2014-07-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrethi
Att bemöta det här med humor som hon gör är helt fantastiskt.

En av de bästa talen ifrån Almedalsveckan!

Hon är super!!
Visst är hon! Hennes bisarra uttalanden kanske kan skrämma bort ett betydande antal väljare från hennes block.
Citera
2014-07-10, 15:09
Medlem
Jag läste nyss igenom hela tråden. Okej. Jag är helt ärlig. Hennes tal på Gotland i direktsänd TV var mycket mycket dåligt. Av flera skäl inte bara pågrund av raderna om männen och vita. Den kaxiga tonen och hennes ögon som säger "jag vet bäst". Och em det var mycket som saknades i hennes tal.

Miljön, gamla, sjuka osv visst hon pratade ungdomars och tjejers situation och HBTQ-personer men genom att sänka andra. Det ger utrymme för vi och dom. Hon säger ju nästan rent ut vilka väljare hon inte vill ha: män. Ett väldigt konstigt sätt att mobilisera väljare på. MP är inte ett parti för "alla".

Och jag själv är en Ungdom som inte kommer från Sverige (dock fortfarande från ett europeiskt land) med 20 år på nacken och bisexuell och har mått dåligt men jag lockades inte alls av henne Därför att jag kan se klart. Jag har en klarsyn i det här. Detta tal var nog ett av de sämsta i Sveriges Historia som en politiker hållit. Det var mig hon ville locka men det lyckades hon inte med.

Och det där med männen och kött. Kanske män äter mer kött men det ligger i mannens natur att äta kött då de jobbar hårt, tränar, bär tunga saker osv ska vara starka. Och då håna mannen för det är så fult. jag får intrycket av att Efter succevalet i EU valet så tänkte hon "ha ha nu kan jag säga vad som helst och ändå vinna". Att hon tänker detta kan jag säga och media gör ingen sak av det och många får inte reda på det och röstar på mig ändå. Fult mot de väljare som röstade på MP i eu valet.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-10 kl. 15:26.
Citera
2014-07-10, 16:03
Medlem
Åsa Romson är nog ingen fin människa. Det hon gör är ju att utnyttja systemet..
Citera
2014-07-10, 16:32
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrethi
Att bemöta det här med humor som hon gör är helt fantastiskt.

En av de bästa talen ifrån Almedalsveckan!

Hon är super!!
Oavsett vad du tycker så var inte detta tal speciellt strategiskt bra.
Hon tilltalade bara de som redan är frälsta i kulturmarxistisk klassanalys av amerikansk model.
Som försök till röstfiske är talet värdelöst.
Citera
2014-07-10, 16:40
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Folk kanske inte ändrar sina åsikter pga en hjärntvättad politiker i det enda gröna partiet vi har i Sverige.

De här sakerna Åsa spär ut sig är inte direkt sånt som kommer påverka deras politik. Det är ett tal hon tror kommer ge dom fler röster.

Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Oavsett vad du tycker så var inte detta tal speciellt strategiskt bra.
Hon tilltalade bara de som redan är frälsta i kulturmarxistisk klassanalys av amerikansk model.
Som försök till röstfiske är talet värdelöst.
Skulle tro det var inriktat mot Fi,s väljare,dom är ju de enda som kan ta till sig sådan där dynga..
Citera
2014-07-10, 17:00
Medlem
Sådär ja. Skogsmullen som leder Miljöpartiet polisanmäld: http://karpstryparn.blogspot.se/2014/07/asa-romson-polisanmald-for-hets-mot.html
Citera
2014-07-10, 17:05
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Sådär ja. Skogsmullen som leder Miljöpartiet polisanmäld: http://karpstryparn.blogspot.se/2014/07/asa-romson-polisanmald-for-hets-mot.html

Kommer inte leda till nagonting eftersom det inte i juridisk mening ar HMF.
Citera
2014-07-10, 17:08
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl

Har hört rykten på Facebook,men tydligen så är det flera som ska anmäla.
Formellt är det ju helt korrekt dessutom ,män är en folkgrupp helt klart.
men då påstår man att man ska vara förföljd,men domarna och häktningen mot Dan Park rör ju muslimer och det är ju tvekasmt om det går att spetsa in muslimer lika hårt som det Åsa Romson gjorde mot vita medelålders män!!
Men jag känner mig oerhört kränkt!!
Ge mig skadstånd nu!!
Citera
2014-07-10, 17:13
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Kommer inte leda till nagonting eftersom det inte i juridisk mening ar HMF.

I juridisk mening är det definitivt hets mot folkgrupp.
Frågan är väl om vita medelålders män är en folkgrupp!!!
men debatten runt det här och Kopplad till Dan Park kommer att bli väldigt intressant.
Är vita medelålders män rättslösa?
är HMFlagstiftningen bara en tuggummilag för att jaga oliktänkande?
pandoras kista är öppnad ,och blir spännande att höra ursäkterna och ylandet framöver till valet.
Och SD tjänar på alltihop hur det än går juridiskt!!
Citera
2014-07-10, 17:18
Medlem
harrowdownhills avatar
Romson är ett exempel på den gamla devisen "ge henne tillräckligt med rep så kanske hon hänger sig"
Citera
2014-07-10, 17:20
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
Romson är ett exempel på den gamla devisen "ge henne tillräckligt med rep så kanske hon hänger sig"
Jo de tär tacksamt med Romson ,hon är den gamla typen av MPledare där man ser vansinnet i blicken,det försvann ju några år med maria vetterstrand som var mer slipad och det var bara i undantagsfall masken föll..
Citera
2014-07-10, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Och SD tjänar på alltihop hur det än går juridiskt!!

Det är det som är den utstakade och övergripande politiska planen, de faller nu så sakteligt de etablerade. 2018 - 2020 är inbördeskriget en realitet, då är det inget snack utan verkstad.

Vi måste släppa in fler invandrare? Vem har bestämt det? Varför är det ett axiom ...
http://vimeo.com/80780272
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in