Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 10:17
Medlem
UgQvinnas avatar
Funderat och kommit fram till enligt mitt tycke en logisk slutsats.
Vi säger att jag bor i Sollentuna (Stockholms län om någon inte vet)
och när jag börjar svepa så "kollar" Tinder först upp närområdet och utökar sedan till resten av Stockholm.
Har man då svept nån månad eller två borde väl nya personer rent logiskt minska?
Därmed också antalet matchningar.
Har fått en massa matchningar med utländska besökare på sistone så verkar ju som jag avverkat många infödingar.

Har jag uppfattat något fel med Tinder?
Citera
2017-05-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Funderat och kommit fram till enligt mitt tycke en logisk slutsats.
Vi säger att jag bor i Sollentuna (Stockholms län om någon inte vet)
och när jag börjar svepa så "kollar" Tinder först upp närområdet och utökar sedan till resten av Stockholm.
Har man då svept nån månad eller två borde väl nya personer rent logiskt minska?
Därmed också antalet matchningar.
Har fått en massa matchningar med utländska besökare på sistone så verkar ju som jag avverkat många infödingar.

Har jag uppfattat något fel med Tinder?
Du är korrekt, detta sammantaget med det jag kallar för "smekmånaden", dvs de (typ fyra) första dagarna när man kvalar in på sin ELO-score, gör att man får mycket fler i början.

Dessutom visas de aktiva profilerna först (i viss utsträckning), under den första tiden speciellt, som då är mer sannolika att se din profil eftersom de faktiskt swipar.

Ju mer man sedan swipar över tiden, ju fler inaktiva profiler ser man (kan ju vara flera veckor ibland, oklart hur länge de visas sedan de tog bort senaste aktivitet, men vill minnas att jag sett upp tom ett par månader inaktiva då ibland). Dessa inaktiva profiler lär ju knappast swipa på en, så bara där går antalet potentiella matchningar ner markant.

Sen tillkommer det ju en ny stadig ström, iaf i tex. Stockholm, varav många besökare, speciellt runt helger.
Citera
2017-05-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Köpte tinder plus i fyllan i lördags. Började utnyttja boosten direkt och svepte som en galning i en halvtimme. Fick väl typ 14-15 tjejer varav alla var mediokra. Dagarna efter swipade jag utan boost och fick väl typ 6 tjejer. Så har typ 21 matchningar och har swipat sönder Stockholm. Har ändrat min plats i göteborg och får se hur de blir. Blir de bättre om man byter destination titt som tätt?

Ångrar inte att jag köpte skiten men tinder plus är verkligen överskattat. Du får inte de finaste tjejerna om du slår på boost och skiten avtar också när du haft din plus i typ 4 dagar. Tycker ändå att systemet ska belöna oss som prenumererat på skiten för 100 kronor månaden ut och inte avta precis som när man är free member.

Mer värt att bara köpa boost men har hört att boosten inte är effektiv efter första gången heller...

jaja bara att bita ihop. Fått en ful tjej på kroken som man ändå kan knulla om man har lust. Får väl se om Göteborgtjejerna är snällare. Efter det testar jag nog ukraina och såna ställen, eller varför inte Island.

Och nu i skrivande stund matchade man med två vrak från Göteborg... är det nån jävla förbannelse att jag alltid får fula och blattetjejer? Omöjligt få vanliga tighta blonda/brunetter.

Snart flyttar jag nålen till östeuropa.

Har swipat sönder skiten nu och fick iaf några matchningar vilket är rätt dåligt. Får se om det leder till något. Skulle kunna sätta på ett staket just nu vad ska man skriva?
Citera
2017-05-18, 12:24
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Du är korrekt, detta sammantaget med det jag kallar för "smekmånaden", dvs de (typ fyra) första dagarna när man kvalar in på sin ELO-score, gör att man får mycket fler i början.

Dessutom visas de aktiva profilerna först (i viss utsträckning), under den första tiden speciellt, som då är mer sannolika att se din profil eftersom de faktiskt swipar.

Ju mer man sedan swipar över tiden, ju fler inaktiva profiler ser man (kan ju vara flera veckor ibland, oklart hur länge de visas sedan de tog bort senaste aktivitet, men vill minnas att jag sett upp tom ett par månader inaktiva då ibland). Dessa inaktiva profiler lär ju knappast swipa på en, så bara där går antalet potentiella matchningar ner markant.

Sen tillkommer det ju en ny stadig ström, iaf i tex. Stockholm, varav många besökare, speciellt runt helger.

Ja exakt!
Lite förvånad bara att många/vissa/en del beklagar sig över att antalet matchar minskar när det gått ett tag. Nykomlingar och besökare
Citera
2017-05-18, 12:48
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frEaK-pig
Har swipat sönder skiten nu och fick iaf några matchningar vilket är rätt dåligt. Får se om det leder till något. Skulle kunna sätta på ett staket just nu vad ska man skriva?

Se bara till att staketet inte har sån där taggtråd där uppe. Lätt att missa om du är stenkåt kanske...
Det kan vara skitsvårt att komma på något vettigt att skriva om det inte finns den minsta rad text.
Att ge komplimanger för utseendet är så vanligt och känns mer som ett hej numera för mig.
"Du är den vackraste på Tinder" köper någon tjej den?
Till problemet. Du får väl kanske skriva nåt i stil med; Hej! Din profil väckte mitt intresse.
Jag kommer precis hem efter att ha spelat tennis/valfri sport, aktivitet.
Är det något du gillar att göra?
Hej snygga gaddningar du har. Funderar på att skaffa en själv men vet inte vilket motiv. Spindlar eller råttor, vad tycker du?
Om du nu gillar gaddningar)
Kolla in bilderna noga. Ser du en hund så skriv nåt om den osv.

Jag tycker det är kul att slippa: hej läget, vad gör du?
Föredrar : Do u wanna fuck? Framför föregående.
Jag överdriver lite.
Sist men inte minst! De första meningarna du skriver bör imo avslutas med en fråga av nåt slag.
Citera
2017-05-18, 14:31
Medlem
Citat:
Se bara till att staketet inte har sån där taggtråd där uppe. Lätt att missa om du är stenkåt kanske...
Det kan vara skitsvårt att komma på något vettigt att skriva om det inte finns den minsta rad text.
Att ge komplimanger för utseendet är så vanligt och känns mer som ett hej numera för mig.
"Du är den vackraste på Tinder" köper någon tjej den?
Till problemet. Du får väl kanske skriva nåt i stil med; Hej! Din profil väckte mitt intresse.
Jag kommer precis hem efter att ha spelat tennis/valfri sport, aktivitet.
Är det något du gillar att göra?
Hej snygga gaddningar du har. Funderar på att skaffa en själv men vet inte vilket motiv. Spindlar eller råttor, vad tycker du?
Om du nu gillar gaddningar)
Kolla in bilderna noga. Ser du en hund så skriv nåt om den osv.

Jag tycker det är kul att slippa: hej läget, vad gör du?
Föredrar : Do u wanna fuck? Framför föregående.
Jag överdriver lite.
Sist men inte minst! De första meningarna du skriver bör imo avslutas med en fråga av nåt slag.

Ja :skamsen

Tack för dina tips, alltid bra att få lite råd från någon som är insatt. Håller med, har också testat lite och har förstått det som det funkar ibland att ge komplimang om något annat än det vanliga "vad snygg du är". Att det då blir en gnutta mer utmanande att svara på för det kanske är svårt att svara på det att man ser bra ut. Att skriva något lite annat, funkar det?

Och ibland när man skriver till någon kan man hålla med om att det blir som du säger att prata om "vad gör du". Tänker att om man vill komma innanför brallorna på den andra personen så att man styr det lite åt just att kunna göra det, för att få igång det liksom.

"Vad tycker du mest av allt om att göra?" Funkar den?

Eller något i stil med: "Jag har just skaffat en ny madrass, kan du hjälpa mig att testa den!!?"
Senast redigerad av frEaK-pig 2017-05-18 kl. 14:40.
Citera
2017-05-18, 15:48
Bannlyst
De borde införa hipsters och feminist filter.
Citera
2017-05-18, 16:01
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frEaK-pig
Ja :skamsen

Tack för dina tips, alltid bra att få lite råd från någon som är insatt. Håller med, har också testat lite och har förstått det som det funkar ibland att ge komplimang om något annat än det vanliga "vad snygg du är". Att det då blir en gnutta mer utmanande att svara på för det kanske är svårt att svara på det att man ser bra ut. Att skriva något lite annat, funkar det?

Och ibland när man skriver till någon kan man hålla med om att det blir som du säger att prata om "vad gör du". Tänker att om man vill komma innanför brallorna på den andra personen så att man styr det lite åt just att kunna göra det, för att få igång det liksom.

"Vad tycker du mest av allt om att göra?" Funkar den?

Eller något i stil med: "Jag har just skaffat en ny madrass, kan du hjälpa mig att testa den!!?"

Mjae, hörde jag det med madrassen skulle jag bara: suck, jättekul 🙄
Men det säger inte att andra inte skulle tycka det var kul eller bra.
Frågan innan madrassen var bra.
Lite småknäppa frågor gillar jag. Fråga helst inte bara något som hon kan svara ja eller nej på för då blir det lätt att inte samtalet flyter på avslappnat.

Att fråga vad de letar efter på sidan är bra för då vet man var man står sedan.
Även om jag inte personligen söker något seriöst så blir jag något ointresserad om killen snackar sex efter några meningar och börjar mala på om att byta bilder.
Ett visat intresse för mig som person måste finnas och inte bara objekt.
Vad jag tycker 😄
Citera
2017-05-18, 16:31
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Och så att inte folk man redan känner och har på Facebook sållas bort. Stelt.
Citera
2017-05-18, 16:53
Medlem
Citat:
Tror det är förbjudet att visa bilder på sina könsorgan men för mig hade en dick-pic varit ok.
Kan förändra hur man sveper enormt mycket

Då hade du swipat höger på solida 18cm+ kukar och vänster på allt under eller?
Citera
2017-05-18, 17:21
Medlem
Citat:
Mjae, hörde jag det med madrassen skulle jag bara: suck, jättekul 🙄
Men det säger inte att andra inte skulle tycka det var kul eller bra.
Frågan innan madrassen var bra.
Lite småknäppa frågor gillar jag. Fråga helst inte bara något som hon kan svara ja eller nej på för då blir det lätt att inte samtalet flyter på avslappnat.

Att fråga vad de letar efter på sidan är bra för då vet man var man står sedan.
Även om jag inte personligen söker något seriöst så blir jag något ointresserad om killen snackar sex efter några meningar och börjar mala på om att byta bilder.
Ett visat intresse för mig som person måste finnas och inte bara objekt.
Vad jag tycker 😄

Hm, kan ha hänt att det har nappat litegrann på såna lite liknande tidigare tror jag plus att man liksom kommer till något även om det var lite överdrivet

Sen vill man ju såklart att det ska kännas seriöst och liksom känna in lite, allteftersom. Ja, öppna frågor brukar vara bra för då kan man förstå saker. Sen att det handlar om både att lära känna är såklart bra, veta lite om den andra. Sen om man är för trevlig utan att visa lite att man är lite intresserad finns det väl risk att det dör av med?

Får se hur det går. Har ändå inte så höga förväntningar...
Citera
2017-05-18, 19:43
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo

Ja, det vore riktigt fint om man bara kunde svajpa på feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in