Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Jag undrar hur "Tinder-beteendet" kommer påverka kvinnor i det långa loppet? Att alltid "ha rätt" och alltid "ha makten" att diskriminera män baserat på lite vad som helst och alltid komma undan med det kan leda till oerhört destruktiva personligheter.

Kanske det redan är så? När man säger att män inte "förstår" kvinnor kanske det bara handlar om att de har gullats med så länge att de tappat all tappning om verkligheten? På Tinder, och i verkligheten, kommer de undan med vad som helst. De är aldrig dåliga människor, eftersom männen i deras omgivning blivit lärda att aldrig kritisera kvinnor. Råkar man kritisera minsta lilla sak blir det hus i h-vete, och mannen ger så småningom upp eftersom sexet är hotat. Det låter för mig som att man blir uppfostrad att bli ett "curlingbarn", som alltid får precis som det vill. Såna personligheter är ju bara toxiska.

Men men. Swipa höger på allt du kan tänka dig ligga med och bry dig inte om så mycket annat.

+1 på den

Har själv nyligt skaffat tinder och på vissa kvinnor kan man verkligen undra hur det står till med (=

Dom är helt handlingsförlamade och passiva, vissa kan inte föra en konversation utan bara svara på frågor...

Själv swipar jag vänster direkt då jag ser en bild då dom gör reklam för sina bröst och putläppar (klar indikation att dom har dåligt självförtroende och desperat söker uppmärksamhet)

kan skicka ett par meddelanden men ser jag att det bara är jag som för konversationen framåt så ryker dom fort.

kort och gott... kryllar av handlingsförlamade kvinnor där som desperat söker uppmärksamhet och inget mer... men finns guldägg också om än dom inte är många som faktiskt är trevliga och kan föra ett tvåvägs samtal
Citera
2017-04-07, 13:12
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden
Funkar tinder!? Får man ragg direkt ?
Citera
2017-04-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234
Om du är snygg (och det syns på dina bilder), samt har bra text-game: ja.
Citera
2017-04-07, 13:26
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antion1234

Om du är snygg. Ja.
Om du är ful. Nej.

Hjälper mycket om du kan "snacka" också. Lite game. Men till största del så är appen baserad på människors utseende, en ytlig sådan. Lycka till!
Citera
2017-04-08, 10:58
Medlem
andreasmms avatar
Bara mig eller kom inte Tinder av sig lite pga. terrordådet nu?
Citera
2017-04-08, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Bara mig eller kom inte Tinder av sig lite pga. terrordådet nu?

Vad menar du? Vad har Tinder med attacken att göra?
Citera
2017-04-08, 11:44
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen
Vad menar du? Vad har Tinder med attacken att göra?

Är du oskuld? Att brudfan inte svarar och koncentrerar sig på annat, så klart!
Tänk alla tinder-dejter som var planerade i Sthlm igår och som aldrig blev av när alla krogar&restauranger och transporter tvingades stängas ner.
Citera
2017-04-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Är det förövrigt bara jag som stör mig på fenomenet "killar som ljuger om sin ålder"?
Särskilt när det är såpass uppenbart...

Ljög om min ålder när jag tindrade. Det är helt klart en fördel att vara ett par år äldre om man är ung, runt 18-22.

Faktum är att det funkar. Till och med ett års skillnad gör mycket då man syns mycket mer.
Citera
2017-04-09, 16:15
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Ljög om min ålder när jag tindrade. Det är helt klart en fördel att vara ett par år äldre om man är ung, runt 18-22.

Faktum är att det funkar. Till och med ett års skillnad gör mycket då man syns mycket mer.

Jo, jag vet. Men jag som tjej blir ju så himla trött/less/förbannad när jag inser det.
Och det är ju liksom inte svårt att luska reda på den riktiga åldern heller, vilket gör det än mer tragikomiskt.
Min ålder är inte heller sådär himla "attraktiv", men inte fan ljuger jag om den för det.
Citera
2017-04-09, 16:24
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Men jag som tjej blir ju så himla trött/less/förbannad när jag inser det.
Och det är ju liksom inte svårt att luska reda på den riktiga åldern heller, vilket gör det än mer tragikomiskt.
Min ålder är inte heller sådär himla "attraktiv", men inte fan ljuger jag om den för det.

Om du var kille hade du nog ljugit. Som tjej är man ju automatiskt framgångsrik på tinder.

Hur som helst är det inte en så stor grej. Jag gick på flera roliga dejter vilka i vissa fall bara var möjliga därför att jag ljög om min ålder.

Jag vet att tjejer är sjukt upptagna med ålder osv, saker som egentligen inte betyder något, men om du försöker släppa det så ska du se att världen inte kommer gå under ändå.
Citera
2017-04-09, 17:00
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speenns
Om du var kille hade du nog ljugit. Som tjej är man ju automatiskt framgångsrik på tinder.

Hur som helst är det inte en så stor grej. Jag gick på flera roliga dejter vilka i vissa fall bara var möjliga därför att jag ljög om min ålder.

Jag vet att tjejer är sjukt upptagna med ålder osv, saker som egentligen inte betyder något, men om du försöker släppa det så ska du se att världen inte kommer gå under ändå.

Jag är som sagt tjej, men har verkligen ingen "räkmacka" på Tinder. Tvärtom. Får kämpa för att folk ens ska skriva med en (kan ju bero på att jag ser ut som skit också...)

Kan bara svara för mig själv, men jag bryr mig inte ifall någon är 17 eller 27 - så länge han inte ljuger om sin ålder. blir jag däremot förbannad.
Citera
2017-04-09, 17:56
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Jag är som sagt tjej
Då är tråden inte för dig. Det är till 99% män som har problem att få kontakt med kvinnor genom appen, vilket det finns tusentals inlägg som bekräftar i tråden. Dina problem bleknar i jämförelse. "Arg för att folk ljuger om sin ålder", hah, om något är det bara en reaktion från män som måste ljuga för att framstå som så attraktiva som möjligt, eftersom inget verkar duga. Det här är Tinder efter X antal års "evolution" av män som har problem att få något slags svar öht. Vad trodde kvinnor skulle hända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in