Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-25, 11:07
  #1
Medlem
Japp, ni läste rätt. Hornsbergs strand som är ett nybyggt område på de västra delarna av Kungsholmen var tänkt att vara ett naturnära idylliskt familjeområde i Stockholms innerstad, men tji fick vi. Vår bostadsrätt kostade närmare 9 miljoner kronor och kvadratmeterpriset i området ligger runt 58-63k med en peak på 65-75k när det handlar om lägenheter med utsikt mot vattnet. För en sådan prislapp kunde man tro att man skulle få ett trevligt lugnt område, men icke.

Gäng ifrån förorterna har totalt intagit och ockuperat området. Att gå längs strandpromenaden känns ungefär som att gå igenom Uppsala dagen efter Valborg, samtidigt som det har intagits av alla gängmedlemmar i Compton. Av hundratals människor är du ensam eller en av få svenskar. Resten är invandrare, varav många testosteronstinna anabolatorskar som ligger och dregglar på småbrudar som går förbi samt slänger arga blickar mot svenskar.

Jag har i mitt liv aldrig sett så mycket nedskräpning i Sverige (förutom efter festivaler och Valborg). Det är skit överallt. Fimpar, läskburkar, läskflaskor, matlådor, plastkassar, chipspåsar, ölburkar. All skit ligger dessutom nära vattnet och en del blåser ner till det marina livet och ned i badvattnet, vilket inkluderar bävrar hos oss. Det är så smutsigt i vattnet på sina ställen att det börjats köra "stående paddling genom kanalen där vi plockar skräp tillsammans-"upplevelser.

Min moster frågade skämtsamt om vi flyttat till Afghanistan när hon besökte oss med tanke på avsaknaden av svenskar + nedskräpningen/smutsen.

Utöver nedskräpningen så har vi dessa problem;

- Kriminalitet. Polisen gick ut i lokalmedia igår och påpekade att många kriminella element har börjat söka sig hit och att droganvändandet och drogförsäljningen tagit fart här.
- Vattenskotrar som gasar i extrema hastigheter precis vid strandkanten för att "imponera på brudarna". Är antagligen en tidsfråga innan de kör ihjäl någon unge.
- Båtar som åker fram och tillbaka precis vid strandkanten och spelar väldigt hög musik varje dag mellan 18-24 någonting. Hörs väl upp i lägenheterna. Bor ett äldre par under oss på 70 bast ungefär, de brukar gå ut på balkongen och titta när det börjas, de ser helt förstörda ut.
- Folk urinerar på gatorna/husen/bilarna.
- Folk felparkerar överallt och hindrar boende i området från att kunna parkera.
- Streetracing. Kriminella förortsfjantar kör hit sina vrålåk varpå de kör för fort, varvar motorerna samt i vissa fall streetracear. Jag höll på att bli påkörd utanför porten häromdagen av någon som körde i typ 100 blås på 50-väg.




Om jag var invandrare av samma ursprung som klientelet som förstör för oss så hade jag skämts ögonen ur mig, på samma sätt som jag skäms när svenskar svinar i Thailand.

Grattis alla Flashback-rasister. Nu njuter ni va, när medelklassvensken i Stockholms innerstad lider.

Mångkultur suger. Tack och godnatt.
2014-07-25, 11:33
  #2
Medlem
Jasjins avatar
Ironin att kalla sig medelklass med en bostadsrätt på 9 miljoner
2014-07-25, 12:19
  #3
Medlem
Tycker du inte att det är spännande med mångkultur? Är du rasist kanske?

Själv tycker jag att det är bra att även dom rika blir kulturberikad och får ta del av det nya Sverige som dom själva har röstat fram.
2014-07-25, 12:25
  #4
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Grattis alla Flashback-rasister. Nu njuter ni va, när medelklassvensken i Stockholms innerstad lider.

Yes. Epoken när folk kunde gömma sig i vita enklaver och påstå sig älska den mångkultur de aldrig märker av börjar närma sig sitt slut.
2014-07-25, 12:28
  #5
Medlem
UncleBerts avatar
Har en polare som bor i krokarna. Han berättade att det var hel nice där nere tills för ungefär 1 månad sen. Då började blattarna dyka upp i drivor. Och det är just tackvare blå linjen som går där.

Har själv varit där nere och käkat och de går runt stora neger gäng och bara hänger. Min polares farsa lyckades fånga en blatte som snott vin från en uteservering.
2014-07-25, 12:33
  #6
Medlem
Jasjins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angry-Orca
Lån på 4 miljoner.

Med den ekonomiska situation du har idag hade jag flyttat till ett ställe där pengarna ger någon form av personligt värde, verkar inte spela någon större roll att du bor galet fint om du inte kan njuta av alla kronor du spenderat. Sen om allt detta är på väg att bli värre kanske det är dags att sälja innan området tappar "status".
2014-07-25, 12:40
  #7
Medlem
felixthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Har en polare som bor i krokarna. Han berättade att det var hel nice där nere tills för ungefär 1 månad sen. Då började blattarna dyka upp i drivor. Och det är just tackvare blå linjen som går där.

Har själv varit där nere och käkat och de går runt stora neger gäng och bara hänger. Min polares farsa lyckades fånga en blatte som snott vin från en uteservering.

cyklade förbi där för en månad sen,såg bara en massa inflyttade lantisar som låg och solade. kul att ni fått eran dröm om Stockholm förstörd.
förstår att babbe gängen från blå linjen drar sig dit,små vita brudar som ligger och solar på trottoaren..
kanske bättre beteende att ligga och sola vid stranden?
2014-07-25, 12:50
  #8
Medlem
Averys avatar
Bor själv i närheten och kan tyvärr instämma. Men det är bara att vänta tills slutet av augusti så försvinner packet och sen kan ni alla gå tillbaka och rösta på status quo i september.
2014-07-25, 12:55
  #9
Medlem
babianpungens avatar
[quote=Angry-Orca|49700258]Japp, ni läste rätt. Hornsbergs strand som är ett nybyggt område på de västra delarna av Kungsholmen var tänkt att vara ett naturnära idylliskt familjeområde i Stockholms innerstad, men tji fick vi. Vår bostadsrätt kostade närmare 9 miljoner kronor och kvadratmeterpriset i området ligger runt 58-63k med en peak på 65-75k när det handlar om lägenheter med utsikt mot vattnet. För en sådan prislapp kunde man tro att man skulle få ett trevligt lugnt område, men icke.

Gäng ifrån förorterna har totalt intagit och ockuperat området. Att gå längs strandpromenaden känns ungefär som att gå igenom Uppsala dagen efter Valborg, samtidigt som det har intagits av alla gängmedlemmar i Compton. Av hundratals människor är du ensam eller en av få svenskar. Resten är invandrare, varav många testosteronstinna anabolatorskar som ligger och dregglar på småbrudar som går förbi samt slänger arga blickar mot svenskar.

Jag har i mitt liv aldrig sett så mycket nedskräpning i Sverige (förutom efter festivaler och Valborg). Det är skit överallt. Fimpar, läskburkar, läskflaskor, matlådor, plastkassar, chipspåsar, ölburkar. All skit ligger dessutom nära vattnet och en del blåser ner till det marina livet och ned i badvattnet, vilket inkluderar bävrar hos oss. Det är så smutsigt i vattnet på sina ställen att det börjats köra "stående paddling genom kanalen där vi plockar skräp tillsammans-"upplevelser.

Min moster frågade skämtsamt om vi flyttat till Afghanistan när hon besökte oss med tanke på avsaknaden av svenskar + nedskräpningen/smutsen.

Utöver nedskräpningen så har vi dessa problem;

- Kriminalitet. Polisen gick ut i lokalmedia igår och påpekade att många kriminella element har börjat söka sig hit och att droganvändandet och drogförsäljningen tagit fart här.
- Vattenskotrar som gasar i extrema hastigheter precis vid strandkanten för att "imponera på brudarna". Är antagligen en tidsfråga innan de kör ihjäl någon unge.
- Båtar som åker fram och tillbaka precis vid strandkanten och spelar väldigt hög musik varje dag mellan 18-24 någonting. Hörs väl upp i lägenheterna. Bor ett äldre par under oss på 70 bast ungefär, de brukar gå ut på balkongen och titta när det börjas, de ser helt förstörda ut.
- Folk urinerar på gatorna/husen/bilarna.
- Folk felparkerar överallt och hindrar boende i området från att kunna parkera.
- Streetracing. Kriminella förortsfjantar kör hit sina vrålåk varpå de kör för fort, varvar motorerna samt i vissa fall streetracear. Jag höll på att bli påkörd utanför porten häromdagen av någon som körde i typ 100 blås på 50-väg.

__________________
Senast redigerad av babianpungen 2014-07-25 kl. 12:56. Anledning: Fel
2014-07-25, 12:58
  #10
Medlem
min-farsas avatar
Oj, vad jobbigt för er.
Skräpigt och hög musik, man kanske måste flytta...
Vi andra som upplevt detta tidigare funderar idag mer på hur vi rent ska överleva i Sverige.
2014-07-25, 12:59
  #11
Medlem
Hur röstade folket i området i senaste riksdagsvalet? Vilka valkretsar rör det sig om?
2014-07-25, 12:59
  #12
Medlem
Grattis? Medborgarna har fått det de röstade för, bjud in dem på middag vet ja

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback