2014-05-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Såg att dom sänkt priset på kronan ifrån 30 till 23 kronor, blev förvånad när jag var och handlade idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
General Tailored White. Små avlånga prillor som lägger sig som en smäck under läppen.
Kostar runt 32 kr, helt okej pris

Var hittar ni allt detta fina snus till ett så billigt pris!? Show me to the turk..! Ursäkta min OT
Citera
2014-05-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie
Var hittar ni allt detta fina snus till ett så billigt pris!? Show me to the turk..! Ursäkta min OT
Pickaboo, finns i Kumla, Västerås, Fagersta, Avesta och Hedemora.
Citera
2014-05-12, 21:18
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Köper Generalen på City Gross
Citera
2014-05-12, 21:24
Medlem
Smirmats avatar
Citat:

Tror du kan gå till valfri butik som säljer kronan så bör dom ha sänkt priset där med. Har att göra med att deras försäljning inte går så bra skulle jag tro.
Citera
2014-05-13, 09:54
Medlem
Exproprieras avatar
Swedsnus Express Lös Tobak.

Pris som den är 14 kr dosa , med rabattkod 12.50 per dosa. OBS C:A ,beror på hur många G man räknar per dosa.
Blandas ihop själv med vatten o aromer ,tillverkas i kylskåp i stället för ugn i 4 dagar.Tar max 5 minuter att tillverka,dvs röra ihop.
Jag tillsätter extraaromer så jag får en smak väldigt likt ettan så min ligger runt 15 kr dosan, helt ok

Utan extraaromer smakar den som ett bra tobakssmakssnus , mer smak än gamla Gellivare och har bra konsistens som dock bör förbättras med gummi arabicum eller potatismjöl, jag använder 1,5 släta mtsk till en spann,blir kanonkonsistens.
Jag har bara provat tobakssmaken och Enbär,tycker enbären smackar mycket enbär. Övriga sorter expressnus är otestade från min sida.

Finns att beställa från swedsnus.nu o koden volv13 ger 50 kr rabatt vid ett tillfälle per person.
Hela min familj har beställt...
Citera
2014-05-15, 22:57
Medlem
Professor.Wers avatar
Är det någon som vet hur man får den kryddiga smaken som finns i General?

EDIT: Ursäkta, jag skrev visst i helt fel tråd!
Senast redigerad av Professor.Wer 2014-05-15 kl. 23:42.
Citera
2014-05-15, 23:11
Medlem
Malmbergsbos avatar
Produkt: Knekt Vit Portion
Finns som: Original samt vit portion och även lös
Smakar: Skulle väl säga att den smakar ganska svagt tobak, annars inget speciellt. Känns ganska fräsch helt enkelt
Pris: 27 kronor på lokala kiosken.
Betyg: 6/10. Smakar helt okej sett till priset.

Helt klart ett dugligt snus om man vill vara snål men jag hade nog tagit Kaliber istället.
Citera
2014-05-16, 00:23
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Produkt: Lennys Cut Portion
Finns som: Finns som tur är bara en sort...
Smakar:Citrus, kemikalier med en brutalt lite nyans av rök
Pris: 22 vilket är lite av ett rån i samanhanget
Betyg: 0/10

Asså detta va vidrigt. Dosan ser ut som skit de ända som va najs va att de e kul att det är uppkallat efter en Lenny
Citera
2014-05-16, 00:25
Medlem
HasseMedGroggens avatar
Produkt: Odens N° 3 Original Portion
Finns som: Original
Smakar: Den smakar rökigt liknar faktiskt General Smokey Oak
Pris: 20 på Zigges i Lund
Betyg: 6/10

Den är ju billig vilket gör att den är lite B i smakuthålligheten(håller max 40 minuter) men prillorna är stora och så
Citera
2014-05-16, 15:00
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseMedGroggen
Produkt: Odens N° 3 Original Portion
Finns som: Original
Smakar: Den smakar rökigt liknar faktiskt General Smokey Oak
Pris: 20 på Zigges i Lund

Den är ju billig vilket gör att den är lite B i smakuthålligheten(håller max 40 minuter) men prillorna är stora och så

Nice! Nästa gång jag är i Lund får jag nog köpa mig en dosa och prova
--------------------

Produkt: Granit White Portion
Pris: 34 kr (Willys)

Inne på första prillan, så har inte hunnit så långt.
Jag snusar uteslutande white och tycker att det snuset var en anings för salt men det är inte som LD (som smakar saltlösning) och prillorna är rätt små vilket passar min läpp kanon
Hyfsat gott snus, men i mitt tycke slår det inte General Tailored White.
Citera
2014-05-16, 22:14
Medlem
avskum1982s avatar
Produkt: Swedsnus Original (Provdosa).
Finns som: Hink á 600g - 1000 portioner.
Smakar: Vet ej riktigt faktiskt. Inte hemskt, men relativt skarp i både lukt och smak. Känns som den behöver någon arom. På deras sida står det "liknar Grov" men det skulle jag inte säga.
Pris: Denna dosa gratis, annars provdosa 20:- eller hink (ca 40 dosor) 599:-
Betyg: 2/5 utan extra tillsatt arom. Gillar ju rent tobakssmak snus, men denna känns inte hundra.

Produkt: Swedsnus Black Ingvars Black Lemon (Provdosa).
Finns som: Hink á 600g - 1000 portioner.
Smakar: Riktigt gott. Var skeptiskt till lakrits/citrus, men de två smakerna finns där utan att någon tar över. Påminner faktiskt om SIA's citon/lakrits glass
Pris: Se ovanstående priser.
Betyg: 4/5 får det faktiskt bli. Inget jag nog skulle snusa varje dag, men som tex ett sommarsnus alt helgsnus är den riktigt god!

Enda anledningen till att jag testat dessa 2 är att swedsnus.nu har en drive då du får välja 1 dosa av ditt val + 1 dosa black lemon.
Hoppa in på black-lemon.se för lite gratis snus (skulle gärna vilja se en recension av Naturell, ångrar att jag inte tog den faktiskt).
Citera
2014-05-16, 22:44
Medlem
Produkt: Knox white
Finns som: Original, white osv.
Smakar: Ingenting, stoppade in en prilla, väntade i 20 minuter, ingenting hände, smakade tepåse dränkt i parfym, och dosan luktade likadant.
Pris: 23kr på LIDL
Betyg: 0/10

Redan när jag öppnade dosan blev jag orolig, prillorna låg fastklistrade i varandra, det luktade parfym och tepåse. När jag väl slängde in en prilla väntade jag 20 minuter utan effekt, 23kr rätt ner i soptunnan, slängde dosan i kylen efter första prillan och där får den ligga till någon kompis vill ha skit snus att bjussa på eller nått... Absolut inget att rekommendera enligt mig, så länge du inte vill ha ett snus som liknar rapé fast helt utan tobakssmak... Kanske kan vara något för tjejer, vad vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in