2026-08-02, 22:19
Medlem
LD Salmiak Portion 2 av 10

Denna satansprodukt vägrar att bättra på sig, har haft två veckor med hyfsat fuktigt snus men nu är det tillbaka till de torra bedragarsnusen igen. Den senaste timmen har jag lagt in 5 prillor, när snuset är fuktigt som det ska så hade jag fortfarande haft första prillan i nu.

Vårgårda Snus har stora problem med fuktigheten i sitt snus men de verkar inte vara ensamma, idag verkar det vara otroligt svårt för att inte säga omöjligt att få tag på färskt och fuktigt portionssnus oavsett tillverkare? VARFÖR var man tvugna att förstöra snuset?

Någon som känner till något fuktigt och färskt portionssnus i Sverige?
Citera
2026-08-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hj57
Jag har gått över från LD salmiak till Knox stark portion tycker den är ok men jag saknar LD lite grann.
Känns ändå att Knox har fler prillor i burken.

Får jag fråga av vilken anledning du övergav LD Salmiak?
Citera
2026-08-10, 20:22
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: kaliber original salmiak
Finns som: portion och white portion recension avser original
Smakar: lakrits det smakar gott
Betyg: väldigt högt 4-5 av möjliga minst pga smak och pris
Pris: köpte 50 pack kostade mig 1050 sammanlagt eller ynka 21 kronor dosan väl värt det tycker att prillan smakar länge för att vara kaliber

Sedvanliga 18 gram och normalstarkkt inget för någon som snusar catch mini eller någon som som snusar odens extreme utan ett normalstarkkt snus med mycket smak jag är faktiskt imponerad av swedish match för en gångs skull att de gjort så bra snus

Jag rekommenderar produkten
Citera
2026-08-25, 12:31
Medlem
Jag har nu kommit på varför all LD-snus på marknaden är torr och undermålig. De färskaste LD-snuset som finns ute i butikerna nu verkar vara batcher tillverkade 27/5, alltså för 3 mån sen. De producerar mer än de säljer och lagerhåller snuset helt okylt i flera månader innan det når ut till butikerna.

Så därför köpte jag nu istället Oden's Portion Lakrits med tillverkningsdatum 4/8 vilket gillas starkt.

Betyg 3 av 5,

Uppskattar främst färskheten och påsmaterialet som är mycket mjukt och behagligt, påsen känns knappt. Tyvärr når den inte ända fram för mig då snuset saknar den fuktighet jag söker och det rinner ingenting. Alltså snuset är färskt men man har väl medvetet valt att göra en produkt som inte rinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in