:57
Medlem
L.jaxxons avatar
Skönt att man har Icardi, Kovacic och Hernanes...
Citera
2014-09-14, 16:03
Medlem
4522s avatar
Och jag Consigli...
Citera
2014-09-14, 16:42
Medlem
Villons avatar
Skönt att man har Osvaldo på läktaren när ingen annan gör mål. Det här går åt helsike direkt.
Senast redigerad av Villon 2014-09-14 kl. 16:45.
Citera
2014-09-14, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Skönt att man har Osvaldo på läktaren när ingen annan gör mål. Det här går åt helsike direkt.

Du kan trösta dig med att du inte är ensam. Har honom förvisso på bänken, men ändå.

Fint att Candreva levererar åtminstone.
Citera
2014-09-14, 17:15
Medlem
Gantss avatar
En bra dag att ha en massa spelare från Inter
Citera
2014-09-14, 17:22
Medlem
Kan någon förklara hur UFF egentligen fungerar? Jag har två backar som inte spelar. En av mina två avbytare spelar. Betyder det att jag får tillgodoräkna mig avbytaren + en UFF?

PS

Hur många avbytare får man använda? Samtliga.

Jag har nämligen för mig att jag inte har kunnat utnyttja UFF under tidigare säsonger.

PPS

Och vafan star "UFF" för?
Senast redigerad av Brille68 2014-09-14 kl. 17:32. Anledning: Tillägg! Och igen!
Citera
2014-09-14, 23:36
Medlem
Ferry31s avatar
Skönt att ta en seger i första omgången samt att mitt lag presterade näst bäst i ligan.

Candreva, Honda, Tevez och Parolo leverade. Ungefär som planerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in