2014-07-10, 20:13
Medlem
http://vote.pollcode.com/41538443

Pollen kan ge en bra bild om huruvida Åsa Romsons tal kommer få någon effekt.

Jag har redan röstat nej.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-10 kl. 20:15.
Citera
2014-07-10, 20:50
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ezVlV84rQg4
Okej. Tv4 lyfte trots allt fram åsa Romsons tal. 9 gillningar mot 60 som nedröstat henne. Det var ju trots allt bra av Tv4.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-10 kl. 21:17.
Citera
2014-07-10, 21:56
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Skulle tro det var inriktat mot Fi,s väljare,dom är ju de enda som kan ta till sig sådan där dynga..

Plus/minus-spelet här tror inte jag mynnar ut positivt. De anhängare hon kan locka över från Fi's radikala väljarkår är nog få, de har redan valt. Visst finns det en mer avslappnad grupp hos Fi, men dessa lockar hon ändå inte med så här extrema åsikter.

Nä, jag tror absolut att de tappade fler än de vann med hennes tal.
Citera
2014-07-10, 23:11
Medlem
Som jag sa tidigare på sidan 21. Även om man bortser från det hon sa om männen och vita så var det ändå ett mycket dåligt tal. Jag lyssnade igenom talet inte en enda gång hörde jag ordet "äldre" eller "gamla". Och den feminism hon pratar om finns det ingen grund för. Gå in på MP:s hemsida det finns ingen grund för detta.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-10 kl. 23:14.
Citera
2014-07-11, 00:11
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
fast jag har inget problem med klara fakta/åsikter/osv. Hon får gärna tycka det, och säga både det ena och det andra om vita män, - DET GÖR MIG INGET . Men i sånna fall skall det vara okej, som du säger, att ta begrepp; kvinnor, invandrare, romer, europeiska invandrare, nordiska invandrare, somalier, osv osv och lägga upp med samma raka statistik/fakta/åsikt/värdering.

det är SÅhär jag tycker det ska vara. Problemet är att man idag inte får säga vad man tycker. FÖRUTOM, Om vita, hetero män med hyfsat+ mycket pengar.

Demokrati? Nej.

Men jag står fortfarande kvar vid min åsikt att hon INTE säger något fel eller konstigt. Hon har ju sin åsikt och det ska hon ha utan att folk här ska bli hatiska, annars är ni inte bättre än dom som hatar er för era speciella åsikter.

LÄGG AV.
Vad exakt är hennes poäng då? Vita heterosexuella är i majoritet i Sverige? Jaha, och gula heterosexuella är i majoritet i Kina.
Citera
2014-07-11, 12:50
Medlem
Enligt analytiker av MP:

Miljöpartiet är hyperstressade efter Gudrun Schymans framgångar och de ger efter för detta. MP har lagt sig för nära FI och det är mycket riskabelt. Om man pratar om FI's frågor då är ju risken att FI vinner på detta snarare än Miljöpartiet. Det är en balansgång. Bristen på konkuration är ganska uppenbar det fanns inga konkreta förslag det var ganska svårt att se vad skiljer då Miljöpartiets feminism från Fi's feminism.

Det var mycket retorik män mot kvinnor man pratade om flickor, unga flickor men man kan ju lika gärna prata jämställdhet om sånt som drabbar pojkar i skolan men har var väldigt mycket fokus på flickor och det bygger på sånt som vi alla redan vet med psykisk ohälsa, stress och könsroll och normer osv och det är ju sånt som många bryr sig om och anspelar på men det är ett sätt att prata om det som liknar mycket Gudrun Schyman sätt att prata om de här frågorna så mycket av talet hade Gudrun Schyman kunnat haft också och det där en riskabel situation strategi för Miljöpartiet om man lägger sig för nära.

Och det finns inte mycket i talet som skulle kunna locka allians väljare det finns ju ingen flört åt andra hållet utan det här är en tydlig man ställer sig på ena kanten och alla vet ju att Miljöpartiet vill bilda regering med Socialdemokraterna.
Inom riksdagsval så värderar väljarna ekonomi, välfärd, arbetsmarknad betydligt högre än vad man gör i ett eu val och då är ju risken att man då förknippar partiet som inte alls pratar om sådana frågor.

Miljöpartiet omfamnar FI utan förbehåll och det är en riskabel strategi. Skulle FI få en maktposition så skulle de trycka på för jätte stora skattehöjningar i en omfattning som går långt utöver vad Miljöpartiet tidigare accepterat det kan bli en mycket riskabel situation.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-11 kl. 12:57.
Citera
2014-07-11, 20:21
Medlem
Hehe, bara en har röstat ja.
Vem kunde ha anat att Miljöpartiet har en sexistisk manshatande rasist i sitt parti.

Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
https://pbs.twimg.com/media/BsCwqtmCYAAjQci.jpg:large

Fy fan, hoppas att hon får fängelse, men hon får väl bara en smärre varning och en löneförhöjning.
Senast redigerad av torteras78 2014-07-11 kl. 20:26.
Citera
2014-07-11, 21:11
Medlem
elinoelins avatar
Är det de här svenskar sitter och röstar på?
Jag börjar tröttna otroligt på tjatet om heterosexuella vita män.
Det är ju solklart att det är de som ska vara fienden i samhället.
Då är de inte mindre fientliga än SDare, då har vi det avklarat.

Hur kan svenska folket vara så dumma i huvudet att rösta på de här människorna?
Då kan ni åtminstone släppa hyckleriet om "allas lika värde".
Citera
2014-07-11, 21:18
Medlem
HereIamHides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Är det de här svenskar sitter och röstar på?
Jag börjar tröttna otroligt på tjatet om heterosexuella vita män.
Det är ju solklart att det är de som ska vara fienden i samhället.
Då är de inte mindre fientliga än SDare, då har vi det avklarat.

Hur kan svenska folket vara så dumma i huvudet att rösta på de här människorna?
Då kan ni åtminstone släppa hyckleriet om "allas lika värde".

Varför folk sitter och röstar på dessa idioter?

1. Folk vet inte vad de röstar på.
2. De röstar på ett visst parti pga grupptryck och känna någon tillhörighet.
3. De skiter i vilket.

Att dessa personer ens får rösta är så jävla sjukt. Hade mycket hellre levt i en diktatur än i det sjuka samhället vi lever i nu.
Citera
2014-07-11, 21:23
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Varför folk sitter och röstar på dessa idioter?

1. Folk vet inte vad de röstar på.
2. De röstar på ett visst parti pga grupptryck och känna någon tillhörighet.
3. De skiter i vilket.

Att dessa personer ens får rösta är så jävla sjukt. Hade mycket hellre levt i en diktatur än i det sjuka samhället vi lever i nu.

Men det är helt otroligt hur dumma folk är som inte ens tar reda på liite fakta om vad de röstar på.
Citera
2014-07-11, 21:27
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HereIamHide
Nej, det är det inte JK har redan yttrat sig ifrågan och det rör inte vita. HMF syftar snarare åt "minoriteter", med minoriteter menar man "icke-vita".

Självfallet har någon lambertzliknande trunkmonkey åt etblissemanget uttalat sig på det viset.
Någon förvånad?
Men stenen är hur som helst satt i rullning.
Citera
2014-07-12, 11:13
Medlem
Turist i tidens avatar
Flera krönikor har skrivits om talet, dom jag har läst har varit kraftigt negativa. Det var mp's motsvarighet till Gudrun Schymans talibantal. Jag tror inte dom får några röster från F!, däremot riskerar dom att tappa röster till v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in