2014-12-30, 10:00
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
"Majoriteten av våra medlemmar är högutbildade män och kvinnor i åldrarna 30 och 70, som verifieras av vårt team som också granskar alla profiler och foton manuellt."

Verkar ju toppen, vem fan vill inte ha lite gammeltackor?

Nä men seriöst så är många män (till och med i det feminiserade sverige) skeptiska till att leva med kvinnor som har bättre utbildning och inkomst än dem själva... Men inte nog med det, även kvinnor är skeptiska till män som har lägre utbildning/inkomst än dem. Bidragande orsak till att kvinnorna på sidan är singel.

De goda nyheterna för männen är att det av ovanstående orsaker borde finnas större andel kvinnor där än på andra dejtingsidor.
Citera
2014-12-30, 11:03
Medlem
jugbandbluess avatar
vem fan vill ha en sån käring? dom är ju 9 gånger av 10 näpsiga och dyra i drift. lika idiotiskt som att ragga upp en rödstrumpe-feminist
Citera
2014-12-30, 14:53
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Majoriteten av våra medlemmar är högutbildade män och kvinnor i åldrarna 30 och 70, som verifieras av vårt team som också granskar alla profiler och foton manuellt.

40-60eliten kör tinder. Jävligt elit med ett syftningsfel på startsidan
Citera
2014-12-30, 23:54
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vem fan vill ha en sån käring? dom är ju 9 gånger av 10 näpsiga och dyra i drift. lika idiotiskt som att ragga upp en rödstrumpe-feminist

Naturligtvis är det ingen som har ett val som vill vill ha en sån tant. Eftersom killarna på sidan också är högutbildade och har hög inkomst, hör de sannolikt till en av två kategorier:

1) Sådana som letar efter ett seriöst förhållande, men är desperata på grund av att det är något annat allvarligt fel på dem.
2) Sådana som är ute efter lite pumpa & dumpa.
Citera
2014-12-31, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Eller så har de egen inkomst av bättre sort och förväntar sig att dela på kostnader. Det är min erfarenhet av den typen kvinnor. De flesta är dessutom feminister, det har jag inget emot.

Elitsinglar har så störande reklam att bara den är nog för att ignorera sajten.
Citera
2014-12-31, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vad tycker ni om dessa reklamer? Personligen kryper de under huden på mig. Och jag avskyr dem. Sättet de är gestaltade på gör mig nästan illamående. Jag kan riktigt känna hur ELITSINGLARNA sitter och myser när de tänker på hur alla landets elektriker vänder sig i soffan p.g.a. reklamen.

Varför är det sofistikerat att vara exv. en f.d. juriststuderande?

Vad tycker ni om reklamerna?

Reagerade initialt som dig, men vid närmare eftertanke kom jag på att det är perfekt om alla som är beredda att sälja fittan/sin värdighet för att få lite anseende/sätta på en riktig 10:a, och alla ångestladdade medelklass akademiker som försöker efterlikna dom, håller sig på ett ställe, så kan allt vanligt hyggligt folk träffa vettiga människor på övriga sajter.

Win win, ormarna för sig och folk med intakt själsliv och vettiga värderingar för sig
Citera
2015-01-01, 14:49
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Välutbildade människor tenderar att vara mer intellektuella än sämre utbildade. Jag vill också understryka att intellektuell handlar mer om personliga intressen, inte om hur smart man är i allmänhet. Även en elektriker kan vara väldigt smart.
När man söker en partner, önskar man sig en person som delar ens intressen. Har man intressen som klassas som intellektuella (ex. finkultur, schack och filosofi), kommer man att söka sig till andra intellektuella. Det är här som dejtingsidor som ELITSINGLAR kommer in i bilden (förutsatt att majoriteten av alla intellektuella är välutbildade akademiker).
Citera
2015-01-01, 18:53
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Jag gillar initiativet.

Ni ser, det finns de som har lite högre krav på andra människor som mindre utbildade människor (läs: korkade) inte förstår. Vissa vill inte hamna med en svanktatuerad viktpendlande padda som ligger i soffan och äter ostbågar till Paradise Hotell/Big Brother. De vill sortera bort män och kvinnor med intelligens lika låg som en bakgrundsdansare eller en Ensam mamma söker-kille. Man kan inte sätta lika hög kvalitet på livet med en som bara vill resa till charterorter, äta thaimat-take away, gå runt i pyjamas på stan, läsa modebloggar på mobilen och som inte hittar tanklocket när de är och tankar bilen.

Det finns en stor skillnad i kulturell konsumtion mellan låg och högutbildade som säger ganska mycket. Önska jag hade länken till den undersökningen.

Men visst, vill ni hitta en reptilbrud som noppat bort sina ögonbryn, lyssnar på Nicki Minaj/Katy Perry, särskriver sönder sin rosa blogg, lägger ut en ny selfie på Instagram/matbild på sin lunch varje dag och röstar på politiskt parti efter känsla på valdagen. Ja då finns det ta mig fan en massa andra sidor. Dessa finns överallt och bor oftast i en mindre stad/utkanten av en större stad och är experter på att höja skilsmässostatistiken i det här landet.
Citera
2015-01-01, 23:26
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Får känslan av att dessa människor är "eviga singlar". De har säkert bra ställt, och de ser säkert bra ut men ändå har de aldrig lyckats med förhållande. De tror det handlar om att de är kräsna men det handlar mer om deras egna skeva syn på andra, samt sin egen egoism.

Snacka om att generalisera en hel klientel på en datingsida.

---

Förövrigt verkar det vara en tydlig trend med lågutbildade lite mindre intellektuella personer som klankar ner och deras motsats försöker möta argumentation lite halvdant. Ställer mig ganska neutralt till elitsinglar - skulle själv inte kvalificera till medlemskap och kan väl således ändå tas som en relativt opartisk åsikt.
Citera
2015-01-02, 09:40
Medlem
Pranchas avatar
Så jävla upprörande är det väl inte? Visst, reklamens utförande kan väl diskuteras – känns lite tråkig och inte speciellt härlig. Och även "eliten" vill väll uppleva en varm och härlig människa.

Men sen att de riktar in sig till en viss målgrupp? Det finns det ju massvis med dejtingsajter som gör. Minns en amerikans sida (vars namn ungår mig just nu), där man blev inröstad på sitt utseende. Det finns sidor för otrogna. Och om jag minns rätt var till och med Happy Pancake ett försök att fånga in "unga kulturella/mediamänniskor" i deras initiala marknadsföring. Det gick ju dock sådär.

Helt naturligt att folk med utbildning och lite mer deg vill hänga med likasinnade.
Citera
2015-01-03, 12:51
Medlem
brutefishs avatar
skaffade ett fejkkonto på en sån här sida, det kanske tom var elitsinglar. jag minns inte.

sånt jävla båg är det. det är knappast någon elit som hänger där.
de skryter om att majoriteten av deras medlemmar är akademiker, så har du en utbildning så har du nästan frikort till att bli medlem och ni som har studerat på sveriges högre lärosäten vet att det är knappast någon elit det handlar om.

men vi vänder på det. denna sida vänder sig till män och enbart män. kvinnor som är elit, dvs antingen modeller eller snorrika entreprenörer behöver inte hänga där, de har mängder med män som flockas runt dom IRL.

de kvinnor som hängde där jag skaffade mig medlemskap var torra äldre akademiker.
ration var väl runt 1:100.
Citera
2015-01-03, 17:20
Medlem
VWazzs avatar
Lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem