2014-07-12, 14:39
Medlem
Att jämföra MP med en dålig akvarieägare är inte så dumt. "Godhet" har ett pris.

Först så matar de för mycket så vattenkvaliten försämras. Sen överbefolkar de akvariet med olika arter som har olika beteenden. Efter det släpper de in Islamistiska pirayor som skapar oreda.
Citera
2014-07-12, 16:11
Medlem
http://poll.pollcode.com/41538443_result?v

Nu har 200 lagt sin röst. Frågan var:

"Kommer du rösta på Miljöpartiet i riksdagsvalet 2014 efter Åsa Romsons tal på Gotland?"

Och av 200 sade 195 att de inte tänker rösta på Miljöpartiet efter Åsa Romsons tal. Nej sidan får 98 procent. 3 sade ja (2%) och 2 sa kanske (1 %).

Jag har startat en youtube kanal som heter "upplysningens kanal" där jag kommer upplysa om sånt här som inte bör missas inför valet.

https://www.youtube.com/channel/UCi5tzafh3nUKR86ElwkE9DA
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-12 kl. 16:18.
Citera
2014-07-12, 16:40
Medlem
Jag hann knappt se videon själv innan den fick en ogilla markering. https://www.youtube.com/watch?v=9OB51zzwv3s
Citera
2014-07-14, 19:18
Medlem
volvo 240s avatar
Intressant att idioterna är emot förbifart-Stockholm... Det skulle minska utsläppen fårn fordon genom att de på låga varv susar förbi staden i 110 istället för att åka igenom och soppa och starta och bromsa och gasa osv. På högre varv vilket naturligtvis ger mkt mer utsläpp. Däckpartiklarna slippper de ju också med förbifart-Stockholm..

Men visst det är ju trots att miljöpartister vi talar om så inte så förvånande att de inte förstår detta.
Senast redigerad av volvo 240 2014-07-14 kl. 19:21.
Citera
2014-07-14, 19:44
Medlem
Ja vad skall man säga, vi kan väl hoppas att hon inom en snar framtid får en personlig beroendeställning till en av alla dessa män som tagit sig till Sverige och som uppfostrats till att kvinnan skall foga sig och lyda sin man annars vet hon vad som händer.

Det finns inga kvinnor på vår jord som har så mycket rättigheter, och lever under så stor jämnställdhet med mannen, som i västvärlden där det fortfarande är mestadels vita män.

Att hon sen klagar på just vita män blir ju i det närmaste ironiskt eller skall man säga otacksamt.
Citera
2014-07-15, 14:33
Medlem
Många verkar tro att Sverige är någon slags jävla ledstjärna i världen, att Sverige har ett stort inflytande. Verkligen är sådan att Sverige är ett litet land som ingen i världen bryr sig om i ett makroperspektiv, i väldigt många länder så får kvinnor inte ens tala.

Tänk på det Åsa Romson!
Citera
2014-07-15, 15:00
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Jag hann knappt se videon själv innan den fick en ogilla markering. https://www.youtube.com/watch?v=9OB51zzwv3s
Bra nedbrytning i beskrivningen på videon!

Är vita, heterosexuella män inte människor eller? Hur tänkte hon ens där?

Nu är det plötsligt okej att generalisera och skuldbelägga en specifik grupp efter sexualitet, hudfärg och kön. Men det spelar ingen roll, för det är "rätt" grupp som anfalls.

Se hur "fel" det hade sett ut ur en annan vinkel med samma sorts retorik. Mina tillägg. Hade det rivits ner applåder även där?

Snacka om ett " vi-och-dom"-tänkande. Männen bär skulden för i princip allt det dåliga i samhället. Att Miljöpartiet är Sveriges (i opinionsmätningar) tredje största parti är för mig en gåta. Det är sjukt att ett så galet parti förmodligen kommer få ministerposter och regeringsmakt i september.
Citera
2014-07-16, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Åsa Romson är delägare i en stor segelbåt som under vintertid drivs av olja. Likaså gör hennes bostad det. Bör man inte sopa rent under sin egna matta innan man anklagar någon annan?

Dessutom så behöver vi småföretagare en flygplats i mitten av stan om Sthlm överhuvudtaget skall locka oss utanför att göra affärer där. Inte varje företagare som har lyxen att ta taxi till Arlanda på riksdagskortet.

Tycker det är lägligt att granska hennes utgifter, transportresor och dylika utlägg. Likaså hennes åtaganden privat.

Falska människa.

Båten äger hon tillsammans med sin sambo.
Det är ett fiske/lastfartyg som senare utrustats med segel.
Fartyget har en dieselmotor på 270 hk, den har gått 500 timmar sedan 1995,
det blir drygt 26 timmar per år.
Båten förbrukar sannolikt omkring 30 liter per timme, det blir 780 liter diesel per år i ren nöjeskonsumtion. Lägg där till elverket som när det används förbrukar 1-2 liter per timme.
Det finns en anledning till att dieseltanken rymmer 1400 liter.

Som du redan nämnt värmer de under vinterhalvåret upp den med en dieselpanna. Pannan är utrustad med en elpatron, men Romson tycker väl att elen är för dyr...
Under vinterhalvåret ligger båten förtöjd vid Skeppsholmen i Stockholms innerstad, som partiledare för Miljöpartiet är det tydligen okej att elda med diesel och därmed bättra på de redan höga partikelhalterna i Stockholms innerstad.

Hycklaren Åsa Romson kräver som politiker att all olja och kol för uppvärmning förbjuds från 2015.
Citera
2014-07-16, 08:54
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Båten äger hon tillsammans med sin sambo.
Det är ett fiske/lastfartyg som senare utrustats med segel.
Fartyget har en dieselmotor på 270 hk, den har gått 500 timmar sedan 1995,
det blir drygt 26 timmar per år.
Båten förbrukar sannolikt omkring 30 liter per timme, det blir 780 liter diesel per år i ren nöjeskonsumtion. Lägg där till elverket som när det används förbrukar 1-2 liter per timme.
Det finns en anledning till att dieseltanken rymmer 1400 liter.

Som du redan nämnt värmer de under vinterhalvåret upp den med en dieselpanna. Pannan är utrustad med en elpatron, men Romson tycker väl att elen är för dyr...
Under vinterhalvåret ligger båten förtöjd vid Skeppsholmen i Stockholms innerstad, som partiledare för Miljöpartiet är det tydligen okej att elda med diesel och därmed bättra på de redan höga partikelhalterna i Stockholms innerstad.

Hycklaren Åsa Romson kräver som politiker att all olja och kol för uppvärmning förbjuds från 2015.

De flesta miljöpartister är lika stora hycklare som Åsa Romson så det biter inte att ta fram exempel på att de inte lever som de lär.
Men att hon är dålig i debatterna och snackar en del skit, det är bra. Hon är med stor sannolikhet ett sänke för partiet.
Citera
2014-07-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Flera krönikor har skrivits om talet, dom jag har läst har varit kraftigt negativa. Det var mp's motsvarighet till Gudrun Schymans talibantal. Jag tror inte dom får några röster från F!, däremot riskerar dom att tappa röster till v.

Jag tror inte så många rödgröna väljare går till SD efter detta.
Jag tror att många av de som varit inne på att rösta på SD definitivt kommer hålla fast vid dom enda fram till valet efter detta.
Senast redigerad av nyplfl 2014-07-16 kl. 15:10.
Citera
2014-07-16, 16:53
Medlem
Den första pollen blir nog för svart eller vitt. Därför skapade jag en poll med urval och så att säga neutralare vinklar och bredare fler och bättre alternativ och som ger svar som säger mera.

Vore tacksam för deltagande i pollen:

http://vote.pollcode.com/24858876

Det går även att lämna kommentar till pollen som ger utrymme för diskussioner. Och alternativen säger mera.
Citera
2014-07-16, 17:06
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Den första pollen blir nog för svart eller vitt. Därför skapade jag en poll med urval och så att säga neutralare vinklar och bredare fler och bättre alternativ och som ger svar som säger mera.

Vore tacksam för deltagande i pollen:

http://vote.pollcode.com/24858876

Det går även att lämna kommentar till pollen som ger utrymme för diskussioner. Och alternativen säger mera.
Varför utelämnade du alternativet: efter detta tal har jag blivit övertygad miljöpartist och kommer alltid att rösta på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in