2018-11-30, 08:56
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreaC
Fått hem en fin kartong med 5 dosor nu.

Köpte dessa direkt från SwedishMatch.
https://www.swedishmatch.se/kop-snus/small-batch-original-portion/

De har en prenumerationstjänst där man får hem 5 dosor när de släpper nya smaker, verkar kul. Däremot är 5 dosor nästan lite mycket. Tröttnar snabbt, men roliga att varva med.

Låter finfint det=)
Citera
2018-12-03, 22:14
Medlem
NotBads avatar
https://www.swedishmatch.se/kop-snus/general/general-kardus-winter-2018/

Någon som testat?
Citera
2018-12-08, 21:23
Medlem
Samowiedzas avatar
Lundgrens Skåne White Portion

Varianter: White, White Slim (perforerade påsar)
Smak: Ganska söt och bärig. Smakar inte så mycket tobak & är inte överdrivet salt.
Kan inte urskilja något särskilt, men god är den.
Nikotinhalt: 10mg/g
Pris: 36kr (?)

Snygg dosa, elastisk under blägglocket. Billig utan att kännas billig.
Snuset är bra fördelat i påsarna, inte som vissa white portion där allt ligger och gömmer sig i ena hörnet.

Tycker prillorna rinner väldigt lite, även för white. Perforeringen ger dig ditt nervgift omgående, men den inbitna snusaren saknar nog nikotinkänslan i halsen.

Betyg: 3/5; Fungerar utmärkt för att krydda tillvaron. Tror dock jag kommer tröttna på den söta smaken ganska omgående. Inget vardagssnus för min del m.a.o.
Citera
2018-12-14, 18:51
Medlem
Lekus avatar
Tagit en paus från snusandet från mitten utav oktober ungefär, tills nu. Precis köpt en kall färsk dosa Lundgrens Skåne Vit och upplever att portionerna blivit något mindre. Någon som vet om en förändring skett under min paus eller om det helt enkelt är en ganska jobbig inbillning?
Citera
2018-12-14, 18:53
Medlem
Lekus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leku
Tagit en paus från snusandet från mitten utav oktober ungefär, tills nu. Precis köpt en kall färsk dosa Lundgrens Skåne Vit och upplever att portionerna blivit något mindre. Någon som vet om en förändring skett under min paus eller om det helt enkelt är en ganska jobbig inbillning?

Postat i fel tråd. Så får väl recensera dosan istället. Väldigt härliga påsar trots att jag upplever att de blivit något mindre, och smaken är helt underbar som vanligt. Perfekt fredagsmys
Citera
2018-12-20, 12:10
Medlem
Livshacks avatar
Produkt: Kaliber Vit
Finns som: Portion
Smakar: Inte så mycket, men ganska friskt och syrligt.
Betyg: 2,5, dvs helt ok men inte mycket mer.
Pris: 26 kr/dosa

Dugligt budgetsnus, smakar inte dåligt och är tillräckligt stark men påsarna är väldigt små. Köpte dessa då jag har ont om pengar. Annars ser jag ingen direkt anledning att köpa denna, men man får väl vad man betalar för.
Citera
2018-12-21, 08:43
Medlem
who-s avatar
Island whiskey sorterna är riktigt goda! Rekommenderar det starkt till alla livsnjutare där ute. Smakar väldigt gott och håller sig en bra stund under läppen. Finns både white och original.

Ha en god dag mina flashback vänner.

Bless!
Citera
2018-12-27, 22:21
Bannlyst
Herrejävlar vilket bra julsnus i år från Jakobssons!!!

Glögg & Kanel, FULL POTT!!! 10/10

Smak: 10/10 (Tydlig julig smak, stark genuin glöggsmak!)
Storlek: 10/10 (Stor påse, ej white!)
Pris: 10/10 (Snusbolaget)

Precis köpt två stockar till. Köpte 3 dosor för en ganska billig peng, kanske 120:-. Två dosor gick väldigt snabbt och när allt är slut så kommer jag verkligen sakna detta snus!

Bästa julaftonen hittills! Så jävla bra snus!
Citera
2019-02-20, 14:19
Medlem
Out-of-Steps avatar
Namn: Swedish Match 'Small Batch No.4 (Hallon & Lakrits)
Smak: Ja, den smakar mer eller mindre precis som Bubs Hallon/Lakrits dödskallar. Inte så salt lakrits dock. Hallonsmaken är mer naturlig och inte så syntetisk som t.ex Jacobssons kan bli, med det sagt så är det svårt att undvika att den faller åt "tepåse"-smak likt Röda Lacket.
Vad hade kunnat göras bättre?: Mer smak av lakrits, jag antar att det är svårt att åstadkomma utan att det tar över hallonsmaken men nu så smakar den till mestadels hallon.
Nikotinhalt: 8mg/g
Varianter: Mindre upplaga från Swedish Match hemsida och deras "brand stores".
Pris: ca 45kr

Betyg: 4/5
Citera
2019-02-20, 15:27
Medlem
Nån som har testat senaste small batch versionen med smak av gin? Var det inte några i tråden som prenumerade på small batch?
Citera
2019-02-20, 16:15
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proterozoikum
Nån som har testat senaste small batch versionen med smak av gin? Var det inte några i tråden som prenumerade på small batch?
Inte just small batch men General hde ju något snus med ginsmak för ett par år sedan. Den var ingen höjdare direkt, enligt mig.
Citera
2019-03-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Inte just small batch men General hde ju något snus med ginsmak för ett par år sedan. Den var ingen höjdare direkt, enligt mig.

Köpte en dosa small batch gin och peppar.
Påse: Finns endast i vit
Pris: 45
Betyg: 3,5/5. Den är värd att köpa men skulle inte ha den som daglig snus.
Smak: Inte gin iallafall, smakar citrus med en ton av peppar. Drack ett glas bombay bara för att jämföra och smaken är inte särskilt lik, men det kanske är tur. Ganska god och smakar mycket för att vara white.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in