2014-08-16, 21:04
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolino
Nja, vi betalade bara för bränsle osv. själva dvs. driftskostnader, resten stod EU för!

Och du menar då att Sverige inte betalar in en jävla massa pengar till EU?

EU är ett samarbete där alla olika nationer som är med har lovat att assistera varandra på olika sätt.
Och som man även betalar in till.

Vad jag vet betalar inte afrika en endaste spänn till Sverige för att ta emot deras människor.
Eller mellanösternländerna.
Citera
2014-08-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Vad sägs om att förklara för mig istället då? Kom med seriösa argument och utbilda mig i mer specifikt vad som är rasistiskt och nazistiskt med SDs politik. Jag är hur nyfiken som helst.

Är det rasistiskt att vilja sänka invandringen?

Enligt hjärntvättade PK-ister är det rasistiskt att ha en sån åsikt ja
Citera
2014-08-16, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solroz
Nu har det verkligen slagit slint ordentligt för dom. Man tror ju knappt det är sant.

De har nu kommit till samma flumnivå som MP för helvete.

Det roligaste måste vara Reinfeldts utspel om bostäder. Det finns noll pengar, men han lovar 150 000 bostäder.
http://www.expressen.se/nyheter/moderaternas-forslag-bygg-150000-bostader/
Citera
Medlem
Abarts avatar
Inga vallöften inga pengar kvar till Sveriges befolkning bara för att denna stridshingst ska få fortsätta sin sinnessjuka invandringspolitik , han vill ta in alla till Sverige medans andra länder tänker på sin befolkning och begränsar detta . Sverige har redan ett skattetryck som är högt , nu blir det mycket mycket högre . Nu får det vara nog , andra länder måste nu ta sitt ansvar varför ska bara vi Svenskar ställa upp på detta . Det finns rika arabländer som har olja och har obegränsat med pengar , det är deras tur nu . Vi har under många år ställt upp och tagit in alldeles för många redan nu , som nu påverkar vår välfärd negativt på alla sätt och vis
Citera
Medlem
SuperBlaes avatar
"The ship is sinking, get out while you can" citatet faller sig bra i denna oreda.
Synd att man som svensk måste finna ett annat alternativ till denna piskning som sker varje dag av våra förtroende valda. Man tjänar hyfsat bra med pengar, sliter och jobbar 70-80 timmar i veckan, men för vad?

Att kunna finansiera alla dessa flyktingar som ska komma till vårat land och bara kostar en i helvetes massa pengar, som jag som skattebetalare får stå för. Och för vad, vad kommer att bli bättre i och med detta? Vad händer sedan? Vem ska ta hand om alla dessa? Hur många % kommer att kunna bidra till vårat "fina välfärdssamhälle"? Vi står på ruinens brant och det ända vi gör är att ge oss piskrapp innan vi hoppar... Pengar växer inte på träd...
Citera
2014-08-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
I Skarpnäck ett område skulle jag tro med 50 % bostadsrätter .

Jaha har hon flyttat tillvLidingö därserman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Det roligaste måste vara Reinfeldts utspel om bostäder. Det finns noll pengar, men han lovar 150 000 bostäder.
http://www.expressen.se/nyheter/moderaternas-forslag-bygg-150000-bostader/

Du kan ju gissa vilka som ska ha de bostäderna!
Citera
Medlem
narkoluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffleslap
http://www.ratsit.se/19520912-Lena_Maria_Melin_Lidingo/7rljWxgukGGH18kzV_p6kGi8-waMmmRKNMLvWNJUlEw

bitch alltså fy fan leva som man lär?

Det där är fel kärring!!!
Lena Mellin på Aftonbladet bor i kvarteret pungpinan i Skarpnäck.
Flitgränd 14 i ett litet egnahemshus med gul träpanel om vi skall vara exakta.
Citera
Medlem
lysande m , då ska m inte komma klagande på hög arbetslöshet sen..
80000 flyktingar per år.. vart ska han trolla fram dom jobben?
nu sitter sd å gnuggar händerna..
Citera
2014-08-16, 21:08
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
SD vill inte neka asyl till exempelvis kristna flyktingar som på allvar är förföljda på grund av sin religion eller etnicitet. SD står ju bakom asylrätten. Argumentet "hjälpa på plats" handlar ju främst om krigsflyktingar, där det är mycket mer effektivt att rikta om hjälpen till närområdena.
Jaha, lite systematisk halshuggning av "otrogna" är alltså inte ett tänkbart skäl till asyl? Kolla in i Mondo-forat - bitte. Hur lång tid tror du det tar innan Jimmie och Sverigedemokraterna välkomnar flyende Yazidiska flyktingar till Sverige med det argumentet eller för all del, vilka lokala "säkra" platser finns för ovannämnda grupp? Sverige är fortfarande (snart kommer självmordsbombarna hit också - vi snackar pluralis), relativt säkert.

Kanske kommer Jimmie att "strama upp" Migrationsverket som väljer att avslå asylansökningar från just en sådan grupp? Nä, jag tror inte på det argumentet även fast det låter humant. Verkligheten ser annorlunda ut min vän.
Citera
Medlem
geir44s avatar
Vad är "human politik"? Att låta lyckjägare ta över ens område utan kamp är inte särskilt menneskeligt beteende. Ordet "humanitær" är meninglöst og något från hans spin doctors.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Moderat valaffisch: http://www.svt.se/cachable_image/1408006505/svts/article2243501.svt/alternates/medium/reinfeldt-affisch-jpg

Några dagar efter att den presenterats går statsministern ut och förklarar att det inte finns utrymme för några större satsningar förutom invandringen.
MODERNT SVENSKT FÖRSVAR?! VAD FALLS, HORDERATER?

http://avpixlat.info/2014/03/24/sveriges-forsvar-2014-vi-springer-runt-och-skriker-pang-pang/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in