Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 00:11
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Jag personligen skulle aldrig dansa bugg, det är inte jag. Men är helt övertygad om att det är mer framgångsrikt om man vill ligga, än tider
Jag har aldrig lyckats med det, men personligen tycker jag att det var kul ett tag iallafall.
Citera
2017-08-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppkakor
Jag har aldrig lyckats med det, men personligen tycker jag att det var kul ett tag iallafall.

Kanske fördomsfullt av mig att tro att det är lugnt där. Men kör på det kanske för dig att bli i bättre form för tinder. Det är ju lite ytligt där.
Citera
2017-08-04, 00:32
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Kanske fördomsfullt av mig att tro att det är lugnt där. Men kör på det kanske för dig att bli i bättre form för tinder. Det är ju lite ytligt där.
Jag kan dra igång med dansandet igen absolut. Jag tror dock mitt största problem är att jag själv bryr mig om väldigt mycket om hur tjejen ser ut. Spelar ingen roll hur trevlig eller rolig hon är, ser hon inte bra ut är jag inte intresserad. Eftersom jag själv inte ser bra ut så har jag full förståelse varför endast de "fula"' tjejerna visar intresse och ej de snygga. Kalla det omoget tänk om du vill.
Citera
2017-08-04, 00:41
Medlem
Citat:
Jag kan dra igång med dansandet igen absolut. Jag tror dock mitt största problem är att jag själv bryr mig om väldigt mycket om hur tjejen ser ut. Spelar ingen roll hur trevlig eller rolig hon är, ser hon inte bra ut är jag inte intresserad. Eftersom jag själv inte ser bra ut så har jag full förståelse varför endast de "fula"' tjejerna visar intresse och ej de snygga. Kalla det omoget tänk om du vill.

Inte omoget, bara korkat! Varför skulle en snygg tjej vilja ligga med en ful kille?
Halv-fula tjejer får ligga men halvsnygga killar. Så vill du inte runka resen av livet så får du satsa på "fula" tjejer.
Citera
2017-08-04, 00:51
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Inte omoget, bara korkat! Varför skulle en snygg tjej vilja ligga med en ful kille?
Halv-fula tjejer får ligga men halvsnygga killar. Så vill du inte runka resen av livet så får du satsa på "fula" tjejer.
Då nöjer jag mig med Lena Handen. Det har jag nöjt mig med de senaste 12 åren.
Citera
2017-08-04, 02:14
Medlem
Citat:
Då nöjer jag mig med Lena Handen. Det har jag nöjt mig med de senaste 12 åren.

Tragiskt!
Citera
2017-08-04, 04:11
Medlem
Ingen högerswipe Swajpade för typ 8 timmar sen... Jag ser inte bra ut nog helt enkelt, vad ska man göra
Citera
2017-08-04, 08:30
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Tragiskt!
Äsch. Så illa är det inte.
Citera
2017-08-04, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Har matchat med flera av de där profilerna. De skriver först. Typ tjena eller nåt. Man svara sen får man svar med nån länk till nån knullsida så ja jag skulle nog vilja påstå att de är fejk. Och de är många! Skulle nog säga att 3 av fem är såna profiler just nu.

Aha. Jag har inte sett någon sån.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Glöm det där danska tjejer. Det var bara nåt jag nämnde i förbifarten. Jag snackar om svenska tjejer.

Profilerna är fejk för att upprätthålla ett intresse för Tinder, vilket naturligtvis skaparna av Tinder är väldigt måna om.

Visst kan man gilla öl och vin men varför skulle så många supersmala, supersnygga tjejer framhäva att dom gillar öl? Måhända för att få killar intresserade?

Dessutom har jag sett samma text på olika personer.

Jag har svept höger på ALLA dessa men ALDRIG matchat.

Nej, det ligger definitivt en hund begraven här. Jag har börjat screenshotta nu och kommer ev. att skapa en egen tråd om detta.

Jag gissar på att fånga intresse. Precis som att var och varannan kille skriver att han gärna dricker ett glas vin.
Citera
2017-08-04, 10:23
Medlem
Någon mer som får upp folk som bor i andra länder? Alltså avståndet kan vara över 1000 km.

Jag har nu också fått meddelande som sen inte funnits i listan när jag klickat in i appen. När detta hänt tidigare så brukar meddelandet visas efter en liten stund men denna gången visades det inte alls, enbart matchningen. Med tanke på att man måste ta bort matchningen för att ta bort meddelanden så borde ju matchningen inte visas.
Citera
2017-08-04, 10:37
Medlem
Citat:
Är nog ganska bra att vara lite snabb med att höras eller ses irl. Annars blir det ju så att nya tillkommer och vissa faller bort.

Bara snurrigt och konstigt att ha för många på gång. Så du tänker rätt!
Om hon nu inte är väldigt väldigt speciell : )

Och om vi män har 3-5 aktuella på gång så har de 30-50. Så är man inte intresserad utav att ha massa mess-vänner eller boosta någons ego, så är det irl kontakt inom någon vecka som gäller, eller dump.
Det är en klok approach. Det där med flera samtidigt har dock aldrig varit något som någon tagit upp med mig på en dejt (har pratat om Tinder generellt, hur länge man haft osv ibland dock), men det är tabu att fråga. Det antyder ju att en första dejt är mer avgörande än vad det egentligen oftast är.

Så finns ingen anledning att skylta med fakumet, om man inte får en direkt fråga så klart, men då kan ju svara undvikande att man typ "chattat med en del andra av sina matches". Inleder man ett förhållande med någon är det oftast försumbart att man råkade gå på en dejt med någon annan, om det var i förstadiet, och innan relationen började ta form på riktigt. En ickefråga med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
När ni träffar era tinderdater i verkligheten, hälsar ni med en kram eller ett handslag?
Vad brukar ni göra? Jag själv är sugen på någon aktivitet där alkohol är inblandat då det lättar upp stämmningen, är detta tabu?
Alltid kram. Aldrig gjort undantag från detta, även om de sträckt fram handen i vissa få fall går jag på kram. Den kanske viktigaste delen i att etablera en norm av fysisk kontakt som (läs mitt tidigare inlägg) är ofta instrumentell för att vidare kontakt ska kännas naturlig.

Försöker alltid mötas på en pub eller bar första gången, om inte något annat föreslagits av tjejen innan, och även då brukar jag försöka konvertera till det förstnämnda. Det är precis som du säger, alkohol dämpar ev. nerver och för många är det en naturlig och hemvan miljö i vår AW-kultur. Det blir sällan för uppstyrt och pretentiöst med orimliga förväntningar och commitment som tex en fin middag innebär. Har du aldrig träffat något förut vill du ju inte behöva genomlida en lång middag med någon som kanske är inte alls vad du trodde. Detta går åt båda hållen, tjejen kan vara mer benägen att gå med på ett pubbesök av precis samma anledning.

Alternativ som promenad är väl okej, men känns lite lamt. Annars en aktivitet så som bowling eller biljard är ju okej så länge det går att kombinera med alkohol. Men alternativ 1 är bäst för första dejt då man får mer tid att prata.
Citera
2017-08-04, 18:56
Bannlyst
Appen knasar ju. Har fått svar som jag sett första gången typ veckan efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in