Citat:
Män ska ha som mål att göra kvinnor lyckliga främst genom den attityd de har mot dem.
1. Om man är i en relation så bör man förmedla att den är för alltid :av den anledning frun kan slappna av mer.
Exempel:
Mannen och kvinnan bråkar om småsaker. Frun säger hon inte står ut. Mannen kan säga: Jag vet att det blivit lite fel nu men jag ska bättra mig. Jag vill vara med dig för resten av mitt liv. Efter några minuter kommer kvinna känna sig bättre och sluta bråka ,ett omslag kan ske plötsligt.
2. Kvinnan är inte i en relation med en man för att han ska vara opartisk utan för att han ska prioritera henne. Mannen bör alltså anse att hans fru är den som är mest värd hans omtanke ,kärlek och resurser.
Naturligtvis är prostituerade helt otänkbara. Strider mot kontraktet de har.
3. Ljuga och säga sanning. En man bör inte alltid säga vad som poppar upp i hans huvud , det behöver inte vara en sanning. Han måste beräkna hur hans ord tas emot han bör absolut inte säga något som gör henne lessen eller får henne känna sig mindre värd. Snarare ska han eliminera andras negativa omdömen om henne.
4. Mannen ska dessutom inte nedvärdera något hon är eller kan bli. Han bör inte nedvärdera andra kvinnor eller äldre kvinnor eller sjuka. Hon måste kunna föreställa sig en framtid med honom och känna att han kommer vara henne trogen. Han bör också kunna sätta sig in i andra kvinnors situation och inte hävda saker som försämrar för dem. T.ex att män bara ska slösa resurser på de allra vackraste prostituerade och svika sina egna kvinnor.
Mannen och kvinnan som är ihop bör vara överens om detta och jobba på hur de ska få sin partner att känna sig bättre. De bör prata om detta så de vet mer om hur den andre resonerar och försöka lista ut hur just deras familj ska fungera som bäst.
1. Om man är i en relation så bör man förmedla att den är för alltid :av den anledning frun kan slappna av mer.
Exempel:
Mannen och kvinnan bråkar om småsaker. Frun säger hon inte står ut. Mannen kan säga: Jag vet att det blivit lite fel nu men jag ska bättra mig. Jag vill vara med dig för resten av mitt liv. Efter några minuter kommer kvinna känna sig bättre och sluta bråka ,ett omslag kan ske plötsligt.
2. Kvinnan är inte i en relation med en man för att han ska vara opartisk utan för att han ska prioritera henne. Mannen bör alltså anse att hans fru är den som är mest värd hans omtanke ,kärlek och resurser.
Naturligtvis är prostituerade helt otänkbara. Strider mot kontraktet de har.
3. Ljuga och säga sanning. En man bör inte alltid säga vad som poppar upp i hans huvud , det behöver inte vara en sanning. Han måste beräkna hur hans ord tas emot han bör absolut inte säga något som gör henne lessen eller får henne känna sig mindre värd. Snarare ska han eliminera andras negativa omdömen om henne.
4. Mannen ska dessutom inte nedvärdera något hon är eller kan bli. Han bör inte nedvärdera andra kvinnor eller äldre kvinnor eller sjuka. Hon måste kunna föreställa sig en framtid med honom och känna att han kommer vara henne trogen. Han bör också kunna sätta sig in i andra kvinnors situation och inte hävda saker som försämrar för dem. T.ex att män bara ska slösa resurser på de allra vackraste prostituerade och svika sina egna kvinnor.
Mannen och kvinnan som är ihop bör vara överens om detta och jobba på hur de ska få sin partner att känna sig bättre. De bör prata om detta så de vet mer om hur den andre resonerar och försöka lista ut hur just deras familj ska fungera som bäst.
Det är fina tankar, men det är män vi talar om. De har generellt hyfsat enkelspåriga, egoistiska och primitiva hjärnor, så det verkar svårt att uppfylla detta du beskriver. Finns givetvis guldkorn 😄