Citat:
Ursprungligen postat av
ascHack
Har inte påstått att killar är bättre heller, hade bara en synpunkt på kvinnor överlag. Däremot måste du ta hänsyn till att i 90 fall av 100 så svarar inte tjejer på killars meddelanden, medan i 90 fall av 100 så svarar killar på tjejers meddelanden. Det säger sig självt att vi män tröttnar efter ett tag.
Kul att du nämner detta med presentationer. Inte alltid jättelätt att notera en presentation på tinder, än mindre en sak man prioriterar när det är en extremt ytlig dejtingsajt där bilder är det som fångar intresset. Framförallt undrar jag om du tycker att det är så jobbigt att svara på en fråga som du redan har nämnt i din så kallade presentation, personen kanske använder det som ledande fråga till en eventuell konversation?
Du verkar vara en typisk tjej som svarar "Ja" och "Nej" tills att en fråga kommer som är mer klädsam för din nivå...
Tråkjävel.
Haha, nej det är inte 90% av killarna som svarar. Möjligen 50 %. Överlag verkar killar svajpa höger på varenda tjej bara för att kolla vilka det matchar med.
Händer det en gång gör det ingenting, det är snarare när varenda fråga de ställer redan finns besvarade i presentationen som det blir jobbigt. I extremfallen kan man få fyra frågor på raken där alla redan finns besvarade i presentationen. Om killen inte ens orkar läsa igenom ens presentation så brukar jag inte orka engagera mig i honom utan avmatchar. Särskilt när frågan inte kommer som en del i ett längre meddelande utan när frågan just specifikt låter "vad jobbar du med?".
För att citera extremfallet av konversation så gick det i stil med:*Han, -Jag
*Hej.
-Hej

*Läget?
-Jodå det rullar på. Precis kommit hem från en lång dag på jobbet. Borde laga mat men soffan var alltför lockande. Vad gör du själv?
*Aha. Vad jobbar du med? Jag gör inget särskilt.
-Jobbar extra inom hemtjänsten nu när jag studerar så förhoppningsvis är det sista halvåret med båda

*ok. Vad pluggar du?
-Jag läser X och Y här uppe på universitet. Vad sysslar du själv med om dagarna?
*jobbar. Bor du i Örebro? vad gör du på fritiden?
Både ort, intressen, arbete och studieinriktning står i min presentation. Måste ta ännu längre tid att skriva alla dessa frågor än att faktiskt läsa presentationen. Dessvärre ser 99% av killarnas frågor ut på detta vis vilket gör att man snabbt tröttar på killarnas ointresse. Varför ska jag spela intresserad av dem som personer när de uppenbart inte är intresserade av mig som person?