Han är smart den där Reinfeldt. Han har aldrig brytt sig om blattar och negrer mer än som medel för ett ändamål, murbräckan mot välfärdssamhället. För hur fan får man ett folk som röstat för kommunism i årtionde och som älskar att betala skatt att anamma högerpolitik?
Man får tvinga dem genom yttre extrema omständigheter.
Så man gör om sig som en ulv i fårakläder. Man låtsas att man är sossar, tar makten i 2 mandat perioder, håller ställningarna samtidigt som man öser in folk som behöver massvis med välfärd tills systemet kraschar.
Genialt faktiskt, jag kan inte se att högern skulle kunnat lyckats på nått annat sätt så här i efterhand.
Ännu smartare är ju att han fått vänstern att gå med på det hela genom att vända deras egen oerhört självgoda altruism emot dem själva. Fast hur vänstern går på den lätte är för mig iof ofattbart. Men det har de gjort och till och med berömt Reinfeldt för hans undergrävande av förutsättningarna för välfärd.
Och nu när Reinfeldt ser att valet är förlorat så går han ut och vädjar till folk att öppna sina hjärtan och vara tålmodiga. Det kanske är riktat mot SD:s "dåliga" människosyn eller kanske en ärlig vädjan till folket befolkningen, vad vet jag.
Men jag tror det är en väl gillrad fälla för sossarna som skall styra härnäst. De kan ju omöjligt stänga sina hjärtan och visa sig otåliga nu. Så de får gott fortsätta med nedmonteringen av sitt kära välfärdssystem även fast de sitter vid makten. Genialt Stridshingsten!