Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-09, 18:46
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
WTF.
Reser en del och har fattat att appen genererar olika mängd matchningar på olika platser, men skillnaden är extrem mellan olika platser nu.

Har nu bra bilder där jag antagligen framstår som helt ok snygg, men det finns en del saker med bilderna som gör dem extra intressanta.

Hemma i Stockholm så får jag knappt någon match längre. 1 match på 50 right swipes om jag har tur.

Normalt då jar reser ute i världen så får jag kanske 5-7 matcher på ca 50 right swipes

Nu var jag i ett granland till väster om oss och fick ca 10 matchningar på 50 right swipes men sen hamnade jag i Helsingfors och rev av 35 matchingar på ca 50 right swipes. (direkta matcher dessutom...d.v.s tinder levererade i stort bara profiler som swipat ja på mig först)

Började snacka med många av dem så det var legit. Valde en, gick på dejt, var supernice....

Slutsats:
Ful vs snygg på bild spelar roll, men även med bra bilder kan Tinders algoritmer jobba mot dig...men det känns som att tinder liksom gav mig en "present" för lång och trogen användning och lät mig få en bra kväll i Helsingfors, för appen måste ha puschat mig för väldigt många tjejer, och sedan levererat de som swipat ja på ett silverfat.

Nu är allt tillbaka till normalt igen
Citera
2017-04-09, 18:50
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Då är tråden inte för dig. Det är till 99% män som har problem att få kontakt med kvinnor genom appen, vilket det finns tusentals inlägg som bekräftar i tråden. Dina problem bleknar i jämförelse. "Arg för att folk ljuger om sin ålder", hah, om något är det bara en reaktion från män som måste ljuga för att framstå som så attraktiva som möjligt, eftersom inget verkar duga. Det här är Tinder efter X antal års "evolution" av män som har problem att få något slags svar öht. Vad trodde kvinnor skulle hända?

Haha. Egentligen är folks ålderslögner det minsta problemet i sammanhanget, men jag tänker då inte sitta och böla på något jäkla internetforum över att jag inte kan få några killar för att jag är för ful.
Och iaf i "mina kretsar" upplever jag det lättare för killar att få tjejer än tvärtom, dessutom.
Citera
2017-04-10, 05:40
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Haha. Egentligen är folks ålderslögner det minsta problemet i sammanhanget, men jag tänker då inte sitta och böla på något jäkla internetforum över att jag inte kan få några killar för att jag är för ful.
Och iaf i "mina kretsar" upplever jag det lättare för killar att få tjejer än tvärtom, dessutom.

Vad är detta för kretsar?
Citera
2017-04-10, 16:53
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Vad menar du? Vad har Tinder med attacken att göra?

Känns märkligt att blanda in den katastrofala händelsen i detta, men ja knappt fått några matchningar alls sedan i helgen vilket nog förefaller naturligt på många sätt. Fler som upplever samma?
Citera
2017-04-10, 17:04
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
WTF.
Reser en del och har fattat att appen genererar olika mängd matchningar på olika platser, men skillnaden är extrem mellan olika platser nu.

Har nu bra bilder där jag antagligen framstår som helt ok snygg, men det finns en del saker med bilderna som gör dem extra intressanta.

Hemma i Stockholm så får jag knappt någon match längre. 1 match på 50 right swipes om jag har tur.

Normalt då jar reser ute i världen så får jag kanske 5-7 matcher på ca 50 right swipes

Nu var jag i ett granland till väster om oss och fick ca 10 matchningar på 50 right swipes men sen hamnade jag i Helsingfors och rev av 35 matchingar på ca 50 right swipes. (direkta matcher dessutom...d.v.s tinder levererade i stort bara profiler som swipat ja på mig först)

Började snacka med många av dem så det var legit. Valde en, gick på dejt, var supernice....

Slutsats:
Ful vs snygg på bild spelar roll, men även med bra bilder kan Tinders algoritmer jobba mot dig...men det känns som att tinder liksom gav mig en "present" för lång och trogen användning och lät mig få en bra kväll i Helsingfors, för appen måste ha puschat mig för väldigt många tjejer, och sedan levererat de som swipat ja på ett silverfat.

Nu är allt tillbaka till normalt igen

Håller helt med här. Just Helsingfors är helt galet, men rent subjektivt är iaf min uppfattning att de generellt verkar tycka svenska killar är hetare än finska killar.
Citera
2017-04-10, 17:25
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Vad är detta för kretsar?

Mina bekantskapskretsar kanske?
Citera
2017-04-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Känns märkligt att blanda in den katastrofala händelsen i detta, men ja knappt fått några matchningar alls sedan i helgen vilket nog förefaller naturligt på många sätt. Fler som upplever samma?
Japp märkte av det, fredag och lördag ingen av de jag skrev med hörde av sig (de flesta har varit ganska regelbundna), de var antagligen upptagna med faktiska bekantskaper, samt också skärrade. Sen började saker återgå till sitt normala efter någon dag.

Någon enstaka visade sig vara gott material som frågade faktiskt mig om jag var ok, bor i Sthlm bör tilläggas!
Citera
2017-04-12, 13:49
Medlem
Livsituations avatar
Någon annan som håller på att snea på pisstinder?

Sitter i grupp med polarna inför helgen och samlar upp lite brudar. Polarna kan swipea och få matchningar till gruppen och få upp nya personer. Men när jag swipear blir det 0 matchningar och när jag startar om appen så kommer alla personer tillbaka igen. Även folk vi redan har matchat med tidigare kommer upp för mig igen. Någon annan med samma fel?
Citera
2017-04-12, 13:56
Bannlyst
Denna appen är ju endast för snygga killar/tjejer som vill ha uppmärksamhet. Inte för att vara cynisk, men var inte dum å skaffa tinder om du inte åtminstone är lite snygg.
Citera
2017-04-13, 23:01
Medlem
Jag håller på att snea, då jag inte får några matchningar alls längre helt sjukt...
Citera
2017-04-14, 02:38
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack
Jag håller på att snea, då jag inte får några matchningar alls längre helt sjukt...

Eller hur! Har också tänkt på det...när jag var i Stockholm senast för någon månad sedan så matchade det sönder och samman! Nu i hemstaden har jag inte fått en enda jävla match på MÅNGA svep! wtf?? får ibland fejkmatcher också, till synes helt normal tjej, sedan kommer notis om match samt att xxx har skickat ett meddelande, då står det typ hej jag är superkåt, gå in www.blablabla.com för nakenbilder på mig...ok? Svårt att bedöma sitt eget utseende, men klart över medel skulle jag säga...
Citera
2017-04-14, 19:53
Medlem
Tyvärr en döende app.

1. Killar högersvepar som aldrig förr och tjejerna får för sig att de ser ut som Adriana Lima oavsett hur de egentligen ser ut. Därför sveper man högertillbaka kanske en gång per 100 bilder.

2. För att överhuvudtaget synas ofta måste man köpa boosten som är väldigt dyr enligt mig. Annars känns det som att man är väldigt långt bak i kön.

3. Tjejerna börjar till och med skriva på sina bio att de bara är där för uppmärksamhet och boost för sitt självförtroende när den är nere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in