2019-10-14, 23:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja just ja. Det är värre än så. Varför pratar du överhuvudtaget om kärlek och kvinnor i samma mening?

Därför att PK normen är att människor ska säga att de har en relation som bygger på kärlek. Det är nåt som alla kan relatera till.

Citat:
Genetiskt värde säger du. Skulle du kunna förklara utseendets koppling till intelligens? Som genetiskt värde då.

Det finns flera studier på det. Googla. Snygga kvinnor är mer intelligenta. Sorry.

Citat:
Och så kan du kanske förklara hur mäns resurser/arbete inte är kopplat till intelligens då? En framgångsrik man bör ju ha ett genetiskt värde, verkar underligt annars.
Eller gäller olika saker för män och kvinnor här?

1) Intelligens som i IQ är inte kopplat till hög inkomst. Hög arbetsförmåga är kopplat till hög inkomst.

a) Alltså män med hög IQ tjänar inte mer pengar på grund av att de har hög IQ.

2) Kvinnor är inte intresserade av mäns genetiska värde annars skulle de ragga på nobelföreläsningarna.

3) Kvinnor är bara intresserade av att kunna lata sig på mäns bekostnad och då duger vem som helst som har pengar/resurser.
Citera
2019-10-14, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej det borde det inte. Utseendet är en del av en person. Resurser/status är något annat än personen, som man utnyttjar den personen för att komma åt.

Resurser är på sätt och vis en del av en personlighet. En viss typ av personlighet hänger ihop med vissa kontexter. En intelligent välutbildad socialt kompetent man kan man falla för p.g.a hans egenskaper i personligheten. Dessa egenskaper hos honom har antagligen delvis tagit honom dit han är i karriären.
Och vice versa såklart. En man som hamnar arbetslös i mammas källare har antagligen en viss typ av egenskaper som bidragit till att han hamnat där han är.
Jag tror inte särskilt mycket på tur. Man skapar sin egen tur.
Så, resurser hänger precis lika mycket ihop med personligheten/personen som utseendet gör.
Citera
2019-10-15, 00:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så du håller med om att kvinnor har krav på att män ska ha pengar och status?

2) Det betyder att civila kvinnor är som vilken hora som helst. De vill bara sälja sex på prenumeration istället.

Nej ditt korkade fan
Jag tycker däremot att det är rimligt att förvänta sig att mannen har ett arbete så att han kan försörja sig själv. Varför skulle jag försörja två personer medans han går hemma och drar omkring?

Sedan så hänger det ihop med personligheten. En slacker är kanske inte något som attraherar folk i allmänhet, ej heller kvinnor. Att du försörjer din man får du nog räkna som en anomali.
Citera
2019-10-15, 00:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej ditt korkade fan
Jag tycker däremot att det är rimligt att förvänta sig att mannen har ett arbete så att han kan försörja sig själv. Varför skulle jag försörja två personer medans han går hemma och drar omkring?

Sedan så hänger det ihop med personligheten. En slacker är kanske inte något som attraherar folk i allmänhet, ej heller kvinnor. Att du försörjer din man får du nog räkna som en anomali.

Män har ju i alla tider försörjt kvinnor som drar omkring hemma. Varför är det så otänkbart att kvinnor betalar och försörjer män för en gångs skull? Han kan väl sköta lite i hemmet så det är snyggt och städat när du kommer hem eller nåt.

Eller så behöver inte du försörja honom, han kan få arbetslöshetsersättning. Ni behöver inte ens bo tillsammans eller ha gemensam ekonomi. Han kan väl bara komma förbi och ha sex med dig lite då och då?
Citera
2019-10-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) År 2019 räcket det inte att vara silikonpumpad för att tillfredsställa män. Du måste också ha blont hår, läppar, och stor rumpa.

Vad fan säger du, måste man ha läppar?!? Att ingen har SAGT något till mig om detta! Det finns verkligen ingen ände på kraven!

Vad blir nästa grej, måste man kanske ha en näsa också?
Citera
2019-10-15, 00:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Män har ju i alla tider försörjt kvinnor som drar omkring hemma. Varför är det så otänkbart att kvinnor betalar och försörjer män för en gångs skull? Han kan väl sköta lite i hemmet så det är snyggt och städat när du kommer hem eller nåt.

Eller så behöver inte du försörja honom, han kan få arbetslöshetsersättning. Ni behöver inte ens bo tillsammans eller ha gemensam ekonomi. Han kan väl bara komma förbi och ha sex med dig lite då och då?

Kvinnor har inte dragit omkring hemma, de har varit gravida, fött barn och tagit hand om barnen. Samt arbetat i hemmet många gånger. Det där med att kvinnorna "drog omkring" hemma som en arbetslös gör idag är rena tramset.
Citera
2019-10-15, 00:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Kvinnor har inte dragit omkring hemma, de har varit gravida, fött barn och tagit hand om barnen. Samt arbetat i hemmet många gånger. Det där med att kvinnorna "drog omkring" hemma som en arbetslös gör idag är rena tramset.

Och du tror att arbetslösa "drar omkring". De kanske ägnar hela dagarna åt att söka jobb, träna, arbeta på sig själva etc. Men han har inget jobb då är han automatiskt diskvalificerad som sexpartner fast han är trevlig och har en fullt fungerande kuk.

Dessutom sa jag att han kan städa och sköta hemmet medan du är på jobbet.
Citera
2019-10-15, 00:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Och du tror att arbetslösa "drar omkring". De kanske ägnar hela dagarna åt att söka jobb, träna, arbeta på sig själva etc. Men han har inget jobb då är han automatiskt diskvalificerad som sexpartner fast han är trevlig och har en fullt fungerande kuk.

Dessutom sa jag att han kan städa och sköta hemmet medan du är på jobbet.

Det handlar inte om sexpartners, jag pratar om relationer/ skaffa familj. En KK är fullständigt skitsamma vad denne sysslar med till vardags, jag är bara inte särskilt intresserad av KKs överhuvudtaget.
Jag bryr mig generellt inte vad mannen jobbar med eller pluggar till, bara han gör någonting med sin tillvaro.
Citera
2019-10-15, 00:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det handlar inte om sexpartners, jag pratar om relationer/ skaffa familj. En KK är fullständigt skitsamma vad denne sysslar med till vardags, jag är bara inte särskilt intresserad av KKs överhuvudtaget.
Jag bryr mig generellt inte vad mannen jobbar med eller pluggar till, bara han gör någonting med sin tillvaro.

Fast arbetslösa män får inte sex heller, vilket jag antar var poängen från början.

Ok, du kan tänka dig en relation med städaren på McDonalds med andra ord så länge han är trevlig och har en fungerande kuk?
Citera
2019-10-15, 00:41
Medlem
Jag ångrade mig.
Senast redigerad av Varmare 2019-10-15 kl. 00:47. Anledning: Man ska inte vara elak.
Citera
2019-10-15, 03:05
Avslutad
Citat:
Hela tråden är full. "utsatta", "fattiga", "desperata", "tvingade", "psykiskt sjuka", "droger" etc etc.

Jag talar inte för prostituerade alls - jag citerar bara vad prostituerade har sagt.

Du har inte mer erfarenhet än tyska myndigheter som jobbat med detta sen 2002.

Du har pratat med 10-15 prostituerade.

Citat:
Du missar en viktigt skillnad här. Jag har lyssnat på och observerat kvinnor i många år och det du nämner är slutsatserna jag dragit. De må vara något överdrivna och generaliserande men inte alltför långt ifrån sanningen. Män hatar inte kvinnor för att det är kul, det finns ofta rationella anledningar.

Nu låter du som vilken radikalfeminist som helst. Eller judehatare eller kkk-klanare. Är du lika svart/vit i tankegången som dem?

Citat:
Självklart. Poängen är att du inte är bättre själv.

Bättre än vadå?! Vad pratar du om? Är detta en tävling om vem som är bäst eller vem som vinner? Vi är vuxna människor som sitter och diskuterar ett visst ämne.

Citat:
Att vara för ett förbud av sexköp är per definition att vilja kontrollera mäns sexualitet.

Nej.

Att sexköpande kvinnor och män känner så förstår jag dock. Men de får ju anpassa sig efter lagarna precis som alla vi andra.

Citat:
Ja, självklart. Och det är ingen dålig anledning.

Absolut, men det blir ändå ett jäkla hycklande från din och tex B:s sida när ni drar de flesta arbetande/skattebetalande - kvinnor i skiten för att de påstått kör med 100% kvinnlig hypergami och sen helt och hållet friköper andra kvinnor som av olika anledningar hamnat i prostitution, när de i själva verket verkligen kör med, enligt er, stereotypen för kvinnlig hypergami.
Citera
2019-10-15, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Forskning har visat att arbetslösa män har svårt att hitta kvinnor, men arbetslösa kvinnor har inte svårt att träffa män. Det handlar om mycket dramatiska skillnader. Samma sak när det gäller att skaffa barn. Anledningen är kvinnors hypergami.

Anledningen är att kvinnor döms efter utseende.

Och män efter prestation.

Beror alltså både på manlig och kvinnlig hypergami.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in