2014-08-16, 15:24
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Finns det ingen som följer hur herr Reinfeldts budskap tagits emot i övriga sociala medier? Skrivs det just nu hyllningstal på Facebook? Finns det någon skön sammanställning?

Ja detta vore intressant att veta.
Citera
2014-08-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
under åren med Alliansen har Sverige VARIT ett av de länder som klarat sig bäst

Varit?

Ja, du min vän. Men nu när räkningarna börjar välla in och folk märker att festen är slut lär det bli många bittra miner. De som trodde att inget skulle kunna överträffa Carl Bildts ändlöda misslyckanden som statsminister hade nog inte räknat med att moderat ideologi skulle generera än ännu större pappskalle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Finns det ingen som följer hur herr Reinfeldts budskap tagits emot i övriga sociala medier? Skrivs det just nu hyllningstal på Facebook? Finns det någon skön sammanställning?

Knäpptyst. Därför hoppas jag att någon duktig fbare kan spara sidan i sin helhet,den lär försvinna
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
När dessa 200 000 personer sen ska ha socialbidrag på 10 000/mån, så blir det ytterliggare 2 miljarder/månad, eller 24 miljarder om året. Utöver de EXTRA 48 miljarder som Migrationsverket har begärt.

Kan det blir bra det här?

Man måste skilja på påfyllningen och hur mycket man redan har i behållaren.

En påfyllning på ca 150k flyktingar kostar oss ca 50-60 miljarder.

Behållaren däremot kostar oss ca 200 miljarder årligen. Och för varje påfyllning så ökar den kostnaden.
Senast redigerad av SmokeOn 2014-08-16 kl. 15:27.
Citera
Medlem
keranos avatar
Så det herr Fredrik säger är att invandringen kommer kosta så mycket pengar att inte ens moderaterna kan lova att de kommer förbättra Sverige på något sätt de närmaste 4 åren om de vinner? alla pengar kommer gå till invandringen?
Citera
Medlem
Ja, vad händer i Twitterland?
Citera
2014-08-16, 15:26
Medlem
Veasellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Fan vad insnöad du måste varit om dagens tal fick dig på andra tankar.

Jaså, utveckla det där för mig. Bara för att jag inte sträcker upp handen för SD i första taget, utan väntade på att något parti ska ta vett till sig?
Nu är den väntan över.
Citera
2014-08-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det här är så utstuderat och strategiskt. Reinfeldt och Co vet mycket väl att folket har börjat ledsna på massinvandringen och dess kostnader. De har tålmodigt väntat till rätt tillfälle att släppa "bomben". Allt det här är planerat minutiöst. Den svenska befolkningen är som en stor fåraskock. Nu skriker Reinfeldt 'varg' inför valet, och den stora dumnaiva fårskocken kommer springa rakt in i sverigedemokraternas tröstande famn. Hjääälp Jimmie, hjäääälp, bääääää, bääääää, bääääääääää!

Det finns bara ett problem. Sverigedemokraterna är kontrollerad opposition. massinvandringen kommer inte upphöra :-)

You said it my friend. Jag har länge påpekat samma sak, men fåren är helt hjärndöda. Jag har förberett mig för det här de senaste 5 åren. Jag är redo!
Citera
2014-08-16, 15:29
Medlem
Valaskjalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veaselll
Jaså, utveckla det där för mig. Bara för att jag inte sträcker upp handen för SD i första taget, utan väntade på att något parti ska ta vett till sig?
Nu är den väntan över.

Du är välkommen in i värmen!
Citera
2014-08-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Jag är ingen anhängare av Reinfeldt men man måste lägga det på hans pluskonto att han hindrar den typen av allvarliga skador på landet.

Alliansen har under 8 år hindrat vänstern från att sabotera landet. Det måste dom få credit för.

Det dom borde ha gjort är att se till att hålla invandring så att det mer uteslutande handlar om kompetent arbetskraft. (Kompetent arbetskraft går plus från dag 1). Det har dom inte lyckats med. Antagligen är motståndet från de rödgröna för stort, och man är inte överens inom Alliansen.
Symptomatiskt är det som läkte via Wikileak:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12512290.ab
Symptomatisk är vänsterns reaktion. Med vänstern kan vi räkna med ett stort välkomnande av analfabeter och svår-assimilerade.

Jag ser inte fördelen med en vänsterregering. Dels får vi större kostnader och problem med invandring. Dels får vi alla ekonomiska skador på samhället av deras politik. Det blir sämre i alla avseenden.

Nu tror jag att en fördubblad a-kassa skulle leda till att konsumtionen ökar och inte stjälper samhället i den ändan. Vi pratar om 7 miljarder, för att arbetslösa ska få en dräglig vardag. Här går det absolut inte ge en krona. Men 150 miljarder på invandring varav en stor del av pengarna skickas tillbaka till släktingar mm som är kvar i hemländerna som inte hamnar i det svenska välfärdssamhället, det är helt ok
Citera
2014-08-16, 15:31
Medlem
MadScientists avatar
Alltså jag kan inte fatta att detta händer! Ruinfeldt ger bokstavligt talat SD en royal straight flush mindre än en månad innan valet! Det här är det bästa som hänt SD.

"Fredrik Reinfeldt sa också att finansminister Anders Borg senare kommer att ta upp hur det här kommer att påverka statsbudgeten.

– Nu ber jag svenska folket att ha tålamod med detta. Att ha solidaritet med världen utanför. Vi behöver samla oss för att kunna göra det. I långa loppet skapar vi på det sättet en bättre värld, säger Reinfeldt.

Aftonbladets politiska kommentator Lena Mellin säger att beskedet från statsministern var uppseendeväckande på grund av allvaret hos Fredrik Reinfeldt när han uppmanade svenskarna att öppna sina hjärtan.

Det kommer att kosta pengar, vi kommer inte ha råd med så mycket annat men det är verkligen människor som flyr för sina liv och uppmanade svenskarna att öppna sina hjärtan, sa Reinfeldt, säger Lena Mellin."

PK folket börjar till och med förstå att det är tomt i skattkistan. Man undrar vilket skräckscenario som Borg nu kommer måla upp.

Det är även uppseendeväckande att vi svenskar nu ska samla oss när man i många år har raserat det sista som funnits av nationell gemenskap. Nu duger vi visst, för alla vet att det inte finns en chans att Alibaba och Abdul kan samla sig utan att dra kniv mot varandra.
Citera
2014-08-16, 15:31
Medlem
Jag tycker det var smart. Han/de tog en av de rödgrönas hjärtefrågor, där de rödgröna inte gjort några anmärkningsvärda utspel det senaste, och gjorde den till sin egen på ett massivt sätt. Vänsterblocket kan inte längre slänga ur sig floskler som att M/alliansen står för ett "kallt samhälle" och "egoism", åtminstone inte i denna valrörelse. Istället måste de hitta andra argument mot M/alliansen, och ärligt talat så blir det nog inte så lätt att hitta bra sådana.

Dessutom var det ju ett tydligt ställningstagande mot SD, så slipper de anklagelser om flörtar mot den kanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in