Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-07, 16:52
  #1
Medlem
Vad är det här?
Vad har hänt?

Jag hoppas att alla som ev tänker rösta på MP läser detta först och tar sig en riktig funderare.! Och sprid vidare videon.

http://www.svtplay.se/video/2140384/...-asa-romson-mp

Det sjukaste jag sett i svensk tv. va fan säger hon. Jag tror inte på vad jag hör.
Lyssna från 03:35.

Jag tror jag ger upp.
Citera
2014-07-07, 17:02
  #2
Medlem
http://www.friatider.se/sa-romson-at...-n-i-almedalen

http://www.nationell.nu/2014/07/02/a...-mot-vita-man/
Citera
2014-07-07, 17:07
  #3
Medlem
Vid 22:17 börjar hon igen. Hon hånar den svenske mannen. Och pratar om kött. helt sjukt.
Citera
2014-07-07, 17:07
  #4
Avstängd
Den.Onde.Getens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Vad är det här?
Vad har hänt?

Jag hoppas att alla som ev tänker rösta på MP läser detta först och tar sig en riktig funderare.! Och sprid vidare videon.

http://www.svtplay.se/video/2140384/...-asa-romson-mp

Det sjukaste jag sett i svensk tv. va fan säger hon. Jag tror inte på vad jag hör.
Lyssna från 03:35.

Jag tror jag ger upp.

Vita, heterosexuella män. Hade det varit bättre med vita homosexuella män tro? Eller är det bättre med kvinnliga hetero?
Citera
2014-07-07, 17:10
  #5
Medlem
Är det just vita män det gäller ? Så det är fritt fram för mörka män att fortsätta like det gör, om vi tar kvinnans roll av jämställdhet hos muslimer...

Visst jag kan tycka att kvinnor som gör samma arbete som en man skall ha likvärdig lön.

Men denna hets med feminism har ju blivit hysterisk, jag har aldrig gjort skillnad på kvinnor och män. I min bekantskapskrets samt arbete är i princip de flesta kvinnor.
Varför ska jag som behandlar alla lika utifrån deras situation, få höra att jag är den där vita mannen ?

Varför gör feministerna skillnad på kvinnor och män, är vi inte alla människor. Att sträva efter lika förutsättningar för alla människor ser jag som ett krav. Men här stannar det inte för dessa ultra-feminister. Utan de vill ha någon att skylla på varför de blivit särbehandlade tillbaka i tiden.

Tycker det är en vidrig utveckling vi möter, där en uppenbart vill lägga skulden på en målgrupp istället för att tillsammans sträva efter bättre mål för alla.
Citera
2014-07-07, 17:14
  #6
Medlem
Det vid 22:17 är äckligt

Förstå om Göran Persson hade stått och sagt exakt samma ord men bytt ut män emot kvinnor.

Det är ju för fan anmärkningsvärt att ingen reagerar och ställer henne mot väggen, när hon gör sådana generaliseringar.

Varför måste en alltid ha en syndabock i samhälle, alltid ha någon att skylla på varför det är som det är idag ? Skyll på usla egoister som kör länder i stöp, istället för att svartmåla en hel målgrupp av att män är orsaken till allt lidande.

För kort och gott det hon står och säger, är att män är orsaken till allt elände på vår jord.
Citera
2014-07-07, 17:31
  #7
Medlem
calmsolutions avatar
När kameran svepte över publiken satt där några äldre vita män och såg inte så roade ut, kanske var de heterosexuella?
Kom ihåg att applåderna i Almedalen är regisserade, jag tror snarare att det gick upp ett ljus för många väljare vad MP egentligen står för. Extremisterna reagerar inte, men det är inte heller där de har flest röster att hämta.
Citera
2014-07-07, 17:31
  #8
Medlem
Atlanteans avatar
Ett antal citat från Åsa Romson, Almedalen:

"Dagens passiva klimatpolitik är att sätta de lata männen framför kvinnor och barn."

"Varför skall mannen som sitter ensam i sin stadsjeep gå före kvinnan som åker buss till jobbet?"

"Vi ifrågasätter varför mannen som åker på affärsresa skall få en egen flygplats inne i Stockholm, medan den kvinnliga studenten inte har någonstans att bo."

"Män släpper ut mer koldioxid än kvinnor, män äter mer kött, de åker mer bil, de flyger mer."

"Vi ifrågasätter också vad det är som säger att den svenske mannens rätt att äta kött varje dag skall gå före den sudanesiska kvinnans rätt att slippa få sin skörd förstörd av klimatförändringar."

"Man kan nästan misstänka lite grann att det hänger ihop, att om det bara sitter vita heterosexuella män vid makten, då bygger man också ett samhälle som passar bäst för vita, heterosexuella män. Och det blir så fel! För de flesta av oss, de allra flesta av oss här, vi är inte vita, medelålders heterosexuella män. Vi är människor, och det betyder att vi har lika värde. Men vi är olika på alla möjliga sätt."


"Det är de rika männen som orsakar utsläppen, och det är de allra fattigaste kvinnorna som är dem största offren. Detta är riktigt när man tittar på Sverige, när man tittar på Europa och när man tittar på världen".



Både virrigt och extremt. Hon pekar ut vita män som syndabockar, medan kvinnor uppenbarligen är offer som bara åker buss och äter vegetariskt. Och vad tusan har sexuell läggning med klimatpolitik att göra?
__________________
Senast redigerad av Atlantean 2014-07-07 kl. 17:40.
Citera
2014-07-07, 17:43
  #9
Medlem
Vad är det som händer egentligen? Schyman börjar snacka massa ekonomi och någon skruvad budget och MPs Romson går igång på hur hemska män är. Har partierna bytt plats?
Citera
2014-07-07, 17:44
  #10
Medlem
Tycker att det är mycket vi och dom tänkande i hennes tal.

Är det inte just det som alla partier "utom" SD tar avstånd i från.
Citera
2014-07-07, 17:53
  #11
Medlem
Idioten456s avatar
Undra om hon hatar Fridolin? Han är vit man och hetero (tror jag).
__________________
Senast redigerad av Idioten456 2014-07-07 kl. 17:57.
Citera
2014-07-07, 17:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten456
Undra om hon hatar Fridolin? Han är vit man och hetro (tror jag).

Undrar om det inte även är lite tvärtom? Kollar lite på klippet och när man ser Fridolin i publiken lite då och då ser han inte jättenöjd ut. Han är ju trots allt rätt så vettig, undra om inte han sitter där och skäms lite över att han delar den yttersta makten i MP tillsammans med en halvt galen populist som ingen vettig människa faktiskt kan vilja rösta på. För att vara populist saknar hon ju dessutom helt karisma och talar dåligt då hon ständigt hakar upp sig. Kan vi inte ta ett ö-råd och skicka hem henne?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback