Citat:
Ursprungligen postat av
thomas6668
Är nog ganska bra att vara lite snabb med att höras eller ses irl. Annars blir det ju så att nya tillkommer och vissa faller bort.
Bara snurrigt och konstigt att ha för många på gång. Så du tänker rätt!
Om hon nu inte är väldigt väldigt speciell : )
Och om vi män har 3-5 aktuella på gång så har de 30-50. Så är man inte intresserad utav att ha massa mess-vänner eller boosta någons ego, så är det irl kontakt inom någon vecka som gäller, eller dump.
Det är en klok approach. Det där med flera samtidigt har dock aldrig varit något som någon tagit upp med mig på en dejt (har pratat om Tinder generellt, hur länge man haft osv ibland dock), men det är tabu att fråga. Det antyder ju att en första dejt är mer avgörande än vad det egentligen oftast är.
Så finns ingen anledning att skylta med fakumet, om man inte får en direkt fråga så klart, men då kan ju svara undvikande att man typ "chattat med en del andra av sina matches". Inleder man ett förhållande med någon är det oftast försumbart att man råkade gå på en dejt med någon annan, om det var i förstadiet, och innan relationen började ta form på riktigt. En ickefråga med andra ord.
Citat:
Ursprungligen postat av
begsjp
När ni träffar era tinderdater i verkligheten, hälsar ni med en kram eller ett handslag?
Vad brukar ni göra? Jag själv är sugen på någon aktivitet där alkohol är inblandat då det lättar upp stämmningen, är detta tabu?
Alltid kram. Aldrig gjort undantag från detta, även om de sträckt fram handen i vissa få fall går jag på kram. Den kanske viktigaste delen i att etablera en norm av fysisk kontakt som (läs mitt tidigare inlägg) är ofta instrumentell för att vidare kontakt ska kännas naturlig.
Försöker alltid mötas på en pub eller bar första gången, om inte något annat föreslagits av tjejen innan, och även då brukar jag försöka konvertera till det förstnämnda. Det är precis som du säger, alkohol dämpar ev. nerver och för många är det en naturlig och hemvan miljö i vår AW-kultur. Det blir sällan för uppstyrt och pretentiöst med orimliga förväntningar och commitment som tex en fin middag innebär. Har du aldrig träffat något förut vill du ju inte behöva genomlida en lång middag med någon som kanske är inte alls vad du trodde. Detta går åt båda hållen, tjejen kan vara mer benägen att gå med på ett pubbesök av precis samma anledning.
Alternativ som promenad är väl okej, men känns lite lamt. Annars en aktivitet så som bowling eller biljard är ju okej så länge det går att kombinera med alkohol. Men alternativ 1 är bäst för första dejt då man får mer tid att prata.