Citat:
Jag undrar hur "Tinder-beteendet" kommer påverka kvinnor i det långa loppet? Att alltid "ha rätt" och alltid "ha makten" att diskriminera män baserat på lite vad som helst och alltid komma undan med det kan leda till oerhört destruktiva personligheter.
Kanske det redan är så? När man säger att män inte "förstår" kvinnor kanske det bara handlar om att de har gullats med så länge att de tappat all tappning om verkligheten? På Tinder, och i verkligheten, kommer de undan med vad som helst. De är aldrig dåliga människor, eftersom männen i deras omgivning blivit lärda att aldrig kritisera kvinnor. Råkar man kritisera minsta lilla sak blir det hus i h-vete, och mannen ger så småningom upp eftersom sexet är hotat. Det låter för mig som att man blir uppfostrad att bli ett "curlingbarn", som alltid får precis som det vill. Såna personligheter är ju bara toxiska.
Men men. Swipa höger på allt du kan tänka dig ligga med och bry dig inte om så mycket annat.
Kanske det redan är så? När man säger att män inte "förstår" kvinnor kanske det bara handlar om att de har gullats med så länge att de tappat all tappning om verkligheten? På Tinder, och i verkligheten, kommer de undan med vad som helst. De är aldrig dåliga människor, eftersom männen i deras omgivning blivit lärda att aldrig kritisera kvinnor. Råkar man kritisera minsta lilla sak blir det hus i h-vete, och mannen ger så småningom upp eftersom sexet är hotat. Det låter för mig som att man blir uppfostrad att bli ett "curlingbarn", som alltid får precis som det vill. Såna personligheter är ju bara toxiska.
Men men. Swipa höger på allt du kan tänka dig ligga med och bry dig inte om så mycket annat.
+1 på den
Har själv nyligt skaffat tinder och på vissa kvinnor kan man verkligen undra hur det står till med (=
Dom är helt handlingsförlamade och passiva, vissa kan inte föra en konversation utan bara svara på frågor...
Själv swipar jag vänster direkt då jag ser en bild då dom gör reklam för sina bröst och putläppar (klar indikation att dom har dåligt självförtroende och desperat söker uppmärksamhet)
kan skicka ett par meddelanden men ser jag att det bara är jag som för konversationen framåt så ryker dom fort.
kort och gott... kryllar av handlingsförlamade kvinnor där som desperat söker uppmärksamhet och inget mer... men finns guldägg också om än dom inte är många som faktiskt är trevliga och kan föra ett tvåvägs samtal