Citat:
Ursprungligen postat av
Angry-Orca
Min åsikt är att det inte är min uppgift att uppfostra vuxna män och tonåringar i mitt eget bostadsområde.
Jag kan absolut tänka mig att framföra klagomål till kommunfullmäktige. Ja, jag röstade (M) och de sitter som bekant i en blå majoritet här.
Givetvis är det inte din uppgift att uppfostra andra människor förutom dina egna barn.
Alla människor kanske dock inte har fått den uppfostran de borde ha fått eller förtjänar. Vissa barn blir inte omhändertagna av socialen fast de borde ha blivit det.
När många kriminella får frågan varför de blev kriminella, så är ett av svaren att samhället inte bryr sig. Här har vi ett enormt problem med att det inte finns hemmafruar som förr i tiden. Hemmafruar som hade koll på grannungar, även till alkoholiserade föräldrar, precis som alla andra fick de någon som kollade till dem, någon som gav dem kärlek och värme. Det handlar om solidaritet, allt är inte pengar på denna jord!
Något har gått väldigt snett i samhället, när folk inte bryr sig längre ens om sina egna grannar. När folk är rädda för att knacka på dörren till sin granne och fråga om socker. Då du bor i Stockholm, tycker jag du kan sätta dig på tunnelbanan. Du kommer se folk med hörlurar, hur folk delar ut sig på platserna o.s.v. Börjar du prata med någon så kommer människan vara livrädd. Det är folk ur din egna kommun vi pratar om. Dra ner till landet och se skillnaden!
Den rädslan måste bort! Även fast jag älskar Internet kan jag även hata det. Folk har blivit så osociala, så kalla och rädda för andra människor. Hur många gånger har du blivit nerslagen när du har kontaktat en främling? Nej just det, troligtvis aldrig! Folk bär på en rädsla som inte är existensberättigad.
Stora delar av Sverige lider av stora strukturella problem. Om du kollar hur dagens politik fungerar, så kommer du märka hur de löser problem med snabba lösningar. Man höjer alkoholskatten ur ett folkhälsoperspektiv. Vilket är ett jävla skitsnack! Folk blir inte alkoholister för att en öl kostar 5 kronor istället för 15 kronor, det beror på sociala problem.
Det är dags att du sätter ner foten, ställer krav på dina politiker. Du kan skicka mail till en moderat, du kan påverka din politiker, jag har själv gjort det! Då du röstade på moderaterna kommer de säkerligen ha igång stockholmsmotorn.se inför höstens val. Där har du möjlighet att göra din röst hörd. Du kan även skicka mail till dem! Det fungerar!
Personligen kommer jag lägga min röst på SD i höst, då de kommer höja straffen, så man kan känna sig trygg att säga till andra människor. Att de kommer sänka invandringen till gränser som vi kan ta hand om. Tyvärr skär man ner på välfärden på grund av den oansvariga invandringen i dagens samhälle. Om man inte lägger en röst på SD i höst, så ska vi glada för att "rasism" existerar i vårt land för annars kommer en dag nazism finnas bland dina grannar. Jag vill inte ha "vi och dem"-samhället. Jag vill ha ett enat Sverige! Där vi säger till när andra missköter sig och kan känna oss trygga, oavsett ursprung och hudfärg.
Alla människor är lika mycket värda enligt mig. Men enligt dagens samhälle där vi delar upp människor utifrån ursprung är den verkliga rasismen för mig! Om du har gäster hemma hos dig, låter du de få bete hursomhelst? Knappast! Vad gör du med en gäst som kommer hem till dig och beter sig som en apa? Rimligtvis kastar ut personen. Bryr dig du om personen är svensk eller irakier? Knappast! Det är inte rasism, det är sunt förnuft!
Fråga dig själv vad du vill leva i för samhälle och vad du vill att dina barn ska växa upp i för samhälle! Du får inte guld och gröna skogar, om du inte skapar förutsättningarna för det! Det är dags att vi visar solidaritet och stolthet inför andra människor, det gör oss rika, både ur ett socialt och ekonomiskt perspektiv!