Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-26, 07:44
  #337
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tibtabtob
Har i allmänhet svårt för folk som bor i stan men ogillar buller. Det ingår i konceptet stad att det är lite liv, om ni inte gillar det så flytta ut på landet. Att gnälla på Piren tycker jag således är löjligt.

Det ingår dock i konceptet stad att visa respekt för närboende och naturen, och att därför i gäng föra oväsen sent om nätterna och skräpa ner är ju sjukt dåligt.

Att Hornsbergs Strand är poppis som bad är inte konstigt: Öppet, nära vattnet och bra solnedgång.

Stockholms stad borde ordna upp med offentliga toaletter, samt se till att ordningen efterlevs. Såg själv ett gäng bli stoppat och ställda mot staketet av ett gäng poliser häromdagen.

Strandpromenaden är inget offentligt bad och har aldrig varit ämnat till ett sådant. Det som de boende irriterar sig på är inte hudfärgen på människorna som hänger där utan hur de beter sig. De är högljudda, stökiga, skräpar ner, kör 100 km/h bland småbarn, scoter bland småbarn. Drogförsäljning. Källa: Polisen. Kort sagt de vet inte hur man beter sig. Självklart gäller detta inte alla!
2014-07-26, 08:02
  #338
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Min åsikt är att det inte är min uppgift att uppfostra vuxna män och tonåringar i mitt eget bostadsområde.

Jag kan absolut tänka mig att framföra klagomål till kommunfullmäktige. Ja, jag röstade (M) och de sitter som bekant i en blå majoritet här.
Givetvis är det inte din uppgift att uppfostra andra människor förutom dina egna barn.
Alla människor kanske dock inte har fått den uppfostran de borde ha fått eller förtjänar. Vissa barn blir inte omhändertagna av socialen fast de borde ha blivit det.

När många kriminella får frågan varför de blev kriminella, så är ett av svaren att samhället inte bryr sig. Här har vi ett enormt problem med att det inte finns hemmafruar som förr i tiden. Hemmafruar som hade koll på grannungar, även till alkoholiserade föräldrar, precis som alla andra fick de någon som kollade till dem, någon som gav dem kärlek och värme. Det handlar om solidaritet, allt är inte pengar på denna jord!

Något har gått väldigt snett i samhället, när folk inte bryr sig längre ens om sina egna grannar. När folk är rädda för att knacka på dörren till sin granne och fråga om socker. Då du bor i Stockholm, tycker jag du kan sätta dig på tunnelbanan. Du kommer se folk med hörlurar, hur folk delar ut sig på platserna o.s.v. Börjar du prata med någon så kommer människan vara livrädd. Det är folk ur din egna kommun vi pratar om. Dra ner till landet och se skillnaden!

Den rädslan måste bort! Även fast jag älskar Internet kan jag även hata det. Folk har blivit så osociala, så kalla och rädda för andra människor. Hur många gånger har du blivit nerslagen när du har kontaktat en främling? Nej just det, troligtvis aldrig! Folk bär på en rädsla som inte är existensberättigad.

Stora delar av Sverige lider av stora strukturella problem. Om du kollar hur dagens politik fungerar, så kommer du märka hur de löser problem med snabba lösningar. Man höjer alkoholskatten ur ett folkhälsoperspektiv. Vilket är ett jävla skitsnack! Folk blir inte alkoholister för att en öl kostar 5 kronor istället för 15 kronor, det beror på sociala problem.

Det är dags att du sätter ner foten, ställer krav på dina politiker. Du kan skicka mail till en moderat, du kan påverka din politiker, jag har själv gjort det! Då du röstade på moderaterna kommer de säkerligen ha igång stockholmsmotorn.se inför höstens val. Där har du möjlighet att göra din röst hörd. Du kan även skicka mail till dem! Det fungerar!

Personligen kommer jag lägga min röst på SD i höst, då de kommer höja straffen, så man kan känna sig trygg att säga till andra människor. Att de kommer sänka invandringen till gränser som vi kan ta hand om. Tyvärr skär man ner på välfärden på grund av den oansvariga invandringen i dagens samhälle. Om man inte lägger en röst på SD i höst, så ska vi glada för att "rasism" existerar i vårt land för annars kommer en dag nazism finnas bland dina grannar. Jag vill inte ha "vi och dem"-samhället. Jag vill ha ett enat Sverige! Där vi säger till när andra missköter sig och kan känna oss trygga, oavsett ursprung och hudfärg.

Alla människor är lika mycket värda enligt mig. Men enligt dagens samhälle där vi delar upp människor utifrån ursprung är den verkliga rasismen för mig! Om du har gäster hemma hos dig, låter du de få bete hursomhelst? Knappast! Vad gör du med en gäst som kommer hem till dig och beter sig som en apa? Rimligtvis kastar ut personen. Bryr dig du om personen är svensk eller irakier? Knappast! Det är inte rasism, det är sunt förnuft!

Fråga dig själv vad du vill leva i för samhälle och vad du vill att dina barn ska växa upp i för samhälle! Du får inte guld och gröna skogar, om du inte skapar förutsättningarna för det! Det är dags att vi visar solidaritet och stolthet inför andra människor, det gör oss rika, både ur ett socialt och ekonomiskt perspektiv!
2014-07-26, 08:15
  #339
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Givetvis är det inte din uppgift att uppfostra andra människor förutom dina egna barn.
Alla människor kanske dock inte har fått den uppfostran de borde ha fått eller förtjänar. Vissa barn blir inte omhändertagna av socialen fast de borde ha blivit det.

När många kriminella får frågan varför de blev kriminella, så är ett av svaren att samhället inte bryr sig. Här har vi ett enormt problem med att det inte finns hemmafruar som förr i tiden. Hemmafruar som hade koll på grannungar, även till alkoholiserade föräldrar, precis som alla andra fick de någon som kollade till dem, någon som gav dem kärlek och värme. Det handlar om solidaritet, allt är inte pengar på denna jord!

Något har gått väldigt snett i samhället, när folk inte bryr sig längre ens om sina egna grannar. När folk är rädda för att knacka på dörren till sin granne och fråga om socker. Då du bor i Stockholm, tycker jag du kan sätta dig på tunnelbanan. Du kommer se folk med hörlurar, hur folk delar ut sig på platserna o.s.v. Börjar du prata med någon så kommer människan vara livrädd. Det är folk ur din egna kommun vi pratar om. Dra ner till landet och se skillnaden!

Den rädslan måste bort! Även fast jag älskar Internet kan jag även hata det. Folk har blivit så osociala, så kalla och rädda för andra människor. Hur många gånger har du blivit nerslagen när du har kontaktat en främling? Nej just det, troligtvis aldrig! Folk bär på en rädsla som inte är existensberättigad.

Stora delar av Sverige lider av stora strukturella problem. Om du kollar hur dagens politik fungerar, så kommer du märka hur de löser problem med snabba lösningar. Man höjer alkoholskatten ur ett folkhälsoperspektiv. Vilket är ett jävla skitsnack! Folk blir inte alkoholister för att en öl kostar 5 kronor istället för 15 kronor, det beror på sociala problem.

Det är dags att du sätter ner foten, ställer krav på dina politiker. Du kan skicka mail till en moderat, du kan påverka din politiker, jag har själv gjort det! Då du röstade på moderaterna kommer de säkerligen ha igång stockholmsmotorn.se inför höstens val. Där har du möjlighet att göra din röst hörd. Du kan även skicka mail till dem! Det fungerar!

Personligen kommer jag lägga min röst på SD i höst, då de kommer höja straffen, så man kan känna sig trygg att säga till andra människor. Att de kommer sänka invandringen till gränser som vi kan ta hand om. Tyvärr skär man ner på välfärden på grund av den oansvariga invandringen i dagens samhälle. Om man inte lägger en röst på SD i höst, så ska vi glada för att "rasism" existerar i vårt land för annars kommer en dag nazism finnas bland dina grannar. Jag vill inte ha "vi och dem"-samhället. Jag vill ha ett enat Sverige! Där vi säger till när andra missköter sig och kan känna oss trygga, oavsett ursprung och hudfärg.

Alla människor är lika mycket värda enligt mig. Men enligt dagens samhälle där vi delar upp människor utifrån ursprung är den verkliga rasismen för mig! Om du har gäster hemma hos dig, låter du de få bete hursomhelst? Knappast! Vad gör du med en gäst som kommer hem till dig och beter sig som en apa? Rimligtvis kastar ut personen. Bryr dig du om personen är svensk eller irakier? Knappast! Det är inte rasism, det är sunt förnuft!

Fråga dig själv vad du vill leva i för samhälle och vad du vill att dina barn ska växa upp i för samhälle! Du får inte guld och gröna skogar, om du inte skapar förutsättningarna för det! Det är dags att vi visar solidaritet och stolthet inför andra människor, det gör oss rika, både ur ett socialt och ekonomiskt perspektiv!

I ett fungerande samhälle är det inte bara föräldrarna som uppfostrar barnen. Och det är inte bara hemmafruarna som försvunnit. Borta är också polisen, konduktörerna, mormor, gatsoparen, ... Blir ett barn eller ungdom tillrättavisad idag så blir inte bara barnet kränkt, utan även dess föräldrar. All social kontroll är borta. Det anses vara bra för då kan man vara anonym. Att vara anonym påstås vara bra för välbefinnandet för då får man vara som man är, vilket i praktiken betyder att det är fritt fram att bete sig som ett svin utan att det får några sociala konsekvenser.

Bra val i valet men släpp floskeln om alla människors lika värde. Du är mig inte lika värdefull som mina barn. Förstår du?
2014-07-26, 08:25
  #340
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
I ett fungerande samhälle är det inte bara föräldrarna som uppfostrar barnen. Och det är inte bara hemmafruarna som försvunnit. Borta är också polisen, konduktörerna, mormor, gatsoparen, ... Blir ett barn eller ungdom tillrättavisad idag så blir inte bara barnet kränkt, utan även dess föräldrar. All social kontroll är borta. Det anses vara bra för då kan man vara anonym. Att vara anonym påstås vara bra för välbefinnandet för då får man vara som man är, vilket i praktiken betyder att det är fritt fram att bete sig som ett svin utan att det får några sociala konsekvenser.

Bra val i valet men släpp floskeln om alla människors lika värde. Du är mig inte lika värdefull som mina barn. Förstår du?
Självklart är det fler saker än hemmafruarna som har försvunnit. Precis som du nämner så blir även föräldern kränkt i dagens samhälle. Det får vara nog på detta flumsamhälle! Dock tycker jag att vissa saker har blivit bättre med tiden. Tänker då på exempelvis att homosexuella, får vara homosexuella 2014.

Jag förstår vad du menar att alla människor inte är lika mycket värda. Själv tror jag att alla människor lika mycket värda hos "gud". Tror att du förstår min poäng. Sedan tycker självklart som du att ens släktingar är mer värdefulla för en själv. Precis som att ens landsmän är mer värdefulla än någon flykting för en själv. Det jag åsyftade i min text var att dagens invandrare måste bli en av våra landsmän och inte vara invandrare. Att det får bli en del av det svenska samhället. Vissa invandrare blir det, men en stor blir aldrig en del av det.
2014-07-26, 08:29
  #341
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
En del här verkar tycka att utvecklingen i Hornsberg är bra, på så sätt att de välbeställda M-röstande brf-medlemarna blir berikade och mångfaldiserade av främlingspöbeln. Tanken verkar vara att dels så drabbas "rätt" personer av kaoseriet. Dels kan de drabbade sedan agera valarbetare.

Det är slutsatser som helt saknar verklighetsförankring. Jag förstår inte hur ni kan vara så jävla korkade? Förorter som Kista, Husby, Skärholmen, m.fl., var en gång när de byggdes välordnade och svenska. Sedan började främlingsinflyttningen. Vi vet hur de ser ut idag. Har den utvecklingen resulterat i något annat än att vi blir koloniserade? Nej. Inget gott kommer ur att ännu ett område faller för främlingstrycket. Det genererar inga röster till SD i en omfattning av intresse. Det är bara ett förlorat slagfält och ett steg närmare det svenska samhällets totala förlust.

Jag kan bara beklaga sorgen TS.

Inte heller fattar jag vad det har för betydelse vilken socioekonomisk status som ett område har när det blir invaderat. Ni som i er enfald skrattar åt de boende i Hornsberg, skulle ni göra samma sak om det gällde en vacker del av Djurgården, Gamla stan eller Mosebacke? Där bor bara det vackra folket, men dessa områden är mig ändå kära och en del av vårt kuturarv. Jag vill inte se en enda arabflock där.
2014-07-26, 08:55
  #342
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Ett förslag att ni som bor där går ut och skiter där blattarna brukar ligga. Detta görs helst på morgonen efter städningen. De som är blyga kan ju ta med sig ut i en påse. Alltså klassisk zigenartaktik. Titta bara på observatorielunden där ziggisarna har rensat bort picknickande barnfamiljer. De som har hundar kan ju sluta ta upp efter dem. Hur många vill ligga bland bajs?

På 3 dagar är probemet biff...
__________________
Senast redigerad av Svenne-Freud 2014-07-26 kl. 09:18.
2014-07-26, 09:20
  #343
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Som man röstar får man sen ligga.

Så håll käften och sluta gnäll och gör något åt det i stället.

SD 2014
2014-07-26, 09:30
  #344
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Som man röstar får man sen ligga.

Så håll käften och sluta gnäll och gör något åt det i stället.

SD 2014
ja puckot har röstat på moderaterna. Ordentligt med stryk ska människan ha
2014-07-26, 09:33
  #345
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
En del här verkar tycka att utvecklingen i Hornsberg är bra, på så sätt att de välbeställda M-röstande brf-medlemarna blir berikade och mångfaldiserade av främlingspöbeln. Tanken verkar vara att dels så drabbas "rätt" personer av kaoseriet. Dels kan de drabbade sedan agera valarbetare.

Det är slutsatser som helt saknar verklighetsförankring. Jag förstår inte hur ni kan vara så jävla korkade? Förorter som Kista, Husby, Skärholmen, m.fl., var en gång när de byggdes välordnade och svenska. Sedan började främlingsinflyttningen. Vi vet hur de ser ut idag. Har den utvecklingen resulterat i något annat än att vi blir koloniserade? Nej. Inget gott kommer ur att ännu ett område faller för främlingstrycket. Det genererar inga röster till SD i en omfattning av intresse. Det är bara ett förlorat slagfält och ett steg närmare det svenska samhällets totala förlust.

Jag kan bara beklaga sorgen TS.

Inte heller fattar jag vad det har för betydelse vilken socioekonomisk status som ett område har när det blir invaderat. Ni som i er enfald skrattar åt de boende i Hornsberg, skulle ni göra samma sak om det gällde en vacker del av Djurgården, Gamla stan eller Mosebacke? Där bor bara det vackra folket, men dessa områden är mig ändå kära och en del av vårt kuturarv. Jag vill inte se en enda arabflock där.


Idiot! Jag är imponerad över att du kan författa en så lång text när du uppenbarligen är helt tom i skallen

Så länge folk kan fly undan mångkulturen kommer ingenting att hända!
Det är först när ALLA i samhället drabbas som det kan bli ändring!

Vad är det du inte förstår?

Tillägg:
Orkade inte läsa ditt sista stycke först, eftersom det tidigare var nonsens, men bemödade mig att göra det nu och GIVETVIS skulle jag bli överlycklig om araber och negrer drev runt på gatorna och rånade och våldtog svenskar i de områden du nämner. Det är tyvärr vår enda chans till räddning
__________________
Senast redigerad av RobertJudenAchberg 2014-07-26 kl. 09:37.
2014-07-26, 09:37
  #346
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Självklart är det fler saker än hemmafruarna som har försvunnit. Precis som du nämner så blir även föräldern kränkt i dagens samhälle. Det får vara nog på detta flumsamhälle! Dock tycker jag att vissa saker har blivit bättre med tiden. Tänker då på exempelvis att homosexuella, får vara homosexuella 2014.

Jag förstår vad du menar att alla människor inte är lika mycket värda. Själv tror jag att alla människor lika mycket värda hos "gud". Tror att du förstår min poäng.

Ja, jag förstår din utgångspunkt... du gör anspråk på att kunna ha Guds perspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det jag åsyftade i min text var att dagens invandrare måste bli en av våra landsmän och inte vara invandrare. Att det får bli en del av det svenska samhället. Vissa invandrare blir det, men en stor blir aldrig en del av det.

Är det en främmande tanke för dig, att alltför många invandrare *väljer bort* att vara "en del av det svenska samhället"... eftersom det kräver anpassning? Om du överger den uppblåsta föreställningen, att alla människor på jordklotet längtar och trängtar efter att förändra sig och bli svenskar... om du inser, att alltför många av dem, som idag invandrar och har invandrat till Sverige sedan invandringspolitiken lades om, ser på svenskarna med förakt och betraktar oss närmast som deras underställda tjänstefolk... så blir utvecklingen i Sverige lättare att förstå.

-----

Det är svårt att tänka sig, vilka åtgärder, som skulle kunna återställa Hornsbergs strand till en mer rimlig miljö - utan att fysiskt inhägna området. NSO har rätt, de gamla miljonprogrammen längs blå linjen i nordväst är tyvärr idag ett förlorat territorium- socialt, etniskt och kulturellt. Någon använder begreppet "detroitifiering"...
__________________
Senast redigerad av Meiji 2014-07-26 kl. 09:41.
2014-07-26, 09:51
  #347
Medlem
Gick förbi där för några dagar sedan och tänkte nästan själv starta en tråd om detta. Hade varit och badat vid Fredhäll och tänkte ta strandpromenaden tillbaka då den i vanliga fall är ganska trevlig. Men där var jag fel ute.

När man kom ner till Hornsberg så var det som att man teleporterats bort till någon laglös invandrarförort. Hur mycket blattar som helst, folk satt nästan på varandra, jag kunde knappt se skymten av en enda svensk. Blattegäng drev runt och såg allmänt hotfulla ut, otroligt nerskräpat och skränigt, det kändes som ett enda kaos. Stämningen kändes allt annat än trevlig, det var hemskt.

En riktigt deprimerande upplevelse och jag lider verkligen med folket som bor där. Man börjar undra var saker och ting är på väg...
2014-07-26, 09:57
  #348
Medlem
JustZlatans avatar
Vid Stureplan är nedskräpningen, stöket, droganvändningen, brottsligheten, blattefieringen, fylleriet m.m. mycket mycket värre. Ändå är bostadspriserna högre där än i Hornsbergs Strand. Det kommer bli mycket värre för TS innan det blir bättre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback