Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag tänker att problemet faktiskt ligger en hel del hos männen. Det har bildats någon konstig uppfattning om att män förr bara fick kvinnor till höger och vänster. Som om de inte behövde jobba för det. De hade krav på sig, till exempel att försörja sin familj. Annars var fru och barn bara att glömma.
Nej, det finns en uppfattning om att det räckte med att ha ett jobb och vara någorlunda trevlig så kunde man hitta sig en fru som inte var en tjock och ful kedjerökande feminist.
Citat:
Det gnälls här om att kvinnor inte vill ha arbetslösa män e.t.c. Nä varför skulle man vilja det?
Varför skulle någon nånsin vilja ha en arbetslös partner?
Varför i helvete skulle en mans jobb eller inkomst spela någon roll? Är det inte en person man är tillsammans med?
Citat:
Jag vet inte vad det är för krav män tycker att de har på sig idag som de inte hade förr, vet du det?
Snygg, dominant, hög social status, många följare på sociala medier, välbetalt jobb - Visst, men framförallt måste dagens män slåss i en enorm konkurrenssituation. Förr var det lättare när de flesta hade en varsin partner. Idag delar kvinnorna på de bästa männen - eller, de säljer bara sex till de bästa männen. Tillhör du inte de bästa kanske 20% männen får du köpa sex i rena pengar av en hora, istället för att köpa sex på det mer subtila sättet som högstatusmännen kan göra.
Citat:
Vad det i grunden verkar handla om är att en del av dagens unga män är lata. De orkar inte med att anstränga sig nog ens utbilda sig eller skaffa ett arbete. Det är antagligen också dessa som har problem med kvinnor.
Vem pratar du om? Någon specifik du känner? Jag är själv utbildad och har jobb. Har en nära vän som är utbildad och har jobb som inte kan få tjejer. Väldigt trevlig dessutom. På mitt nuvarande jobb är två av tre av mina närmaste manliga kollegor singlar. Går du in på valfritt PUA-forum hittar du välutbildade män med jobb som har stora problem.
Citat:
Jag känner nämligen många unga män som utbildat sig till yrken med helt normal "status" och dessa har både fru och barn många av dem. De är runt 30 år.
Jag känner många unga män som utbildat sig till yrken med normal status som inte har fru och barn.
Citat:
Det handlar alltså inte om att det förväntas massor av män idag, det handlar om att det förväntas ett minimum, d.v.s en man som orkar ta arslet ur sängen för att gå till jobbet, och inte enbart förflytta sig mellan sängen, soffan, porrfilmen och tvspelet.
Män förr hade betydligt högre krav på sig än män idag och ändå är det ett fruktansvärt gnäll.
Nej, det räcker inte att ha ett jobb idag. Idag måste du vara snygg, dominant och bra på sociala medier också. Minst. Då kanske du kan hitta någon någorlunda attraktiv om du har tur.
Män förr kunde få en fru för att de hade ett jobb. Så är det verkligen inte idag. Det må vara en förutsättning, men det räcker inte på långa vägar.
Citat:
Så, ni lata orkeslösa tvspelande och porrtittande män, lägg skulden där den hör hemma. Det vill säga på era föräldrars bristfälliga uppfostran och er egen oförmåga att göra någonting av er tillvaro.
Varje människa har olika förutsättningar och gör olika val, det är helt okej, men SKYLL INTE PÅ ANDRA!
Jag vet inte om det finns någon lat, TV-spelande, arbetslös man som bor i mammas källare här bland skribenterna. Men det kan ju finnas någon som bara läser - kanske är det dom du riktar dig till.