Citat:
Ursprungligen postat av
bunjacken
jasså inte mina dosor går ut i februari 2014 så långt kvar på hållbarheten med andra ord ja det är ju subjektivt i min smak var det för torrt i alla fall aldrig skådat så torrt förut vill ha snusen mer blötare och lättformad men man kan inte få allt.
smaken var på topp har nog aldrig smakat en godare snus nu kan jag endast tala för lakrits lös hur originalet är vet jag inte då jag ej testat men tänker nog göra det och billigt är det också med kapten trots gramskillnaden på den och tex kronan eller general osv 37 gram för 32 kronor om man köper stock är ju inte farligt
så det är ett givet köp att det eventuellt är för torrt och dåliga dosor det får jag leva med torrheten löser sig med lite vatten
20% nikotin är ju inte illa heller dosan bör räcka längre då men jag får en stark känsla av att det kommer bli dyrare då det är så gott lär snusa mer istället och bli ännu mer beroende
Mina dosor går också ut i februari, 26e för att vara exakt!

Hur så helst så har vi en dela åsikt angående torrhets faktorn men hur hade världen sätt ut om alla tyckte lika?
Jag var en aning sugen på kapten igår efter allt snack om det så jag spräng iväg och köpte en tredje dosa, då utav originalet såklart!
Min åsikt angående lakrits varianten är att det smakar för mycket lakrits och att det blir en aning sliskigt efter ett tag men det tycker jag om lakrits snus överlag och då ska det tilläggas att jag älskar godiset.
Visst så är det så att det är 5 gram mindre snus i jämförelse med swedish match men sen så är detta snus runt en tia billigare och dessutom är det 2% mer nikotin. Man får kompromissa hur man vill men visst känner man av det där lilla extra nikotinet! Man blir sådär härlig i kistan utav det!
Tycker absolut du ska testa originalet, hur smaskigt som helst! Smakar lite som grov med en hint utav göteborgs rapé lös och sedan en jävla massa grovmalen svartpeppar på det. Jag måste bara säga det en gång till, svartpeppar!