2016-02-26, 16:36
Medlem
Lite nyfiken på hur era erfarenheter är med sex på första dejt samt återkommande möten?

Måste säga att jag är väldigt nöjd med mina erfarenheter. Har haft tinder i typ 3-4 veckor nu och haft 4 dejter. 3/4 dejter ledde till sex första kvällen, och har kontakt med samtliga tre ungefär som kk (eller snarare älskare).

Hur vanligt är detta? Eller är det mer drag fram/tillbaka innan sex (dvs nästan som inledning på något mer seriöst), alternativt korta möten som ni aldrig hör ifrån igen?

Jag har precis kommit ur en längre relation så det här är verkligen precis vad jag behöver i mitt nya orakade ungkarlsliv.
Citera
2016-02-26, 16:40
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Tack men det gick åt helvete

Hon kom dit i nån fransk hatt och hon frågade direkt om ja gillade den. Tittade på henne o titta upp på hatten sen krysta ja fram att den såg okej ut

Hon gillar äldre filmer och typ asiatiskt (det jag googlat fram när vi snackade på appen innan) så tanken var att vi skulle gå till cinemateket och se nån kinesfilm men det var så lång tid dit och vi träffades inte så nära så vi sket i den. Istl satte vi oss på ett sunkigt jävla fik med affischer överallt med typ 60-tals inspiration lr nåt. alla var klädda med me nåt jävla hipsterskit pch man fick en liten jävla kaka med socker till nåt blaskigt té.
Filmsnacket krånglade ja mig igenom hyfsat, slingrade mig som fan och sa väl till slut rakt ut att ja inte kollat på alltför mycket för att "mina polare bara gillade hollywodd". Hon var så vacker men helt plötsligt gick hon igång och började spy galla äver usa o när ja tittade mig om kändes det som ja befann mig i fucking vänsterns klubblokaler

Försökte prata mer allmänt istället för att lyssna på hennes usa-hatande men höll med för att hon skulle tycka om mig Visade sig att hon var arbetslös och varit så i ett par år med noll ambitioner o ja blev allt mer frustrerad och irriterad när ja såg ena hipsterfjollan efter den andra släntra in böandat med goth och allmänt vänsterklädsel. Så ventilen gick o ja bara sket i det, frågade vad fan hennes plan var (hon är 25+) hon bara tittade på mig. proppen hade redan gått så frågade vad hon tyckte om flyktingarna som vällde över oss. Såg på henne hur jävla arg hon blev så tog min jacka o stack därifrån när det första hon sa var att vi skulle dela med oss

Haha fantastisk rapport! Tråkigt det blev ett misslyckande men du fick en rolig historia. Cred att du sa emot om flyktingarna. Inväntar nästa rapport från dig
Citera
2016-02-26, 17:09
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Svenska tjejer är världens sämsta på att skriva eller ta någon form av initiativ. Blev nyss super-likad och ändå förväntar hon sig att jag ska föra båten framåt, helvete heller.

Annat är det när man befinner sig i USA exempelvis. Tjejerna har humor, föreslår direkt att ses under ett lunchbreak eller om man vill hänga med på bio. Sen kanske det beror på att töserna har extra förkärlek till svenskar, men det är en enorm skillnad.

Och jo, jag tar mina egna initiativ också men det är viktigt att peka på svenska tjejers uselhet i att flörta och ragga.
Nja, kan heller inte påstå att killar är speciellt duktiga på att skriva. Har väl drygt 45 matchningar. Av dessa har 7 killar själva tagit initiativet att skriva. Sen verkar killar överlag vara sjukt dåliga på att läsa en presentation. Frågor som "vad jobbar du med?" och "vad pluggar du?" är de vanligaste frågorna man får. Svaret på båda dessa frågor finns i min presentation.
Citera
2016-02-26, 17:21
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Nja, kan heller inte påstå att killar är speciellt duktiga på att skriva. Har väl drygt 45 matchningar. Av dessa har 7 killar själva tagit initiativet att skriva. Sen verkar killar överlag vara sjukt dåliga på att läsa en presentation. Frågor som "vad jobbar du med?" och "vad pluggar du?" är de vanligaste frågorna man får. Svaret på båda dessa frågor finns i min presentation.

Har inte påstått att killar är bättre heller, hade bara en synpunkt på kvinnor överlag. Däremot måste du ta hänsyn till att i 90 fall av 100 så svarar inte tjejer på killars meddelanden, medan i 90 fall av 100 så svarar killar på tjejers meddelanden. Det säger sig självt att vi män tröttnar efter ett tag.

Kul att du nämner detta med presentationer. Inte alltid jättelätt att notera en presentation på tinder, än mindre en sak man prioriterar när det är en extremt ytlig dejtingsajt där bilder är det som fångar intresset. Framförallt undrar jag om du tycker att det är så jobbigt att svara på en fråga som du redan har nämnt i din så kallade presentation, personen kanske använder det som ledande fråga till en eventuell konversation?

Du verkar vara en typisk tjej som svarar "Ja" och "Nej" tills att en fråga kommer som är mer klädsam för din nivå...

Tråkjävel.
Citera
2016-02-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transient
Lite nyfiken på hur era erfarenheter är med sex på första dejt samt återkommande möten?

Måste säga att jag är väldigt nöjd med mina erfarenheter. Har haft tinder i typ 3-4 veckor nu och haft 4 dejter. 3/4 dejter ledde till sex första kvällen, och har kontakt med samtliga tre ungefär som kk (eller snarare älskare).

Hur vanligt är detta? Eller är det mer drag fram/tillbaka innan sex (dvs nästan som inledning på något mer seriöst), alternativt korta möten som ni aldrig hör ifrån igen?

Jag har precis kommit ur en längre relation så det här är verkligen precis vad jag behöver i mitt nya orakade ungkarlsliv.

Berätta lite mer, har det varit på deras initiativ eller har du varit den "drivande" parten?

Killar som kan ta för sig, kommer alltid att få sex. Tinder är bara ett medium.
Citera
2016-02-26, 17:28
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transient

3 av 5 liggratio på första dejten. Gemensam nämnare hos de tre? Alkohol
Citera
2016-02-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Haha. Du låter lite nervös, kanske ta ett shot eller två innan dejten för att få buk på nervositeten? Inte så att du ska stapla in full som få men man blir ju alltid lite pratglad på ett glas eller två.
Hm. Jag missförstod tydligen det. Det var ingen fråga jag fick om jag ville ses.

Borde jag ha förstått att det inte skulle bli någon kursändring.
Citera
2016-02-26, 17:42
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Har inte påstått att killar är bättre heller, hade bara en synpunkt på kvinnor överlag. Däremot måste du ta hänsyn till att i 90 fall av 100 så svarar inte tjejer på killars meddelanden, medan i 90 fall av 100 så svarar killar på tjejers meddelanden. Det säger sig självt att vi män tröttnar efter ett tag.

Kul att du nämner detta med presentationer. Inte alltid jättelätt att notera en presentation på tinder, än mindre en sak man prioriterar när det är en extremt ytlig dejtingsajt där bilder är det som fångar intresset. Framförallt undrar jag om du tycker att det är så jobbigt att svara på en fråga som du redan har nämnt i din så kallade presentation, personen kanske använder det som ledande fråga till en eventuell konversation?

Du verkar vara en typisk tjej som svarar "Ja" och "Nej" tills att en fråga kommer som är mer klädsam för din nivå...

Tråkjävel.
Haha, nej det är inte 90% av killarna som svarar. Möjligen 50 %. Överlag verkar killar svajpa höger på varenda tjej bara för att kolla vilka det matchar med.

Händer det en gång gör det ingenting, det är snarare när varenda fråga de ställer redan finns besvarade i presentationen som det blir jobbigt. I extremfallen kan man få fyra frågor på raken där alla redan finns besvarade i presentationen. Om killen inte ens orkar läsa igenom ens presentation så brukar jag inte orka engagera mig i honom utan avmatchar. Särskilt när frågan inte kommer som en del i ett längre meddelande utan när frågan just specifikt låter "vad jobbar du med?".
För att citera extremfallet av konversation så gick det i stil med:*Han, -Jag
*Hej.
-Hej
*Läget?
-Jodå det rullar på. Precis kommit hem från en lång dag på jobbet. Borde laga mat men soffan var alltför lockande. Vad gör du själv?
*Aha. Vad jobbar du med? Jag gör inget särskilt.
-Jobbar extra inom hemtjänsten nu när jag studerar så förhoppningsvis är det sista halvåret med båda
*ok. Vad pluggar du?
-Jag läser X och Y här uppe på universitet. Vad sysslar du själv med om dagarna?
*jobbar. Bor du i Örebro? vad gör du på fritiden?

Både ort, intressen, arbete och studieinriktning står i min presentation. Måste ta ännu längre tid att skriva alla dessa frågor än att faktiskt läsa presentationen. Dessvärre ser 99% av killarnas frågor ut på detta vis vilket gör att man snabbt tröttar på killarnas ointresse. Varför ska jag spela intresserad av dem som personer när de uppenbart inte är intresserade av mig som person?
Senast redigerad av Baach 2016-02-26 kl. 17:47.
Citera
2016-02-26, 17:45
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Hm. Jag missförstod tydligen det. Det var ingen fråga jag fick om jag ville ses.

Borde jag ha förstått att det inte skulle bli någon kursändring.

skam den som ger sig
Citera
2016-02-26, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Berätta lite mer, har det varit på deras initiativ eller har du varit den "drivande" parten?

Killar som kan ta för sig, kommer alltid att få sex. Tinder är bara ett medium.
Jag faller väl egentligen inte i kategorin "killar som tar för sig" i vanliga fall. Faktum är att mina erfarenheter utanför tinder alltid bestått i att bli uppraggad snarare än tvärtom.

Men ja, gällande tinder har jag alltid varit den första som lutat sig in för kyssen, gällande förslag om att göra sällskap hem har det dock varit blandat.

Jag tror att det står till min fördel att jag inte gör stora sexuella anspråk, och således finner en slags neutral mark där hon tidigt är bekväm och känner tillit till mig. Detta utan att framstå som sexellt ointressant eller enbart en samtalspartner. Men jag är ärlig och rättfram, ganska oblyg som person i mina samtal vilket jag antar är attraktivt.

Jag misstänker att den som gör större sexuella anspråk generellt sett "får" fler sexpartners, av naturliga själ. Men kortvariga och enstaka sådana. Själv är jag intresserad av att träffas igen och fortsätta ha sex när det är hållbart, då sexet i min mening blir betydligt bättre då - plus att man kan göra lite kinkigare prylar. Dessutom ogillar jag det opersonliga sexuella mötet.
Citera
2016-02-26, 18:21
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Haha, nej det är inte 90% av killarna som svarar. Möjligen 50 %. Överlag verkar killar svajpa höger på varenda tjej bara för att kolla vilka det matchar med.

Händer det en gång gör det ingenting, det är snarare när varenda fråga de ställer redan finns besvarade i presentationen som det blir jobbigt. I extremfallen kan man få fyra frågor på raken där alla redan finns besvarade i presentationen. Om killen inte ens orkar läsa igenom ens presentation så brukar jag inte orka engagera mig i honom utan avmatchar. Särskilt när frågan inte kommer som en del i ett längre meddelande utan när frågan just specifikt låter "vad jobbar du med?".
För att citera extremfallet av konversation så gick det i stil med:*Han, -Jag
*Hej.
-Hej
*Läget?
-Jodå det rullar på. Precis kommit hem från en lång dag på jobbet. Borde laga mat men soffan var alltför lockande. Vad gör du själv?
*Aha. Vad jobbar du med? Jag gör inget särskilt.
-Jobbar extra inom hemtjänsten nu när jag studerar så förhoppningsvis är det sista halvåret med båda
*ok. Vad pluggar du?
-Jag läser X och Y här uppe på universitet. Vad sysslar du själv med om dagarna?
*jobbar. Bor du i Örebro? vad gör du på fritiden?

Både ort, intressen, arbete och studieinriktning står i min presentation. Måste ta ännu längre tid att skriva alla dessa frågor än att faktiskt läsa presentationen. Dessvärre ser 99% av killarnas frågor ut på detta vis vilket gör att man snabbt tröttar på killarnas ointresse. Varför ska jag spela intresserad av dem som personer när de uppenbart inte är intresserade av mig som person?

Haha i din citerade konversation så har du rätt i att det är ett extremfall. Sådana personer finns i alla former och kön. Lönt att nämna det tycker du?

Varför har du ens en presentation? Varför ska jag läsa din presentation innan jag har fått en chans att prata med dig? Det har inget med intresse för personen att göra. Jag bestämmer efter jag har pratat med dig och lärt känna dig lite bättre om det är värt att gå in med en seriösare framtoning. Om du träffar en person ute på något fik, går du runt med en skylt på huvudet vad du jobbar med och vad dina fritidsintressen är? Eller ännu bättre, hade du haft minsta intresse för Per-Olof med en skylt om hans arbete och fritidsintressen om du råkade se honom på stan?
Senast redigerad av ascHack 2016-02-26 kl. 18:23.
Citera
2016-02-26, 19:36
Medlem
Helt jävla otroligt, till och med när man tror det går bra på tinder, en tjej SVARADE faktiskt, ganska mycket och ställde en motfråga, och så svarade jag på den, hon svarade inte på lääänge, skrev en motfråga till och några timmar senare var matchningen borta.

Jävla FITTOR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in