Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Hela tråden är full. "utsatta", "fattiga", "desperata", "tvingade", "psykiskt sjuka", "droger" etc etc.
Jag talar inte för prostituerade alls - jag citerar bara vad prostituerade har sagt.
Du har
inte mer erfarenhet än tyska myndigheter som jobbat med detta sen 2002.
Du har
pratat med 10-15 prostituerade.
Citat:
Du missar en viktigt skillnad här. Jag har lyssnat på och observerat kvinnor i många år och det du nämner är slutsatserna jag dragit. De må vara något överdrivna och generaliserande men inte alltför långt ifrån sanningen. Män hatar inte kvinnor för att det är kul, det finns ofta rationella anledningar.
Nu låter du som vilken radikalfeminist som helst. Eller judehatare eller kkk-klanare. Är du lika svart/vit i tankegången som dem?
Citat:
Självklart. Poängen är att du inte är bättre själv.
Bättre än vadå?! Vad pratar du om? Är detta en tävling om vem som är bäst eller vem som vinner? Vi är vuxna människor som sitter och diskuterar ett visst ämne.
Citat:
Att vara för ett förbud av sexköp är per definition att vilja kontrollera mäns sexualitet.
Nej.
Att sexköpande kvinnor och män känner så förstår jag dock. Men de får ju anpassa sig efter lagarna precis som alla vi andra.
Citat:
Ja, självklart. Och det är ingen dålig anledning.
Absolut, men det blir ändå ett jäkla hycklande från din och tex B:s sida när ni drar de flesta arbetande/skattebetalande - kvinnor i skiten för att de påstått kör med 100% kvinnlig hypergami och sen helt och hållet friköper andra kvinnor som av olika anledningar hamnat i prostitution, när de i själva verket verkligen kör med, enligt er, stereotypen för kvinnlig hypergami.