2014-08-16, 20:22
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Analyserna som förts fram i medierna är att Reinfeldt hoppas slå undan benen på kostsamma reformer som presenterats av S, V och MP. Genom att säga att det inte finns några pengar (förutom till invandringen) så måste de rödgröna förklara varifrån pengarna ska komma och då återstår bara omfattande skattehöjningar, något som få svenskar är särskilt intresserade av.

Man måste komma ihåg att det här är en rejäl chansning från Reinfeldts sida. Kanske rent av desperat. Men samtidigt så ljuger han heller inte, något som kanske kan genenerera några röster då han nu försöker framstår som trovärdig och riskmedveten.

Instämmer i din analys.
Nej, Reinfeldt ljuger inte, men alla förstår nu att han ljugit tidigare. Inte en eller tio gånger utan varje gång massinvandringen kommit på tal de senaste åtta åren. D v s hundratals gånger.

Reinfeldt kan nu inte längre åberopa sinnessjukdom när han ställs inför riksrätt tillsammans med sina usla kumpaner i alliansen. Han har, i och med dagens tal, erkänt att han medvetet fört svenska folket bakom ljuset med lögner, desinformation, bluff och båg.

.
Citera
2014-08-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Minns ni att Reinfeldt erbjöd att stötta en S-ledd minoritetsregering? Detta kanske är hans försökt att punktera S så till den grad att de rasar i opinionen om de inte lyckas motivera kostsamma satsningar på ett tillfredsställande sätt (dit kvalificerar knappast drastiska skattehöjningar). Om Reinfeldt lyckas slå undan benen på en rödgrön regering och Löfven inte lyckas hitta tillräckligt stöd ens med hjälp av FP så återstår ju bara parlamentariskt kaos eller att bli en minoritetsregering med stöd av M.

Vad tror ni?

Att S smyger runt kring 30-35 procent är inget konstigt. Jag tror snarare att man kommer nå en uppgörelse med SD om migration förutsatt att sossarnas egna analytiker ser kostnaderna. Tidigare så var de faktiskt på väg ner fram till "arabiska våren" och all skit som drogs igång med den. Amerikanarna var på väg hem och läget började lugna sig.

Men icke så nicke. S vill inte kasta bort arbetslinjen för asylinvandring. Folk som tror det är fullständigt galna. Skilj på snack å verkstad.
Citera
2014-08-16, 20:23
Medlem
Thats it, Reinfeldts ignorans kan inte längre försvaras av mig som varit M-väljare i snart trettio år. Får bli det Sverigevänliga alternativet.
Citera
2014-08-16, 20:23
Medlem
Den dagen kvinnan bor granne med ett asylboende, den dagen, då hoppas jag att hon säger samma sak. Förstår inte hur alla dessa välbärgade människor har mage att sitta och gotta sig åt utsatta svenska medborgare som skriker på hjälp. Fler och fler skriker på hjälp, men ingen lyssnar förutom en man, våran framtida statsminister.
Citera
2014-08-16, 20:24
Medlem
Pengarna är Slut. Brukar se ut så varje gång moderaterna styrt och regerings skifte är på gång. Han är ju ärlig om än
slut i huvudet.

Sd2014!!
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHIMERAS
Tror du den frikostiga invandringspolitiken föddes för 8 år sen..!?

Givetvis tror jag inte det. Men vem och när massinvandringen startade och vilka andra partier som deltagit är en annan fråga. Inte ointressant men inte vad det handlade om.

Det handlade om att väljarna gett moderaterna mandat att bedriva denna politik. Att andra politiker fått liknande mandat från andra väljare har inte med saken att göra.

Du måste lära dig att inte glida iväg i debatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enochfemtio2
Han säger hjärtan men menar anus.

Nej, han menar plånboken.
Citera
2014-08-16, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Är det någon fler än jag som inte förstår varför detta kommer från Reinfeldt nu?

Han har ju tillsammans med resten av sjuklövern stått och ljugit om invandringens kostnader i åtta år. 4 veckor innan valet får han för sig att beskriva hur verkligheten ser ut på riktigt.

Handlar det om att vinna förtroendekapital från mittenväljare? Handlar det om något desperat försök till att locka invandringskritiska väljare genom att iallafall säga "jag ser problemet".

Kan verkligen inte förstå. Önskar snarast en längre analys från vår allas Charlie Lindh.

Tror hans största mardröm just nu vore att vinna valet och få sitta av 4 år till, för han vet så klart att allt kommer braka samman under denna tid. Turbulenta år väntar och då sitter han hellre tryggt på något EU-toppjobb där han slipper ta ansvar för vad han ställt till med. Räcker med att kolla på gubben, han är inte sugen på 4 år till det är en sak som är säker.
Citera
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Invandringsmotståndarna i Moderaterna har inte lämnat partiet ännu. Enligt förra SOM-undersökningen var det en majoritet av Moderaternas väljare som ville minska invandringen. Lite över 50%. M har tappat många väljare, men inte riktigt så många.

Vi behöver varken Alliansen, de rödgröna eller SD. Det vi behöver är ett helt annat politiskt system som bygger på ansvar och kompetens istället för populism och privata vinstintressen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är ju ingen hemlighet att folk börjar bli jävligt trötta på tiggare, invandring o.s.v. Det ska ärligt talat bli intressant att se vad SD får för resultat i år. De lär ju spurta väldigt starkt med allt prat om kostnader, tiggare, IS och dylikt.
Jag tror tyvärr att den kommande Jimmieskandalen kommer att påverka väljarna. Inte för att jag tror att det verkligen går att plocka fram en sådan, men min teori är att det dagarna före valet kommer att publiceras en skandal med JÅ i nazi-sammanhang. Denna kommer förvisso att visa sig vara falsk, men detta kommer att avslöjas först efter valet. Avslöjandet påverkar valet och kommer till viss del att diskuteras i media efteråt. Att hela avslöjandet i verkligheten var ren bluff, kommer dock bara att avslöjas i alternativ media.

Så blir valet 2014. Minns var ni läste det först!
Citera
2014-08-16, 20:26
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Nej, han menar plånboken.

Nej, han säger bend over and i show you.
Citera
2014-08-16, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Vi behöver varken Alliansen, de rödgröna eller SD. Det vi behöver är ett helt annat politiskt system som bygger på ansvar och kompetens istället för populism och privata vinstintressen.

Vad skulle det vara då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in