2014-08-18, 10:29
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Reinfeldts tal om de uppoffringar som vänta svenska folket gick visst hem. Moderaterna går kraftigt framåt i senaste opinionsmätningen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19379681.ab

Svenska folket är mer än villigt att offra sin egen välfärd för att hjälpa folk i Afrika och Mellanöstern. Det är alltså sant att vi är godast och mest självuppoffrande i världen, och detta visste Reinfeldt. Det parti som lovar mest åt flyktingarna kommer att vinna valet.

"Undersökningen är gjord av United Minds i samarbete med Cint. 1 253 personer deltog, från den 10 augusti till den 17 augusti."

Det var den 16 (tror jag) som Reinfeldt talade så lite missvisande undersökning.
Citera
2014-08-18, 10:31
Medlem
hashs avatar
Bostadsfrågan är minst sagt akut.

När skall Reinfeldt börja konfiskera sommarstugor?
Det glömde han att omnämna under sitt sommartal.
Citera
2014-08-18, 10:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Reinfeldts tal om de uppoffringar som vänta svenska folket gick visst hem. Moderaterna går kraftigt framåt i senaste opinionsmätningen:

Svenska folket är mer än villigt att offra sin egen välfärd för att hjälpa folk i Afrika och Mellanöstern. Det är alltså sant att vi är godast och mest självuppoffrande i världen, och detta visste Reinfeldt. Det parti som lovar mest åt flyktingarna kommer att vinna valet.

Citat;

Undersökningen är gjord av United Minds i samarbete med Cint. 1 253 personer deltog, från den 10 augusti till den 17 augusti. De svarade på frågan "Hur skulle du rösta om det vore val till riksdagen i dag?".

Jag misstänker att resultatet inte kan kopplas till statsministerns uttalande. Gör en ny undersökning och resultatet ser helt annorlunda ut, det är jag övertygad om.
Citera
2014-08-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
http://avpixlat.info/2014/07/24/syriska-flyktingar-tog-taxi-till-sverige-genom-hela-eu/

"Något som förstärker den bilden är att Elias, Faras och Maher inte bara haft råd att betala en flyktingsmugglare några hundratusen kronor för båtresan över Medelhavet. De hade även råd att ta en taxi från södra Italien genom hela EU och till Sverige. Den som flytt hals över huvud till Libanon från Syrien pga krigsattacker har knappast kunnat säkra ekonomiska medel i den storleksordningen, vilket oftast görs genom att sälja hus, bil och bohag."

Ok, just de här herrarna kanske färdades med taxi genom hela Europa (enligt egen uppgift om man läser hela artikeln). Men jag är fortfarande benägen att tro att man får hjälp med sin resa av människosmugglare, hela vägen, för dyra pengar.

Undrar om Reinfeldt är medveten om att han göder människohandeln med sin politik och med sitt öppna hjärta.
Citera
2014-08-18, 10:34
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

SD har också gått framåt jämfört med mätningen veckan tidigare. Det är nog snarare så att ökningen för M beror på en ännu större misstro för andra partier än att man tycker att M gjort ett bra jobb. Mätningen startade också före M gick ut med migrationsverkets finansieringsbehov och långt före uttalandet som är föremål för denna tråden.

Vi kommer säkerligen se M tappa nästa vecka.
Citera
2014-08-18, 10:39
Medlem
Ytterst märkligt att våra politiker får och kan sköta Sverige som de gör.
Hade jag styrt min ekonomi,hem och familj på samma sätt hade både Kronofogden och Lyxfällan knackat på min dörr med en pappkartong till mitt nya boende i handen.

Visa mig ett endaste parti/politiker som besitter iaf baskunskaper i ekonomi och hur göra en hållbar fungerande budget och jag lägger min röst på den.

Mitt tålamod är definitivt slut!
Citera
2014-08-18, 10:40
Avslutad
Jag skäms för att jag hjälpte till att sätta den här mannen vid makten i det senaste valet. Hur f-n kan man gå till val på att lova att inte förbättra för svenskarna om man blir vald? Kan ingen upplysa karln om att valet gäller Sverige och Sveriges framtid? Är det ett personligt karriärdrag karln gör, för att ligga bra till inför en framtida post som generalsekreterare för FN?

Detta blev spiken i kistan för min del, det blir inte Alliansen i detta val. Reinfeldt måste bort!
Citera
2014-08-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
SD har också gått framåt jämfört med mätningen veckan tidigare. Det är nog snarare så att ökningen för M beror på en ännu större misstro för andra partier än att man tycker att M gjort ett bra jobb. Mätningen startade också före M gick ut med migrationsverkets finansieringsbehov och långt före uttalandet som är föremål för denna tråden.

Vi kommer säkerligen se M tappa nästa vecka.

Dessutom ännu längre innan Arbetsförmedlingens larmrapport nu häromdan. Det är bara att inse, Moderaterna har fattat vad klockan är slagen och tror att ett tal som vänder sig till "känslor och hjärta" är det enda som funkar, för så är det. När dom riktiga argumenten tar slut finns bara känsloargument.

Det vore intressant med några välgjorda dokumentärer kring hur fruktansvärt folks liv blivit pga mångkulturen, kanske hon stackars tjejen i skåne som överlevde genom tur när polisen hittade henne sönderslagen på ett fält? Se hur många "känsloargument" det egentligen finns att ta ur om man ser det hela från DET hållet?
Citera
2014-08-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Jag undrar faktiskt om Reinfeldt själv vet vad han gör. Jag tror inte det.

Det tror jag inte heller. Samma dag han redogjorde för det 48-miljarderstora hålet i statens kassa kunde han inte på något sätt redogöra varifrån pengarna ska tas, när SvD ställde en direkt fråga.
Citera
2014-08-18, 10:44
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:

Tror du är inne på rätt spår, det kommer ge en marginell väjlarförflyttning till SD, i valet kan de mycket väl landa på 15-18 %. Detta kommer då tas som att väljarna har sagt sitt - SD:s politik är inte önskvärd och det politiska etablissemanget har fått ett rungande JA! för att fortsätta på det inslagna spåret med minst 80,000 asylanter om året, med alla de medförda samhällsförsämringar som Reinfeldt nu har aviserat. Att politiken leder till enorm misär och en total upplösning av samhället som sådant berättar naturligtvis inte Reinfeldt et al.

Många tycker nog dessutom om att Reinfeldt är ärlig och säger som det är - det kommer kosta. Människor tycker om att vara hjälpsamma, och Reinfeldt erbjuder dem just precis det: han erbjuder alla godhjärtade väljare att vara del i att "bygga en humanitär stormakt". Samma människor som fortfarande inte råkat ut för att deras bostadsområden förvandlats till Nigeria kommer nu vara säkra på att Reinfeldt skall få deras röst. Framförallt kommer Reinfeldt kunna locka många kvinnliga röster från de rödgröna.

Vi får se. Förvänta er inga under, utan det svenska folkets kamp kommer bli långdragen.
Senast redigerad av Vindhler 2014-08-18 kl. 10:54.
Citera
2014-08-18, 10:45
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Dessutom ännu längre innan Arbetsförmedlingens larmrapport nu häromdan. Det är bara att inse, Moderaterna har fattat vad klockan är slagen och tror att ett tal som vänder sig till "känslor och hjärta" är det enda som funkar, för så är det. När dom riktiga argumenten tar slut finns bara känsloargument.

Det vore intressant med några välgjorda dokumentärer kring hur fruktansvärt folks liv blivit pga mångkulturen, kanske hon stackars tjejen i skåne som överlevde genom tur när polisen hittade henne sönderslagen på ett fält? Se hur många "känsloargument" det egentligen finns att ta ur om man ser det hela från DET hållet?

Håller med dig, gör liknande känslo-gråtande-dokumentärer som PK-maffian gör fast med mångkulturens konsekvenser. Det fungerar dock inte då alla skulle säga i stil med: "Men brottet begicks av en individ. Alla MENA-invandrare är inte så" Lika resonemang sulle hållas om det blev ett terrordåd- Alla muslimer är inte terrorister, det är utanförskapet och svenskarnas rasism som skapar terrorister.
Citera
2014-08-18, 10:50
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Ytterst märkligt att våra politiker får och kan sköta Sverige som de gör.
Hade jag styrt min ekonomi,hem och familj på samma sätt hade både Kronofogden och Lyxfällan knackat på min dörr med en pappkartong till mitt nya boende i handen.

Visa mig ett endaste parti/politiker som besitter iaf baskunskaper i ekonomi och hur göra en hållbar fungerande budget och jag lägger min röst på den.

Mitt tålamod är definitivt slut!

Sveriges ekonomi har upprätthållts genom skulder, medans statsfinanserna än så länge till synes är i ordning så har Sveriges kommuner, landsting, företag och privatpersoner ökat sina belåningsgrader avsevärt de senaste 8 åren. Vem lånar ut pengarna? Jo, de amerikansk-judiska storbankarna såsom Goldman Sachs, som i sin tur fått pengarna direkt från Federal Reserve efter att Obama bailat ut bankerna (det vill säga tryckt upp enorma summor och delat ut dessa nya pengar till storbankerna). Vem jobbar på Goldman Sachs som "nordisk rådgivare", om inte juden och föredetta S-finansministern Erik Åsbrink...

http://www.nationell.nu/2012/02/06/goldman-sachs-kraver-mer-massinvandring-till-sverige/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in