2013-11-28, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZippyFlippy
LD vore kanske något snus för dig, en stock LD portion brukar ligga på ungefär 200-250

Kan vara värt att prova en stock på nätet ligger på 170 riksdaler men sen har man ju frakt och skit på det så då vill det till att man köper hem 5 stockar i stöten!

Jag får köpa en dosa på affären i morgon.

Tack

Mer förslag mottages tacksamt!

Någon som provat

Kaliber Orginal Extra Tobakssmak ?

Kapten Original ?

Offroad Orignal Portion ?
Senast redigerad av GreenPeas 2013-11-28 kl. 17:34.
Citera
2013-11-28, 22:50
Medlem
Cannabriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctpenis
Tror den introducerades runt 2006 om jag inte missminner mig men den smakar riktigt fint

Haha, ojdå! Där var jag bakom flötet rejält! Hehe
Citera
2013-11-28, 22:53
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenPeas
Kan vara värt att prova en stock på nätet ligger på 170 riksdaler men sen har man ju frakt och skit på det så då vill det till att man köper hem 5 stockar i stöten!

Jag får köpa en dosa på affären i morgon.

Tack

Någon som provat

Kaliber Orginal Extra Tobakssmak ?

Kapten Original ?

Offroad Orignal Portion ?

Allt är ju individuellt, men jag tycker LD smakar gammal unken disktrasa. Kaliber extra tobakssmak har jag testat också, ingen höjdare det heller. Kändes som tobakssmaken i sig var onaturlig och något tillsatt konserveringsämne, typ. Sen är ju kaliber i sig små påsar som fan, smaken försvinner på 5 minuter. Tyvärr börjar jag inse att det inte finns några billiga snusvarianter som är goda i längden, jag köper General original varje gång trots priset. Kronan original funkar också faktiskt, runt 35 spänn brukar den kosta. Helt okej och påminner lite om General, men inte lika gott. Där jag bor finns en billig affär som tar 28 för Kronan och 40 för General, brukar passa på att köpa på mig när jag är där.
Citera
2013-11-28, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Allt är ju individuellt, men jag tycker LD smakar gammal unken disktrasa. Kaliber extra tobakssmak har jag testat också, ingen höjdare det heller. Kändes som tobakssmaken i sig var onaturlig och något tillsatt konserveringsämne, typ. Sen är ju kaliber i sig små påsar som fan, smaken försvinner på 5 minuter. Tyvärr börjar jag inse att det inte finns några billiga snusvarianter som är goda i längden, jag köper General original varje gång trots priset. Kronan original funkar också faktiskt, runt 35 spänn brukar den kosta. Helt okej och påminner lite om General, men inte lika gott. Där jag bor finns en billig affär som tar 28 för Kronan och 40 för General, brukar passa på att köpa på mig när jag är där.

Tack för svaret guld värt!

280:- För kronan om det är skapligt känns ju helt ok!
Senast redigerad av GreenPeas 2013-11-28 kl. 23:28.
Citera
2013-11-29, 00:20
Avslutad
Citat:

Jag rekommenderar dig att prova en dosa LD Original, vilket redan nämnts. Samt Knox Original, det är de två bästa budgetsnusen enligt mig. Lite olika i karaktär, men båda är helt okej.
Citera
2013-11-29, 03:38
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Tack för svaret guld värt!

280:- För kronan om det är skapligt känns ju helt ok!

Det är prisvärt ja. Kronan är gott ändå. Däremot vill jag gärna ifrågasätta om det är så jävla ekonomiskt egentligen att bara köpa kaliber och knox. Påsarna är små, smaken försvinner efter en kvart och smaken i sig är inget att hurra över heller. En general kan man njuta av i 40 minuter, påsarna är välfyllda och smakar fantastiskt. Tänk på det
Citera
2013-11-29, 04:49
Medlem
Snusar nästan bara Knox white, ettan lös lite då och då.. Någon skrev här i tråden att Knox och kaliber portion är mindre än general portion, kan det verkligen stämma?
Citera
2013-11-29, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Snusar nästan bara Knox white, ettan lös lite då och då.. Någon skrev här i tråden att Knox och kaliber portion är mindre än general portion, kan det verkligen stämma?

Ja det stämmer!
Citera
2013-11-29, 13:39
Avslutad
Citat:

Citat:
Ja det stämmer!

Om ni menar att själva portionen skulle vara mindre så har jag svårt att se att Knox (original, har ej koll på vit), skulle vara det. Jag tycker att det är rejäla och välfyllda påsar. Kaliber dock är klart mindre, stor skillnad.
Citera
2013-11-29, 18:21
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
jasså inte mina dosor går ut i februari 2014 så långt kvar på hållbarheten med andra ord ja det är ju subjektivt i min smak var det för torrt i alla fall aldrig skådat så torrt förut vill ha snusen mer blötare och lättformad men man kan inte få allt.

smaken var på topp har nog aldrig smakat en godare snus nu kan jag endast tala för lakrits lös hur originalet är vet jag inte då jag ej testat men tänker nog göra det och billigt är det också med kapten trots gramskillnaden på den och tex kronan eller general osv 37 gram för 32 kronor om man köper stock är ju inte farligt

så det är ett givet köp att det eventuellt är för torrt och dåliga dosor det får jag leva med torrheten löser sig med lite vatten

20% nikotin är ju inte illa heller dosan bör räcka längre då men jag får en stark känsla av att det kommer bli dyrare då det är så gott lär snusa mer istället och bli ännu mer beroende
Mina dosor går också ut i februari, 26e för att vara exakt!
Hur så helst så har vi en dela åsikt angående torrhets faktorn men hur hade världen sätt ut om alla tyckte lika?

Jag var en aning sugen på kapten igår efter allt snack om det så jag spräng iväg och köpte en tredje dosa, då utav originalet såklart!
Min åsikt angående lakrits varianten är att det smakar för mycket lakrits och att det blir en aning sliskigt efter ett tag men det tycker jag om lakrits snus överlag och då ska det tilläggas att jag älskar godiset.

Visst så är det så att det är 5 gram mindre snus i jämförelse med swedish match men sen så är detta snus runt en tia billigare och dessutom är det 2% mer nikotin. Man får kompromissa hur man vill men visst känner man av det där lilla extra nikotinet! Man blir sådär härlig i kistan utav det!

Tycker absolut du ska testa originalet, hur smaskigt som helst! Smakar lite som grov med en hint utav göteborgs rapé lös och sedan en jävla massa grovmalen svartpeppar på det. Jag måste bara säga det en gång till, svartpeppar!
Citera
2013-11-29, 18:25
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Det är bara att kolla på undersidan utav dosan så står det hur mycket snus i vikt dosa innehåller. Du kan även kolla detta på snusbolaget.
Citera
2013-11-29, 18:49
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Mina dosor går också ut i februari, 26e för att vara exakt!
Hur så helst så har vi en dela åsikt angående torrhets faktorn men hur hade världen sätt ut om alla tyckte lika?

Jag var en aning sugen på kapten igår efter allt snack om det så jag spräng iväg och köpte en tredje dosa, då utav originalet såklart!
Min åsikt angående lakrits varianten är att det smakar för mycket lakrits och att det blir en aning sliskigt efter ett tag men det tycker jag om lakrits snus överlag och då ska det tilläggas att jag älskar godiset.

Visst så är det så att det är 5 gram mindre snus i jämförelse med swedish match men sen så är detta snus runt en tia billigare och dessutom är det 2% mer nikotin. Man får kompromissa hur man vill men visst känner man av det där lilla extra nikotinet! Man blir sådär härlig i kistan utav det!

Tycker absolut du ska testa originalet, hur smaskigt som helst! Smakar lite som grov med en hint utav göteborgs rapé lös och sedan en jävla massa grovmalen svartpeppar på det. Jag måste bara säga det en gång till, svartpeppar!

ja torrheten kan vi vara oense om ja men får jag en dosa kapten för 32 kr 37 gram så är det billigare än grov och godare än många sorter vet ej om den är billigaste snusen i butiken jag köpte den men det bör den vara då alla varianter utav kapten kostar under kronan grammet och med lite mer nikotin så är det ju ännu en vinst

grov lär kosta minst 450 kronor stocken för 42 gram/ dosa 0,75 nikotin är det i lös om det är normalstarkt

Ja då testa jag nog när jag snusat klart lakritsen risken finns att jag fastnar i lakritsen men om det är som du säger grovsmak med rapesmak blandning så är snuset okej svartpeppar tror det går an i alla fall men som det känns på din beskrivning så tror jag att den inte är riktigt lika god men värt och testa åtminstone finns väldigt få snus jag tackar nej till helt pga smak

hört dock att det ska smaka mer som general snarare och hålla samma klass och kvalite men kan vara fel på sidan jag läste det på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in