2014-04-16, 23:52
Medlem
cybergrodans avatar
Produkt: WOW! Sunny Honey
Finns som: Portion (tror jag, har inte sett någon annan)
Smakar: Ganska sött, dock inte lika söt som t.ex. Nick & Johnny Cactus lime. En ganska behaglig smak att varva med någon gång ibland, hyfsat stark smak av honung.
Betyg: 3/5
Pris: Cirka 40 :- hos den lokala turkkiosken

Inte något som jag skulle snusa för jämnan, jag har rätt svårt för sött snus. Men den känns ganska fräscht i munnen, helt ok, ganska annorlunda.

Produkt: Byron portion
Finns som: Portion (även här det enda jag sett)
Smakar: Det är svårt att beskriva smakerna på denna, men smaken är tydlig. Kanske att den påminner lite om general.
Betyg: 5/5
Pris: 40 :- hos den lokala turkkiosken

Förmodligen det godaste snuset som jag har smakat. Så otroligt god!
Citera
2014-04-17, 17:09
Medlem
Produkt: KNOX
Finns som: Lös och portion/portion white.
Smakar: Lössnuset smakar gott, helt enkelt.
Betyg: Lös får 5/5, portion hmm... 3/5.
Pris: Lös ca 46 kr på Ica.

Förmodligen det bästa lössnuset. Det är gott har perfekt konsistens, smular inte i munnen, trycks inte ut för mycket under läppen, och rinner inte.

Ang. Probe Whiskey som nämndes, så är det gott, både lös och portion. Mycket trevligt att snusa ibland. Håller med om att det kanske är lite för sött för att snusa hela tiden.
Citera
2014-04-18, 20:14
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: KNOX
Finns som: Lös och portion/portion White även starka varianter på portion
Smakar: inte så mycket mest lite tobak bara
Betyg: 3/5 original portion 3/5 lös 1,5 vit portion
Pris: 25 kronor dosan ica maxi lös 37-40 kronor dosan det utan stockpris

okej när det gäller Knox så är priset givetvis bra med snygga dosor men vit portionen är nästan omöjlig för mig att snusa smakar blomland när det gäller den vanliga portionen så är den väl helt okej smakar inte så mycket bara lösen är torr och lite svår att få bra form på smaken är dock okej därutav betyget 3

har ej testat de starka varianterna och Knox portion innehåller inte 22g utan 21,6 men skitsamma 0,4 gram på 24 prillor är ju ingenting
Citera
2014-04-20, 14:00
Medlem
Smirmats avatar
Produkt: Epok vit tobak
Finns som: Portionssnus
Smakar: Smakar inte i närheten av något snus jag har testat tidigare, hade en hög smak av salt.
Betyg: 1/5
Pris: Ligger runt 40kr.

Inget snus jag kommer köpa igen, hade dom fått till smaken bättre så hade det ju varit ett bra alternativ om man inte vill få gula tänder.
Citera
2014-04-23, 21:57
Medlem
Norlins avatar
Produkt: General variation Smokey Oak
Finns som: Portion
Smakar: Enl. hemsida: Kraftig tobakskaraktär med tydliga inslag av vedbrasa och läder, samt aningen stall och bergamott.
Betyg: 5/5
Pris: Köpte en dosa på Statoil för 50:- Annars antar jag ~40 i vanliga butiker.

Riktigt god rökig smak. Rustik doft, inget man välkomnar direkt men det växer på en efter en dosa.
Jag tror att gillar man whisky och snus så kommer man gilla denna. Den är mer "riktig" i sin röksmak än exemelvis Probe whisky.
Detta är en snus som kommer dela upp snusare i 2 läger. Antingen älskar man den eller så hatar man den. Jag rekommenderar alla att köpa och göra slut på en hel dosa innan ni dömer ut den. Riktigt go'.
Citera
2014-04-24, 21:24
Medlem
Gotländskt Påsksnus

Pris. 37 kr för en dosa. 165 kronor vid köp av 5.
Finns som: Portion.
Var: Snusbolaget.se

Öppnade dosan och kände en stark doft av apelsin och choklad.

Smakar som chokladen romerska bågar. Apelsin och choklad.

Betyg: 2 av 5 snusar.
Citera
2014-04-24, 21:43
Medlem
Marlboro Strong Slim White

Pris: 43 kr
Finns som: Slim portion.

Sitter med en dosa framför mig just nu. Öppnar den och ser att påsarna är uppradade som en solfjäder. Rent visuellt ser det bra ut. Luktar på påsarna och det doftar svagt syntetiskt men kan inte urskilja exakt vad det doftar. Tar nu en snus och lägger in. Smakar svagt, testar att suga på snuset och pressar ut snussaften med tungan och det träder fram en svag smak av anis och något annat. Smakar mest konstigt och syntetiskt.

Övrigt: Innehåller 14 mg nikotin per gram och vikten på en påse är 0,9 g. Känner av nikotinet efter att jag sög på snuset.

Betyg: 2 av 5 snusar.
Citera
2014-05-07, 01:45
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Produkt: Epok vit tobak
Finns som: Portionssnus
Smakar: Smakar inte i närheten av något snus jag har testat tidigare, hade en hög smak av salt.
Betyg: 1/5
Pris: Ligger runt 40kr.

Inget snus jag kommer köpa igen, hade dom fått till smaken bättre så hade det ju varit ett bra alternativ om man inte vill få gula tänder.

Ingen smak av pinje/enbär? Och var portionen fortf vit efter användning(kanske därför så mke salt..)?

Tänkte testa men blev ju inte så sugen med 1/5 i betyg :P
Citera
2014-05-07, 20:37
Medlem
Datseyks avatar
Vilket White snus rekommenderar ni?
Citera
2014-05-08, 00:02
Medlem
Aleh09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datseyk

Kronan, billigt och bra. Samma gäller med Knox. Gillar smaken mer på kronan medan knox har fördelen att påsarna är större.
Citera
2014-05-09, 20:14
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Kronan, billigt och bra. Samma gäller med Knox. Gillar smaken mer på kronan medan knox har fördelen att påsarna är större.

Såg att dom sänkt priset på kronan ifrån 30 till 23 kronor, blev förvånad när jag var och handlade idag.
Citera
2014-05-09, 22:21
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datseyk

General Tailored White. Små avlånga prillor som lägger sig som en smäck under läppen.
Kostar runt 32 kr, helt okej pris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in