2014-07-07, 19:03
Medlem
Åsa Romson är delägare i en stor segelbåt som under vintertid drivs av olja. Likaså gör hennes bostad det. Bör man inte sopa rent under sin egna matta innan man anklagar någon annan?

Dessutom så behöver vi småföretagare en flygplats i mitten av stan om Sthlm överhuvudtaget skall locka oss utanför att göra affärer där. Inte varje företagare som har lyxen att ta taxi till Arlanda på riksdagskortet.

Tycker det är lägligt att granska hennes utgifter, transportresor och dylika utlägg. Likaså hennes åtaganden privat.

Falska människa.
Citera
2014-07-07, 19:07
Medlem
Thepudiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Man måste skratta åt oss i andra länder? Menar hon allvar? Menar folk som röstar på henne allvar?
Folk som röstar på miljöpartiet framförallt tror jag gör det för sakens skull bara... De vet inte vad dom egentligen står för och dom har definitivt inte kollat när Romson står och framför hat mot män, men även ett "vi och dom" tänkande...
Citera
2014-07-07, 19:09
Medlem
RedXs avatar
När man hör sånt här önskar man nästan att man hade varit miljöpartist så att utspelet faktiskt hade kunnat kosta dem en röst.

Tyvärr tycks deras anhängare vara utrustade med en outtröttlig förmåga att rationalisera det ena extrema ställningstagandet efter det andra. Jag blir förvånad om ens en bråkdel av de vita, medelålders, heterosexuella männen bland partiets väljare överväger att byta parti efter ett sånt här utspel. Och gör de det lär de ändå gå till V eller F! så det blir ändå ett demokratiskt nollsummespel.
Citera
2014-07-07, 19:14
Medlem
flashforwards avatar
I lånat ex av dagens Aftonbladet såg jag att Åsa fick högst betyg av alla talare i Almedalen.
Jury: AB-panel.
Citera
2014-07-07, 19:21
Medlem
det jag läst på nätet om Romsons tal i vanlig media är långt i från enbart lovord. Hennes rasism och sexism påtalas och ifrågasätts till och med.
Citera
2014-07-07, 19:24
Medlem
StarSuckers avatar
Mona Sahlin (en politiker som vanligtvis på Flashback ses som en blodsfiende) sa i AB-panelen att detta var feministisk populism, och det är exakt vad det är.

Jag hoppas att fler människor som står till vänster också ser att detta var ett bottennapp.
Citera
2014-07-07, 19:26
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
det jag läst på nätet om Romsons tal i vanlig media är långt i från enbart lovord. Hennes rasism och sexism påtalas och ifrågasätts till och med.
Och vart har du läst detta?
Citera
2014-07-07, 19:31
Medlem
Drozds avatar
Är Åsa ihop med en vit heterosexuell man? Jag undrar just hur deras sexliv ser ut? Åsa som domina som "förhör" mannen som hela tiden måste erkänna hur förtryckande och klimatskadlig han är. Varje svar leder till fler piskrapp från Åsa...
Citera
2014-07-07, 19:56
Medlem
Jäklar vad mycket "vi och dom"-tänk hon har.
Citera
2014-07-07, 19:59
Medlem
Dags att damma av en gammal klyscha som de använder ofta:

Allt handlar om socioekonomi! Alla kan bli riktiga miljöbovar oavsett kön. Det är en fråga om socioekonomisk status, inte kön eller hudfärg.

Dags att sluta hetsa nu din vidriga människa!
Citera
2014-07-07, 20:15
Medlem
Holisistics avatar
Låt idioten fortsätta, det kan inte medföra annat än att MP tappar. Om inte människor blivit helt vansinniga dvs.
Citera
2014-07-07, 20:20
Medlem
wilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Finns det nagon statistik nagonstans over hur konsfordelningen ser for MP's valjare. Kanns ju ratt markligt att som vit svensk man vilja vara med och rosta pa ett parti som sa har oppet deklarerar sitt forakt.

Finns gott om dubbeltänk här i Sverige. Riktigt schizofrent samhällsklimat vi har idag.

Själv ska jag köpa massvis med malet kött imorgon och äta tacos och tortillas i ett par dagar. Mer kött åt folket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in