2011-08-31, 00:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snukis
Någon som har provat Phantom Brown och har någon åsikt om denna? Snusar just nu kronan portion och tycker den smakar göttans

Inte prövat den själv men min vän sade att den smakar lite som Grovsnus.
Citera
2011-08-31, 23:37
Medlem
Gervaiss avatar
Produkt: Knekt
Finns som: Portion och white portion
Smakar: Skit. Verkligen skit.
Betyg: 0
Pris: 25:-

Jag såg att den var ny och kostade 25kr och tänkte "hur dåligt kan det vara?" och köpte den. När jag öppnade den spred sig en doft som inte var som snus brukar dofta. Det luktade skit. Sen stoppade jag den i munnen och grimaserade av den äckliga smaken. Jag slängde dosan efter att ha smakat en och köpte nya General green harvest som är hur god som helst.
Citera
2011-09-01, 00:40
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gervais
Produkt: Knekt
Finns som: Portion och white portion
Smakar: Skit. Verkligen skit.
Betyg: 0
Pris: 25:-

Jag såg att den var ny och kostade 25kr och tänkte "hur dåligt kan det vara?" och köpte den. När jag öppnade den spred sig en doft som inte var som snus brukar dofta. Det luktade skit. Sen stoppade jag den i munnen och grimaserade av den äckliga smaken. Jag slängde dosan efter att ha smakat en och köpte nya General green harvest som är hur god som helst.

Haha, jag kan inte hålla med dig!

Vara: Knekt Portion
Smakar: Likt Granit. Snus med andra ord. Förövrigt samma tillverkare.
Betyg: 4/5 (Mestadels för priset)
Pris: 17;90 :-

Var extrapris, därav att jag provade den. Får ge 170 kr för en stock.

Även provat dessa:

Vara: Tobacca
Smakar: Lite surt. När man precis lägger in den så påminner det om parfym i andedräkten.
Betyg: 2/5 hittills. Portionerna är bra och lagom stora, men smaken är ingen höjdare.
Pris: 24 kr hos en tobaksbutik.
Citera
2011-09-01, 18:31
Medlem
h0lles avatar
Kaliber vit portion: Har snusat 6 dosor av denna nu och tycker den funkar helt okej. Grymt bra pris, lite mindre portioner än rapé, rinner lagom. Jag tror dock den bidragit till att jag varit lite kass i buken senaste dagarna.

Marlboro White Strong portion: Rätt tråkigt snus. Hade med mig det ut en fylla men kan väl ungefär säga att det påminner om luckystrike-snuset. Smakar helt okej liksom men inget speciellt för en "fullpris-dosa".

Nick (and Johnny) strong white: Dyrt, bra riv under läppen osv men inte alls vad jag är ute efter som ersättare till rapé

Offroad White Lakrits, portionssnus: Avgudar konsistensen av påsarna. Lägger sig så jävla gött under läppen. Lakrits är dock lakrits, asgött att ha en dosa tillgänglig då och då för att blanda lite men inget jag skulle kunna byta till helt. Jävligt irriterande att det inte finns lock för dem gamla.

Phantom Classic white, portionssnus: Stoppade in första prillan när jag började skriva det här inlägget. Känns som en superbillig classicvariant ska göra ungefär.

En sak som jag lagt märke till är jag byter snus väldigt mycket oftare nu när jag provat dessa för mig helt nya snussorter. Har även varit lite kass i buken men det kanske också är en vanesak.
Citera
2011-09-01, 20:55
Medlem
ruckaalis avatar
Snus: Grov Portion
Stor tobaksmak och jag tycker om den. Dock inte så kraftig som "grov" antyder
Citera
2011-09-02, 16:22
Medlem
absolutintekanskes avatar
Vara: Röda lacket portion
Smakar: Smak av torkad frukt
Betyg: 3,5
Pris: 40,00
Citera
2011-09-02, 22:45
Medlem
oVERGROWs avatar
Vara: General Green Harvest Limited Edition (* "ekologiskt odlad tobak helt utan bekämpningsmedel")
Smakar: Som white fast lite bättre
Betyg: 4 / 5
Pris: 51,00 SEK

Halter

Fukthalt 53,5 %
Nikotinhalt 0,8 %
pH värde 8,7
Vikt/portion1,0 g

Bra snus, men 51 spänn är ej OK pris för snus.
Citera
2011-09-03, 00:03
Medlem
Hamnbolls avatar
Produkt: General Green Harvest (White Portion)
Pris: 43 tror jag att jag betalade. Dyrare pga. att det är en begränsad sort.
Smak: Som General White fast mindre salt och mer jordig samt naturell. Mycket god!
Övrigt: Jag hoppas verkligen att denna sorten etablerar sig i Swedish Match produktlinje och inte bara är en "limited edition". Gillar tanken med ekologiskt odlad tobak också. Testa den innan det (kanske) är för sent!
Citera
2011-09-04, 16:32
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oVERGROW
Vara: General Green Harvest Limited Edition (* "ekologiskt odlad tobak helt utan bekämpningsmedel")
Smakar: Som white fast lite bättre
Betyg: 4 / 5
Pris: 51,00 SEK

Halter

Fukthalt 53,5 %
Nikotinhalt 0,8 %
pH värde 8,7
Vikt/portion1,0 g

Bra snus, men 51 spänn är ej OK pris för snus.

vart köpte du snuset? borde ju gå att få billigare
Citera
2011-09-04, 16:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
vart köpte du snuset? borde ju gå att få billigare

Har sett att Pressbyrån säljer snuset för ungefär det priset.
Citera
2011-09-04, 17:33
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har sett att Pressbyrån säljer snuset för ungefär det priset.

ja i så fall är det ju inte snuset i sig som är så dyrt utan på pressbyrån får man alltid lägga på ca 25% av ett vanligt pris
Citera
2011-09-04, 19:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
ja i så fall är det ju inte snuset i sig som är så dyrt utan på pressbyrån får man alltid lägga på ca 25% av ett vanligt pris

Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in