2014-08-16, 22:05
Medlem
Snapcounts avatar
I detta sammanhang bör även nyinkomna invandrare belysas..

-Hen har blivit lurad...
-Jobb är inte lätt att få..

(tänker mest på seriösa invandrare som drar sitt strå i stacken, inte kriminellt slödder)
Citera
2014-08-16, 22:05
Medlem
Om inte Sveriges (fattig) pensionärer som med hårt arbete och många uppoffringar byggde vårt land inte reagerar på denna kränkning av värdet av deras hårda arbete så bli jag mycket förvånad.. De lever med betydligt sämre välstånd än de så kallade 'nyanlända' eller de som kom för 30 år sedan. Våra ungdomar-ni kan köa och aldrug få en lägenhet-invvandrarna har förtur, de går före. Samt anhöriginvandring. Många av de anhöriga får pension samt lägenhet, såklart med förtur. Om de vill bo här har de ett gott liv. I hemlandet kan de leva lyxliv vår bekostnad!
Senast redigerad av DenGamlaMuppen 2014-08-16 kl. 22:09.
Citera
2014-08-16, 22:06
Medlem
Han är smart den där Reinfeldt. Han har aldrig brytt sig om blattar och negrer mer än som medel för ett ändamål, murbräckan mot välfärdssamhället. För hur fan får man ett folk som röstat för kommunism i årtionde och som älskar att betala skatt att anamma högerpolitik?

Man får tvinga dem genom yttre extrema omständigheter.
Så man gör om sig som en ulv i fårakläder. Man låtsas att man är sossar, tar makten i 2 mandat perioder, håller ställningarna samtidigt som man öser in folk som behöver massvis med välfärd tills systemet kraschar.
Genialt faktiskt, jag kan inte se att högern skulle kunnat lyckats på nått annat sätt så här i efterhand.

Ännu smartare är ju att han fått vänstern att gå med på det hela genom att vända deras egen oerhört självgoda altruism emot dem själva. Fast hur vänstern går på den lätte är för mig iof ofattbart. Men det har de gjort och till och med berömt Reinfeldt för hans undergrävande av förutsättningarna för välfärd.

Och nu när Reinfeldt ser att valet är förlorat så går han ut och vädjar till folk att öppna sina hjärtan och vara tålmodiga. Det kanske är riktat mot SD:s "dåliga" människosyn eller kanske en ärlig vädjan till folket befolkningen, vad vet jag.
Men jag tror det är en väl gillrad fälla för sossarna som skall styra härnäst. De kan ju omöjligt stänga sina hjärtan och visa sig otåliga nu. Så de får gott fortsätta med nedmonteringen av sitt kära välfärdssystem även fast de sitter vid makten. Genialt Stridshingsten!
Citera
2014-08-16, 22:07
Avslutad
Finns bara ett svar varför Fredrik sa som han sa. Han vill att SD ska locka mer röster. Fredrik lägger ut morötter till SD så det blir kaos efter valet. En mörkblå röra.
Citera
2014-08-16, 22:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Mitt folk står inför genetisk förintelse! Jag skiter fullständigt i hur synd det är om dessa flyktingar!

Här om dagen såg jag på svt, nyheterna, att migrationsverket gett avslag åt en Yesidier vars folk utplånas av islams jihadkrigare. Den stackaren vill de överlämna till ISIS, samtidigt som de släpper in fulla horder av en massa jävla jihadister och katoliker i landet.
Citera
2014-08-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Vet inte om denna länk lagts in än, men att till och med Lars ställer sig frågandes säger en hel del.

http://cornucopia.cornubot.se/2014/08/fraga-till-riksdagspartierna-fi-och-pp.html#more
Den mannen har inte särskilt mycket klart för sig vad det gäller invandringen till Sverige.

(FB) Sveriges största ekonomi- och samhällsbloggare blir stekt i invandringsfrågan
ITT: Sveriges största ekonomi- och samhällsbloggare blir stekt i invandringsfrågan
Citera
2014-08-16, 22:11
Medlem
Fan man häpnar. Vad säger Fredde? Humanitär stormakt? Va han på kräftskiva med Gustav Fridolin igår eller har skilsmässan med Felippa gett han storhetsvansinne. Min röst går till SD 2014 och du Fredde om du läser detta så det din förtjänst, landsförrädare.
Citera
2014-08-16, 22:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertJudenAchberg
Synd bara att han glömde en nolla i 5000

Men gråt inte snälla du, det där misstaget borde väl kunna rättas till??
Citera
2014-08-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
I många familjer måste både kvinnan och mannen arbeta heltid för att ens ha mat på bordet till sig själva. Sedan uppmuntras svensken hela tiden till homosex, p-piller och abort.
Det är inga åtgärder. Det är en efterkonstruktion av en hjärntvättad idiot. Du ser det du vill se. I verkligheten som vi andra lever i kan svenskar fortfarande föda barn. Situationen är allvarlig nog som den är utan era efterblivna överdrifter.
Citera
Medlem
1970-01-01s avatar
Fredrik Reinfeldt presskonferens 2014-08-16
https://www.youtube.com/watch?v=PsAUDshNMmE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Här om dagen såg jag på svt, nyheterna, att migrationsverket gett avslag åt en Yesidier vars folk utplånas av islams jihadkrigare. Den stackaren vill de överlämna till ISIS, samtidigt som de släpper in fulla horder av en massa jävla jihadister och katoliker i landet.

Ja undra hur många jihadister som slinker in i Sverige av bara farten. Sverige är en säkerhetsrisk för hela Europa, snart reagerar andra länder när svenske Achmed kan röra sig fritt
Citera
Medlem
Abattoirs avatar
Ni som är kvar i Europas sjukaste land borde agera nu. Seriöst - varför betalar ni skatt och bidrar till förfallet när ni borde ta till vapen och dräpa quislingar?

Ni får vad ni förtjänar. Svenskjävlar.

Mvh

En svensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in