2011-06-07, 21:52
Medlem
Maskulins avatar
Produkt: Thunder Coola
Finns som: Portion (såvitt jag kommer ihåg rätt)
Smakar: Om du sniffar utanför en oöppnad dosa så luktar den som avslagen Coca Cola (mer som Premier eller andra sämre sorter). Väl nedkyld så blir man ju sugen. När du väl öppnar dosan så slås du av en lätt lukt av feces och blir tveksam om att ta en prilla. Men du litar på Northerner och tar dig en prilla. Du möts med en onekligen stark colasmak och är nöjd med ditt köp. Efter en färdig dosa önskar du att du inte hade köpt en hel stock till.
Dina fingrar kommer att lukta bajs efter att du tagit i en prilla.
Betyg: 3/10 - Ok som ett alternativ, plågsam i längden
Pris: Ca. 35-45 kr beroende på frakt. Vet inte om den säljs i Sverige.

Produkt: Oden
Finns som: Portion, Vit Portion och Lös
Smakar: Kemikalier och General blandad. Lös är sorten jag provat. Väldigt enkel att knåda (fuktig, nästan blöt!) och inte så stark i smaken, vilket för dig tillbaka till barndomen och Play Doh, vilket inte är vad man vill när man snusar. Man vill hellre komma ihåg de stolta stunderna då man förförde en vacker flicka med en lös feting under läppen.
Betyg: 6/10
Pris: Lågpris, ca. 35 kr med frakt.

Produkt: Gellivare, Röd
Finns som: Lös
Smakar: Torrt och kornigt, svårbakad. Smaken i sig påminner en om mossa, och med ens känner man sig som ett bergstroll snarare än en frän ung man/hårdrockare. Även dosformen påminner om den gamla goda tidens snusdosor, vilket får mig att tro att meningen var just att de snusande 100-åringarna i Sverige skulle komma att älska denna produkt, samt en och en annan konservativ bonde (dosan är ju rektangulär, och får plats under en bonneläpp).
Betyg: 5/10 - Medioker och charmlös
Pris: Lågpris, ca. 35 kr med frakt.
Citera
2011-06-12, 02:37
Medlem
Någon som kan tipsa om något snus som inte rinner speciellt mycket eller inte rinner alls?
Citera
2011-06-12, 13:23
Medlem
davvelavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammlund
Någon som kan tipsa om något snus som inte rinner speciellt mycket eller inte rinner alls?

Catch finns ju, som Mini också, annars finns det väl andra mini-white som inte rinner speciellt mycket.
Citera
2011-06-13, 13:38
Medlem
Caaladors avatar
General Extra stark white: Kort sagt en sämre version av General Extra stark (sterk).
Rinner inte särskilt mycket, smakar inte särskilt mycket och efter 3/4 dosa svider det utav bara fan under läppen.
Pris ~40 kr.
Betyg 6/10

General Extra stark (sterk): Mycket god smak, som general fast lite... mustigare? Härlig känsla när man stoppar in en prilla, general portion+ helt enkelt.
Väldigt lätt att få en så kallad snusbubbla i halsen vilket drar ner helhetsbetyget.
Pris ~40 kr.
Betyg 9/10

General Smooth Flavour: Snygg dosa, långsmala portioner vilket inte går hem hos denna herre. Rinner inte alls mycket vilket inte heller är något positivt. Smakar inte särskilt mycket heller. Tjejsnus?
Dosan innehåller bara 13 gram, vilket inte är många snus.
Pris Na (glömde bort att kolla)
Betyg 3/10 (Dosan får 8/10)
Citera
2011-06-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davvelavve
Catch finns ju, som Mini också, annars finns det väl andra mini-white som inte rinner speciellt mycket.

Vanlig portion helst.
Citera
2011-06-14, 14:49
Medlem
rape.s avatar
Produkt: Kaliber vit
Finns som: portion, vit
Smakar: Mindre än gbg rape som jag brukar snusa och bättre än kronan vit, har förvisso precis öppnat stocken och tryckt in 2st portioner
Betyg: en 4 än så länge
Pris: 16kr dosan vid köp av en stock 16x10=160. Beställde den via snus2 så för att testa den fick pröjsa 286kr för postförskott osv.
Citera
2011-06-14, 18:44
Medlem
FiskOdlarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rape.
Produkt: Kaliber vit
Finns som: portion, vit
Smakar: Mindre än gbg rape som jag brukar snusa och bättre än kronan vit, har förvisso precis öppnat stocken och tryckt in 2st portioner
Betyg: en 4 än så länge
Pris: 16kr dosan vid köp av en stock 16x10=160. Beställde den via snus2 så för att testa den fick pröjsa 286kr för postförskott osv.

Det låter billigt. Men hur menar du med att den smakar mindre än gbg rapé och bättre än kronan vit? Smakar den tobak eller är mer åt rapé i smaken? Om det lutar åt rapé så blir det att handla en stock
Citera
2011-06-15, 08:15
Medlem
Norlins avatar
Citat:
Vanlig portion helst.

Göteborgs rapé rinner nästan ingenting. Inte heller general white.
Citera
2011-06-15, 09:16
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
Göteborgs rapé rinner nästan ingenting. Inte heller general white.

Ettan portion.
Citera
2011-06-18, 11:03
Medlem
MiniCharlies avatar
Produkt: General Onyx
Finns som: Portion.
Smakar: General men också lite typ lakrits.
Betyg: 3/5
Pris: 49:- Tror att turkkärringen slog in fel alltså..
Övrigt: Helt kolsvarta prillor. Ser rätt tufft ut.

Produkt: Grov white
Finns som: Portion, white, lös.
Smakar: Ren tobak.
Betyg: 4/5
Pris: 37-38 kronor tror jag att jag betalade.
Övrigt: Vet inte ifall dosan fick ligga öppen eller så, men efter ett par dagar var prillorna dammtorra.
Citera
2011-06-18, 14:29
Medlem
Produkt: Kaliber Portion
Finns som: Portion och White
Smakar: Tobak med inslag av citrus och bär.
Betyg: 5/5
Pris: 20:-/Dosan(!!!)
Övrigt: Bästa budget snuset jag provat! Helt klart värt pengarna! Rekommenderas!

+ : Smaken, Priset, Saftiga portioner, Rinner väldigt lite.

- : Finns inget att anmärka på!

Kanske kommer att gå över från Grov till denna.
Senast redigerad av sammlund 2011-06-18 kl. 14:31.
Citera
2011-06-18, 15:14
Medlem
Citat:
Produkt: Kaliber Portion
Finns som: Portion och White
Smakar: Tobak med inslag av citrus och bär.
Betyg: 5/5
Pris: 20:-/Dosan(!!!)
Övrigt: Bästa budget snuset jag provat! Helt klart värt pengarna! Rekommenderas!

+ : Smaken, Priset, Saftiga portioner, Rinner väldigt lite.

- : Finns inget att anmärka på!

Kanske kommer att gå över från Grov till denna.
vart köpte du kaliber dosan? finns det BARA över internet eller affär också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in