Citat:
De flesta är nog sura för att det är OK att dra alla vita män över samma kam i alla frågor. Men inte någon annan grupp i samhället i någon enskilld fråga. Det är inte så att vi inte vet fakta.
Tittar jag på mitt eget liv. Jag promenerar till jobbet varje dag, äter en normal kost, min sambo tjänar mer än mig (marginellt men ändå), har ingen reel makt. Sen ser jag det här talet. Vad ska jag tycka då? Är inte kränkt, men visst kan man fråga sig hur man kan få stå och gorma om detta och sen klaga på herr Åkesson?
Byter man ut "Vita män" mot judar i talet kunde det skrivits av Adolf själv. Ingen verkar se det. Själv hade jag gärna röstat på ett MP som faktiskt kunde bära upp sitt namn med vettiga miljölösningar. Tänkte rösta på S egentligen trotts tviveln PGA Miljöpartiet som åker med på samma macka. Nu har jag igen aning om hur jag ska rösta.
Tittar jag på mitt eget liv. Jag promenerar till jobbet varje dag, äter en normal kost, min sambo tjänar mer än mig (marginellt men ändå), har ingen reel makt. Sen ser jag det här talet. Vad ska jag tycka då? Är inte kränkt, men visst kan man fråga sig hur man kan få stå och gorma om detta och sen klaga på herr Åkesson?
Byter man ut "Vita män" mot judar i talet kunde det skrivits av Adolf själv. Ingen verkar se det. Själv hade jag gärna röstat på ett MP som faktiskt kunde bära upp sitt namn med vettiga miljölösningar. Tänkte rösta på S egentligen trotts tviveln PGA Miljöpartiet som åker med på samma macka. Nu har jag igen aning om hur jag ska rösta.
Hon säger ju inte att alla vita heterosexuella män, som inte sitter i maktposition,
sitter i maktposition. Är du med..?
Hon säger att i maktposition är det absolut vanligast med vita heterosexuella
män. Vilket inte är någon statshemlighet direkt. Det är fakta.
Problemet tror jag, är att grammatiken hon och hennes kompisar använder
uppfattas så dåligt dom det bara är möjligt. Ni vill liksom få det värsta ur hennes
grammatik.
Jag är precis som du. Jag tittar mig i spegeln och ser precis som du, en vit hetero man.
Ändå tar jag inte illa vid mig av Åsas ord, men du kanske gör det?
Att jag aldrig kommer rösta på MP är för att de är ett flummigt parti. Inte för
att Åsa använder en speciell grammatik, som kan tolkas illa om man anstränger sig.
Deras politiska plan är inte något som tilltalar mig. Vilket är synd. Egentligen är
ju miljön viktig. Men deras sätt att uttrycka sig på i många andra frågor om
ekonomi och arbete och så vidare, gör att jag inte attraheras av dem alls.