Citat:
Ursprungligen postat av
UgQvinna
Vilken typ av foton attraheras ni främst av?
På Tinder är det många som inte skriver profiltext och vissa kanske bara nån mening. Det gör att de foton man lägger upp blir extra viktiga eftersom de är det enda man har att gå på.
För min del:
De som lägger upp bilder på sig själv där de står bredvid en kvinna/man.
(Kanske håller armen runt personen)
De som på på bilder är utklädda till jultomte och annat som gör att man inte ens ser hur personen ser ut.
Suddiga bilder där personen knappt går att skönja, bilder bakifrån eller att de står 1 km från kameran.
Bilder där personen ser arg, sur eller uttråkad ut. ( inte helt ovanligt)
Personen står bredvid sin fina bil på varje bild. Bilen syns tydligast. (Skryt?)
De bilder jag personligen gillar är, förutom utseende, är när personen ser naturligt glad ut och bilden är tydlig.
Finns nog mer men jag inte kommer på.
Eftersom många klagar på brist på matchningar så tror jag inte att det alltid beror på utseendet utan dåliga bilder.
Vad tycker ni?
Jag föredrar faktiskt vardagliga selfies på killarna då bra foton med för hög upplösning och rätt vinkel ofta förvränger en del till det bättre och dom ser inte alls ut som på dessa foton

kanske förklarade jättekonstigt men hoppas nån förstår vad jag menar.
Därför föredrar jag selfies och bilder tagna på lite avstånd
Jag väljer ofta ut foton där jag fortfarande är väldigt lik mej själv och inte där jag ser bättre ut än i verkligheten.