2016-01-08, 01:25
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Reboota appen helt utan att förlora matchningar, går det?

Nej, du går miste om dina matchningar, det är lite det som är poängen. Att du dyker upp som ny, även för de som kanske dissat dig tidigare och får därmed en andra chans.

Det händer dock inte om du t ex tar bort appen eller skaffar ny mobil, då kommer de gamla matchningarna vara kvar så fort du skaffar appen igen.
Citera
2016-01-08, 18:55
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Hur enkelt är det att lyckas träffa tjejer på Tinder egentligen?
Jag har varit med på "sexsidor" tidigare för att träffa tjejer, men det verkar nästan svårare där än på en "oskyldig" dejt-app?

Överallt online ser man folk som får till det via Tinder konstant, är det verkligen så enkelt?
Är inte ful heller.
Citera
2016-01-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toblerone4life
Jag har varit med på "sexsidor" tidigare för att träffa tjejer, men det verkar nästan svårare där än på en "oskyldig" dejt-app?

Överallt online ser man folk som får till det via Tinder konstant, är det verkligen så enkelt?
Är inte ful heller.
Vissa lyckas väldigt bra, andra inte alls som mig. Om du inte är ful så är det ju värt att testa. Jag har förlikat mig med att runka resten av livet.
Citera
2016-01-08, 19:03
Medlem
Toblerone4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Vissa lyckas väldigt bra, andra inte alls som mig. Om du inte är ful så är det ju värt att testa. Jag har förlikat mig med att runka resten av livet.
Skulle vara givande att veta hur dina erfarenheter ser ut?
Bor du i en liten stad? Får du matchningar men det leder ingenvart eller får du bara inte matchingar? Hur mycket tid har du lagt ner och hur många av dom du swipat har du matchat med / träffat irl?
Citera
2016-01-08, 19:20
Medlem
Citat:
Skulle vara givande att veta hur dina erfarenheter ser ut?
Bor du i en liten stad? Får du matchningar men det leder ingenvart eller får du bara inte matchingar? Hur mycket tid har du lagt ner och hur många av dom du swipat har du matchat med / träffat irl?
Jag bor i Stockholm just nu och jag fick väl ett fåtal matchningar faktiskt men sen var det ingen som skrev eller svarade på det jag skrev. Köpte även premium för att kunna utnyttja det till max men det gör ingen skillnad. Och nej jag har inte träffat någon det går ju inte om man inte får kontakt med någon. Sedan har jag en vän som det går ganska bra för men han ser mycket bättre ut än mig och det är ju det som avgör allt.
Citera
2016-01-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Nej, du går miste om dina matchningar, det är lite det som är poängen. Att du dyker upp som ny, även för de som kanske dissat dig tidigare och får därmed en andra chans.

Det händer dock inte om du t ex tar bort appen eller skaffar ny mobil, då kommer de gamla matchningarna vara kvar så fort du skaffar appen igen.

Är alla matchningar personliga? Hur mycket betyder matchningar liksom? Jag kan lika gärna träffa någon som inte matchar mig?
Citera
2016-01-08, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uyomati
Jag bor i Stockholm just nu och jag fick väl ett fåtal matchningar faktiskt men sen var det ingen som skrev eller svarade på det jag skrev. Köpte även premium för att kunna utnyttja det till max men det gör ingen skillnad. Och nej jag har inte träffat någon det går ju inte om man inte får kontakt med någon. Sedan har jag en vän som det går ganska bra för men han ser mycket bättre ut än mig och det är ju det som avgör allt.

Japp, tyvärr är Tinder det mest extrema man kan komma till när det gäller online-dejting, när det gällre ytlighet. Problemet med online-dating i allmänhet är att ett utseende aldrig kan garantera att deet faktiskt finns personkemi mellan folk, inte ens när man utbyter eenbart meddelanden. En snygg bild säger heller ingenting om hur bra personen knullar/är i sängen.
Citera
2016-01-08, 22:59
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Är alla matchningar personliga? Hur mycket betyder matchningar liksom? Jag kan lika gärna träffa någon som inte matchar mig?

Matchningar betyder allt. Om du och en person inte gillar varandra på Tinder (alltså sveper höger och markerar att ni gillar varandra), så kommer ni inte ens att kunna skriva till varandra där. Vilket gör att det blir svårt att bestämma träff med folk som du inte ens matchar med.
Citera
2016-01-09, 07:41
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoidelos
Tjena gubbar ! Någon annan som har märkt att det är helt sinnessjukt mycket lättare att matcha med damer uppe i Norrland? Bor själv i Skåne och får väl ändå en hel del matches här nere. Men flyttar jag sedan upp till Norrland (tinder plus) då matchar jag seriöst med varje tjej, asså varenda jävla 10/10 blir match, helt stört? Killarna i Norrland inte så populära eller vad ?

Nu har jag visserligen inte Tinder själv, pga att jag aldrig haft ett facebook-konto. Men är det inte så enkelt som att anledningen att du matchar med fler beror på att det är ett mindre antal människor som bor där?
Exempel.
En vanlig dag sitter Jojk-Stina och swipar, där kom hennes kusin, där kom hennes ex, där kom hennes förskolelärare, där kom hennes bästa väns sambo och så vidare. Alla hon får upp vet hon vem det är och vet inte hon så vet någon i hennes närmsta krets. Plötsligt dyker det oskrivna bladet upp. En person som ingen du känner har dagit över eller du är släkt med.
Klart det måste vara lockande att ta kontakt då?
Rätta mig gärna om jag missförstått något!
Citera
2016-01-09, 08:39
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Nu har jag visserligen inte Tinder själv, pga att jag aldrig haft ett facebook-konto. Men är det inte så enkelt som att anledningen att du matchar med fler beror på att det är ett mindre antal människor som bor där?
Exempel.
En vanlig dag sitter Jojk-Stina och swipar, där kom hennes kusin, där kom hennes ex, där kom hennes förskolelärare, där kom hennes bästa väns sambo och så vidare. Alla hon får upp vet hon vem det är och vet inte hon så vet någon i hennes närmsta krets. Plötsligt dyker det oskrivna bladet upp. En person som ingen du känner har dagit över eller du är släkt med.

Det vete tusan.

Var man spelar roll spelar nämligen viss roll, eftersom man anger avstånd bland preferenser. Vill jag till exempel bara träffa personer inom en radie av 2 km, så kan jag tänka mig att det är lättare om det bor många i området. För alla som finns inom mitt önskade avstånd kommer nämligen inte att passa in i övriga önskemål. Jag kanske har angett bland preferenserna att jag endast är intresserad av män som är 25-27 år. Då kommer män i andra åldrar inte upp bland mina sökresultat.

Bor det då ett mindre antal människor i närheten så borde det väl minska chanserna något?
Citera
2016-01-09, 10:36
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Är inte ful heller.

Det är ett ganska intressant fenomen det där. Sidor där det i princip går ut på att du ska lägga upp kontaktannonser där du skriver: "JAG VILL KNULLA!" kan ibland vara svårare att få kontakt via än som du säger, oskyldiga Tinder. Ungefär som att folk är mer rädda om sin integritet på knullsajter och kräver att man ska mejla i 4 veckor innan man möjligtvis kan hoppa över till sms. Sedan ska man smsa i några månader till innan de känner sig säkra och vill träffas. Just för att de är så rädda att den andre personen de pratar med egentligen är deras kollega som bara vill sätta dit dem "Haha, du hänger på knullsajt!" just eftersom de vet att det inte alls är bra om det kommer ut.

På Tinder är det istället helt riskfritt. Alla använder Tinder, det finns ingen skam i det, inga hemligheter. Det är bara en helt fri, öppen marknad.
Citera
2016-01-09, 10:39
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Exempel.

Bor du någon annanstans än Stockholm, Göteborg eller Malmö/Skåne så kommer du att få slut på folk att swipea förhållandevis fort. När då norrlandstjejen sitter ensam ännu en fredagskväll och det numera bara dyker upp 3 nya killar om dagen, så ökar givetvis oddsen för att hon kommer gilla fler än vad hon kanske gjorde när hon var ny på Tinder och det fanns ett större utbud. Det går bara att anta att hon även kommer justera ålder och avstånd på de hon vill ska dyka upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in