2014-05-19, 19:12
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie
Produkt: Knox white
Finns som: Original, white osv.
Smakar: Ingenting, stoppade in en prilla, väntade i 20 minuter, ingenting hände, smakade tepåse dränkt i parfym, och dosan luktade likadant.
Pris: 23kr på LIDL
Betyg: 0/10

Redan när jag öppnade dosan blev jag orolig, prillorna låg fastklistrade i varandra, det luktade parfym och tepåse. När jag väl slängde in en prilla väntade jag 20 minuter utan effekt, 23kr rätt ner i soptunnan, slängde dosan i kylen efter första prillan och där får den ligga till någon kompis vill ha skit snus att bjussa på eller nått... Absolut inget att rekommendera enligt mig, så länge du inte vill ha ett snus som liknar rapé fast helt utan tobakssmak... Kanske kan vara något för tjejer, vad vet jag?

Du kan skicka dosan till mig
Citera
2014-05-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Du kan skicka dosan till mig

Bor du i sthlm kan vi mötas och tjötas snus och så ger jag dig gläjeligen dig knox dosan. Skriv i PM.
Citera
2014-05-20, 00:57
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProteinRookie
Bor du i sthlm kan vi mötas och tjötas snus och så ger jag dig gläjeligen dig knox dosan. Skriv i PM.

Ajdå, synd att man bor 60 mil ifråb huvfudstaden, annars hade det varit trevligt
Citera
2014-05-20, 01:17
Medlem
saggesalivs avatar
Har nu testat båda Lundgrens snusar, både den performerade white-portion och den förbakade portionen utan påse.

Produkt: Lundgrens förbakad portion utan påse och performerad white-portion

Finns som: Förbakad portion utan påse och performerad white-portion.

Smakar: White portion: Väldigt konstig smak med en viss ton av fänkål tror jag, även en viss smak av gran, inte så stark tobakssmak som jag hade hoppats på.
Förbakad: Lakris, ingen tobaksmak, bara som en liten slemmig sötlakris.

Pris: ca 40kr dosan.

Betyg: White portion: 5/10, helt okej snus men inget jag kommer att köpa igen.
Förbakad: 1/10, riktigt sliskig och äcklig, hur man än formar skiten så börjar den glida runt i flaken efter fem minuter och kan inte stanna på något ställe, samtidigt så löses den sakta upp mellan tänderna, så när den väl åker ut så är det en slemboll som kletat ner ena halvan av tänderna helt svarta. Hade höga förväntningar, tyvärr så var det skit. För mycket medel för att hålla snusen samman som bara skapar en stor slemmig boll.
Senast redigerad av saggesaliv 2014-05-20 kl. 01:19.
Citera
2014-05-20, 08:04
Medlem
Ssadulistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Betyg: White portion: 5/10, helt okej snus men inget jag kommer att köpa igen.
Förbakad: 1/10, riktigt sliskig och äcklig, hur man än formar skiten så börjar den glida runt i flaken efter fem minuter och kan inte stanna på något ställe, samtidigt så löses den sakta upp mellan tänderna, så när den väl åker ut så är det en slemboll som kletat ner ena halvan av tänderna helt svarta. Hade höga förväntningar, tyvärr så var det skit. För mycket medel för att hålla snusen samman som bara skapar en stor slemmig boll.
Känns som att man har en snigel under läppen
Citera
2014-05-20, 09:22
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssadulisten
Känns som att man har en snigel under läppen
Ja verkligen, riktigt äcklig känsla, inget man vill känna när man ska ta sig en god snus.
Blev faktiskt riktigt besviken på de förbakade, hade stora förväntningar då det lät väldigt trevligt innan.
Citera
2014-05-21, 11:37
Medlem
berra17s avatar
God Morgon!

Jag undrar om det är någon som har provat Generals nya snus General Rio Edition? Är den exakt som den vanliga white elr e den lite torrare samt har ni tips på något bra dry snus?

tack på förhand
Citera
2014-05-21, 16:34
Medlem
fistfuckrs avatar
Produkt: Epok Pinje
Pris: Osäker, fick dosorna av en polare.
Smak: Har en väldigt sommar-aktig smak, stark frisk luft. Skön att snusa och den rinner knappt.
Betyg: 4/5

En ny snus som ska släppas/har släppts, lite osäker faktiskt. Coola dosor, tyckte att lukten var för stark i början, men man vänjer sig vid den snabbt. Göteborgs Rapé aktig snus. Prillorna är helvita, eftersom som tobaken i dom är odlad på något nytt sätt. Brukar normalt snusa General Classic, men börjar fastna för den här nya Epok. Härlig smak också, samt att den knappt rinner.
Rätt så härlig snus faktiskt, ska försöka få tag i mer.
Citera
2014-05-22, 14:29
Medlem
fuckthemonarkis avatar
Vad har egentligen hänt med snus? Förr var det en fräsh tobaksdoft (svårt att förklara). Idag luktar det bara kemikalier typ i stil med spolarvätska.
Citera
2014-05-28, 13:29
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthemonarki
Vad har egentligen hänt med snus? Förr var det en fräsh tobaksdoft (svårt att förklara). Idag luktar det bara kemikalier typ i stil med spolarvätska.

Kan stämma, snuset hade mycket mer drag i sig och karaktär innan snuset bantades från 1g per prilla till 0,9g/0,8g. Tror någon hemlig ingrediens blev bannlyst på kuppen med ändringen som hade den egenskapen.
Citera
2014-05-29, 22:25
Medlem
Smirmats avatar
Någon som har hunnit testa Rapé hjortron ännu? Eller har den äns hunnit komma ut i butik? Läste bara att det skulle komma en summer edition även denna sommaren.
Citera
2014-06-02, 12:48
Medlem
Mr.Nesss avatar
Produkt: Probe Whiskey
Finns som: Lös (?) och portion.
Pris: 41 kr (portion) på City Gross.

Betyg & summering:
3/5.
Det första icke-whitesnuset jag köpte och måste säga att jag blev positivt överraskad!
Lagom rinn i snuset, som jag tycker luktar rätt gott. Det som drar ner betyget är att jag inte tycker att det smakar så mycket whiskey som jag vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in