2015-01-19, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Finns dating sidor som är lockade till unga och WT såsom badoo.
Då är det inte konstig att det finns en dating sida för folk som har lite mer klass.
Problemet är namnet där det antyder att de är bättra och ett slutet sällskap.
För ett par år sedan skrevs det om en mailgrupp som hette/heter "Elit".
Samma problem här osmakligt namn men gruppen i sig är det inget fel på.
Att se sig själv som bättre än andra för att man i 80% av fallen föddes in i det skicktet är osmakfullt.
Namnet är hemskt och de borde ha ett mer subtilt namn är just elit.

Å andra sidan, vad är elit i så fall? Det finns alltså ingen elit enligt dig?
Citera
2015-01-19, 12:29
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför är de singel om de är så jävla bra?

Har man misslyckats enligt dig ifall man inte har ett förhållande?

Dessa kanske är mer intresserade utav korta möten snarare än att binda upp sig.

Med det sagt så tycker jag att hela affärsidén samt reklamerna är vedervärdiga och får mig att tänka på något land i Baltikum.
Citera
2015-01-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Ni ser, det finns de som har lite högre krav på andra människor som mindre utbildade människor (läs: korkade) inte förstår. Vissa vill inte hamna med en svanktatuerad viktpendlande padda som ligger i soffan och äter ostbågar till Paradise Hotell/Big Brother. De vill sortera bort män och kvinnor med intelligens lika låg som en bakgrundsdansare eller en Ensam mamma söker-kille.

Själv tycker jag mest det är lite lustigt med en elit som inte ens kan skriva korrekt svenska. Verkar ju poppa upp både på sidan och bland de som gillar initativet.

Dags för en besserwisser-singlar, med obligatoriskt förhör med Horace Engdahl innan man får tillträde?
Citera
2015-01-19, 14:40
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
det enda som betyder någonting är hur du ser ut på din profilbild + dina tillhörande bilder. Finns inte en kvinna i sverige som bryr sig ett skit om status/utbildning om du i verkligheten ser riktigt bra ut.
Enligt min åsikt är första villkoret för att få kontakt med kvinnor att man har fast jobb, det går före utseende och allt annat. Arbetslösa slashasar har noll chans, det signalerar dålig ekonomi och lättja.
Citera
2015-01-20, 12:28
Avslutad
Jag föredrar BeNaughty.se' reklam. Sliskig men ändå charmig. Tror den visas på MTV.
Citera
2015-01-20, 18:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Varför är de singel om de är så jävla bra?

Relevant frågeställning. De är antagligen så snorkiga och högfärdiga att ingen annan står ut med dem.

Det borde utdelas sociopat varning för de astrevliga akademiker man träffar på där.
Citera
2015-01-20, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Relevant frågeställning. De är antagligen så snorkiga och högfärdiga att ingen annan står ut med dem.

Det borde utdelas sociopat varning för de astrevliga akademiker man träffar på där.

Sociopater är väl iofs rätt trevliga? Man kanske också skall passa sig för människor med för extrema politiska åsikter.. Vi bor ju trots i Landet Lagom (eller bodde kanske rättare sagt).

Jag "har hört" att Stockholm har blivit mindre s.a.s. drygt. Men resten av landet verkar göra en slags nyliberal vändning. Rätt trist. Var är alla goa göteborgare nuförtiden, jag ser då sällan några?
Citera
2015-01-20, 18:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tycker det är grymt! Hade jag inte redan träffat världens bästa kille så hade jag lätt kunnat gå med där. Finns väl en risk att de är lite för medvetna om sin status dock, men både jag och min pojkvän hade kunnat vara med där. Är man lite elitistisk så funkar det nog

En idé skulle ju vara att skapa en dejtingsida för white trash! De brukar ju gilla varandra. Någon sida typ "Carpe Diem- för singlar med keps, citat på väggen och dålig utbildning".
Citera
2015-01-20, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tycker det är grymt! Hade jag inte redan träffat världens bästa kille så hade jag lätt kunnat gå med där. Finns väl en risk att de är lite för medvetna om sin status dock, men både jag och min pojkvän hade kunnat vara med där. Är man lite elitistisk så funkar det nog

En idé skulle ju vara att skapa en dejtingsida för white trash! De brukar ju gilla varandra. Någon sida typ "Carpe Diem- för singlar med keps, citat på väggen och dålig utbildning".

Du är inte välkommen på ELITSINGLAR. Du heter Hamsterboll. ELIT är att heta typ: Stagflation, eller Majnastare. Ett namn som väcker intresset och inte skapar olustiga associationer: "Är människan lågintelligent, rasistisk? Obekväm..?". Får de reda på att du heter Hamsterboll på Flashback så blir de nog misstänksamma (man skall nog inte helst heller associera sig med en sida av tvivelaktig karaktär som Flashback - och barnporren skall man ha på ett diskret USB i ett bankvalv i Zürich).
Citera
2015-01-25, 10:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repeatz
Sjuka jävla kostnader alltså..

Jag skulle ha problem med att betala sådana summor, då jag aldrig skulle betala för sex.
Citera
2015-01-25, 14:22
Medlem
Loveaffairs avatar
Tycker som många av er andra att detta är riktigt skitnödigt. Vet av erfarenhet att det finns mycket bottenskrap till killar (och säkerligen tjejer) på andra dejtingsidor (tänk fem bilder tagna med webbcam som ser likadana ut). Men lika ointresserad som jag är av dem, lika ointresserad är jag av akademiker och finanssnubbar som söker den stereotypa lyckan och framtiden, utan en gnutta personlighet.

Är allergisk mot människor som inte har några egna intressen eller driv och tror precis som att de har en hög procentdel akademiker på elitsinglar att de har en ännu högre procentandel tråkiga människor utan varesig humor eller intressen och med en sargad självkänsla som trycks undan av ryggdunkar inom den egna gruppen. Är det vad man söker är nog elitsinglar ett perfekt slutet forum!

Själv bläddrar jag hellre förbi ointressanta personer för att hitta de som är kreativa och har något eget att komma med.
Senast redigerad av Loveaffair 2015-01-25 kl. 14:26.
Citera
2015-01-25, 14:50
Medlem
Jag tycker dom är något fördjävla inåthelvete bra bevis på hur lågt vi människor har sjunkit. Inte längre kan vi nöja oss med att shoppa prylar utan vi skall även behöva dra det så långt att vi även skall shoppa varandra. Fyfan.

Och jag är värst av alla, vilket bara gör mig ännu mer besviken och förbannad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in