Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-16, 22:19
Medlem
RonnyKålmans avatar
Ingen som kan svara på min fråga ovan???
Citera
2017-03-17, 00:07
Medlem
Har 15 matchningar på ett par månader.

Kan intyga att Boost och Superlikes ökar chanserna markant.

7st Superlikematchningsr
5st Boostmatchningar
3st Vanliga matchningar

Då vill jag tillägga ett exempel: av 100 högersvep på ett dygn så är fördelningen följande i en stor stad för min del:

5st superlikesvep (det är vad jag kör på per dygn)
35st boostsvep (man har 30 minuter på sig att svepa och då stirrar jag inte i telefonen under 30 minuter)
60 vanliga svep

Ändå blir utfallet det omvända. =)
Citera
2017-03-17, 14:58
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoewayward
Jag gillar verkligen de konstanta försöken till bortförklaringar.
Hon svarar inte - Hon söker bara bekräftelse
Jag får inga matches - Något är fel

Det kan inte vara så att hon inte gillar just dig och att du i kvinnors ögon inte är särskilt fager?

Jag vet inte vem du syftar på, men jag har snarare kommit till insikt om att jag inte ser så jävla bra ut som jag trodde. Och det är klart man förstår tjejerna då, de flesta killarna är osmarta. Alla swipar höger i ren desperation för att få en match. Tänk då de tjejer som kanske swipar höger på 1/10 av alla killar, antalet matchningar för tjejen blir ju liksom runt 100 på ett dygn. Därför kan man inte beskylla tjejerna för att vara kräsna eller selektiva, klart som fan de väljer den som är absolut snyggast. Det är inte deras fel. Det är faktiskt killarnas fel. Vårat fel. Tjejerna gör helt rätt. Även om jag själv inte är en sån som bara går efter utseende, jag ser andra kvaliteter också. Jag swipar vänster, trots att bruden är stekhet men har en dryg presentation typ "jag är vänster och dricker rödvin hela dagarna" - Vänsterswipe direkt.

Men som sagt...Jag har ingen ursäkt. Första gången tyckte jag appen var konstig och att det var något fel på den, har hört att jag ser bra ut i verkligheten och haft massvis med tjejer. Och hade ett KK-förhållande som jag blev trött på och därför började använda appen. Eftersom jag bara fick runt 4 matchningar i början tänkte jag att det var Tinder som var fel...Men nä nu förstår jag, jag har börjat se på mig själv i ett annat ljus, jag är inte så jävla snygg som jag trodde jag var. Så enkelt är det. Och det är ett faktum jag har accepterat.

En sak som dock kan vara lite frustrerande, det är ju som sagt att alla killar swipar höger på i stort sätt vilken tjej det än må vara, kvittar om tjejen väger 150 kg och snaggat av sig allt hår. När man då som i mitt fall, skriver till en tjej som knappt är en 6a och får nobben, då förstår man ganska fort att denna tjejen antagligen har hundratals andra att välja bland och därför kan ställa högre krav. Och det är som sagt inte tjejens fel, utan alla killar som swipar höger på exakt varenda tjej som dyker upp. Det ger nog en del tjejer en ganska skev världsbild.
Citera
2017-03-17, 16:06
Medlem
hoewaywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Jag vet inte vem du syftar på, men jag har snarare kommit till insikt om att jag inte ser så jävla bra ut som jag trodde. Och det är klart man förstår tjejerna då, de flesta killarna är osmarta. Alla swipar höger i ren desperation för att få en match. Tänk då de tjejer som kanske swipar höger på 1/10 av alla killar, antalet matchningar för tjejen blir ju liksom runt 100 på ett dygn. Därför kan man inte beskylla tjejerna för att vara kräsna eller selektiva, klart som fan de väljer den som är absolut snyggast. Det är inte deras fel. Det är faktiskt killarnas fel. Vårat fel. Tjejerna gör helt rätt. Även om jag själv inte är en sån som bara går efter utseende, jag ser andra kvaliteter också. Jag swipar vänster, trots att bruden är stekhet men har en dryg presentation typ "jag är vänster och dricker rödvin hela dagarna" - Vänsterswipe direkt.

Men som sagt...Jag har ingen ursäkt. Första gången tyckte jag appen var konstig och att det var något fel på den, har hört att jag ser bra ut i verkligheten och haft massvis med tjejer. Och hade ett KK-förhållande som jag blev trött på och därför började använda appen. Eftersom jag bara fick runt 4 matchningar i början tänkte jag att det var Tinder som var fel...Men nä nu förstår jag, jag har börjat se på mig själv i ett annat ljus, jag är inte så jävla snygg som jag trodde jag var. Så enkelt är det. Och det är ett faktum jag har accepterat.

En sak som dock kan vara lite frustrerande, det är ju som sagt att alla killar swipar höger på i stort sätt vilken tjej det än må vara, kvittar om tjejen väger 150 kg och snaggat av sig allt hår. När man då som i mitt fall, skriver till en tjej som knappt är en 6a och får nobben, då förstår man ganska fort att denna tjejen antagligen har hundratals andra att välja bland och därför kan ställa högre krav. Och det är som sagt inte tjejens fel, utan alla killar som swipar höger på exakt varenda tjej som dyker upp. Det ger nog en del tjejer en ganska skev världsbild.

Ja ganska många uppenbarligen om man kikar igenom den här tråden. Jag har väldigt svårt att tro att tjejer som swipar vidare 1/10 har 100 matchningar på en dag, förstår du hur mycket man måste swipa för att komma upp i den siffran då? Klart kvinnorna är selektiva och håller sig till de som de faktiskt tycker ser bra ut, precis som det är uppenbart att männen i den här tråden gör också.
Jag tror ni lägger alldeles för mycket tankar i det där, finns hundra anledningar för någon att inte svara just dig. Har hänt flera gånger att män som jag vet rent objektivt är fulare än mig inte svarat mig eller svarat drygt. Känns som man har lite väl stort ego om man ej kan acceptera det och måste hitta anledningar till varför som helt ligger på den andra personen.
Det som gör mig personligen mest omotiverad att svara är den enorma mängd män som för riktigt ofräscha konversationer.
Citera
2017-03-17, 18:29
Medlem
Snackat en del med en tjej som verkar lite för bra för att vara sann. Samma intressen i mångt och mycket, rolig, ser bra ut osv. Vi ska ses i början på nästa vecka, är så sjukt orolig för att hon "egentligen" är galen och labil eller något sådant. Får återkomma med rapport senare. Men jag anar ugglor i mossen av någon anledning. Har ni haft några fall där motparten visat sig vara väldigt annorlunda mot vad man får känsla av i inledningsskedet?

Edit: För övrigt vet jag att hon existerar så att säga.
Citera
2017-03-17, 18:38
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Snackat en del med en tjej som verkar lite för bra för att vara sann. Samma intressen i mångt och mycket, rolig, ser bra ut osv. Vi ska ses i början på nästa vecka, är så sjukt orolig för att hon "egentligen" är galen och labil eller något sådant. Får återkomma med rapport senare. Men jag anar ugglor i mossen av någon anledning. Har ni haft några fall där motparten visat sig vara väldigt annorlunda mot vad man får känsla av i inledningsskedet?

Sån som hon är bakom mobilen är hon inte på riktigt bara ett tips.
Citera
2017-03-17, 19:50
Medlem
hoewaywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen

Ha inte för höga förhoppningar så ska det väl inte vara några problem?
Jag har haft några stycken sådana men endast tre-fyra som slutat i extrem katastrof.
Citera
2017-03-17, 20:04
Medlem
Har skaffat Tinder plus, pengarna har tom dragits men det verkar inte vara aktiverat på mitt konto..

Går jag in på inställningar kan jag "skaffa tinder plus" blir galen...tar det en viss tid för det att komma upp eller hur ligger det till?
Citera
2017-03-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraum
Har skaffat Tinder plus, pengarna har tom dragits men det verkar inte vara aktiverat på mitt konto..

Går jag in på inställningar kan jag "skaffa tinder plus" blir galen...tar det en viss tid för det att komma upp eller hur ligger det till?

problem åtgärdat.
Citera
2017-03-18, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Jag har en app som heter "FakeGPS free".
Med denna så väljer du vilket land och stad som helst i världen och sätter igång den. Sen loggar du in på tinder och då swipear du gratis i ett annat land.
Men det är inte till mycket nytta om du inte planerar att åka till landet inom en snar framtid.
Mycket enklare utomlands så jag rekommenderar inte att swipea i t.ex. Tokyo om du inte ska resa dit.

//Siegestor

Kanske borde man sätta på en random stad i världen för att träna småsnacket
Citera
2017-03-18, 17:02
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Som fortsättning på ovanstående

Innan hade jag "tuffa bilder" där jag försökte bevisa mig, nu har jag bara avslappnade pretty boy bilder som jag ser likadan ut på men med annan image, blivit öppnad 3 gånger idag av snygga tjejer

"Alltså wow!"
"Vad ska jag göra om jag Bara är 160cm då?"
"Emoiji med hjärtan till ögon"

Helt sjukt!
Kan du inte visa vad för bilder du skaffat? Behöver fan lite hjälp är i scenografin.
Citera
2017-03-18, 17:28
Medlem
Värt att köra tinder plus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här