2015-11-29, 22:23
Medlem
fckingfevers avatar
Alltid lika roligt när FB-maffian ska ryka ut för en broder i nöd
Jag kan lugna er med att det säkert finns idioter till tjejer där ute som mer än gärna ligger med honom oavsett hur förolämpande han är. Så oroa er inte över det! Jag däremot ville det inte och då fick jag höra det ena och det andra.

Själv tar jag en paus eftersom jag inte känner att jag behöver bekräftelse eller gå ut med ärkeidioter.
Citera
2015-11-29, 22:29
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckingfever
Jag kan lugna er med att det säkert finns idioter till tjejer där ute som mer än gärna ligger med honom oavsett hur förolämpande han är. Så oroa er inte över det! Jag däremot ville det inte och då fick jag höra det ena och det andra.

Själv tar jag en paus eftersom jag inte känner att jag behöver bekräftelse eller gå ut med ärkeidioter.
Du känns minst sagt som en passivaggressiv argbigga. Hur förolämpade denna Tinderdejten dig menar du? var han och objektifierande och gav en komplimang om ditt utseende ?
Citera
2015-11-29, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fckingfever

Jag förstår inte varför du blir upprörd. Du träffade en kille och han var idiot, du måste ha bettet dig på något sätt eller viss att han varit idiot, everything happens for a reason.

Jag har träffat dussintals brudar från tinder, de har varit intresserade tills man träffat de sen har de bettet som idioter och ignorerat mig och provocerat mig med sina ansiktsuttryck utan att jag gjort nåt. Det är inget jag brytt mig om alls, men inte så jag går runt och tror att alla tjejer är såna.
Citera
2015-11-29, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinguide
Den nya uppdateringen innehåller också en algoritm där om en tjej kallpratar eller inte svarar tillbaka sina matches så kommer hon straffas med att hon visas mindre därmed hamnar längst ner i rankordningen vilket kommer resultera att hon får betyligt mindre matchs.

Källa på att du inte talar helt ifrån röven då? Vore najs om det var som du säger.
Citera
2015-11-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Källa på att du inte talar helt ifrån röven då? Vore najs om det var som du säger.
Känns lite konstigt att en app kan skilja på kallprata och vanligt prat..
Citera
2015-11-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen

Låter ologiskt att det ska funka baserat på kallprat eller om bruden inte svarar
Citera
2015-11-30, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lh00
Låter ologiskt att det ska funka baserat på kallprat eller om bruden inte svarar

Det för du antagligen inte vet eller läser tinders blogg där de som oftast pratar om sina algoritmer även diskuterat detta på reddit.

Tinder har algortimer som bygger på flera olika faktoer som avgör hur ofta du visas för andra, detta bland annat att den känner till om du har längre konversationer med dina matches och om du skriver inte tillbaka på första meddelandet eller slutar svara till flera personer på flera dagar trots du är aktiv och swipar andra så riskerar du hamna under i rankordningen.

De andra kända algoritmerna är också när killar sitter o spammar sönder like knappen och likear alla de ser bara för få så många matches.

Att många får mindre matches beror det på de två faktorerna sen beror det också på ifall om många swipat dig vänster vilket gör att du hamnar ner i rankordningen och visas mindre för andra. Appen tolkar det som du anses som "oattraktiv" och riskerar att du inte visas för snygga tjejer/killar.

Allt detta för att inte missbruka appen och att den ska hålla så hög kvalité som möjligt detta för att de har fått lärdom av andra appar såsom badoo hur de tappade i kvalité när bekräftelsesökande brudar tog över och förstörde.
Senast redigerad av dinguide 2015-11-30 kl. 01:03.
Citera
2015-11-30, 04:58
Medlem
Citat:
Tjejer kan säga en sak och göra en annan sak så att du swipar vänster eller höger kan det vara för vad du känner eller har känslor för den stunden.

Har du inte hör "Girls living in a emotionel moment"

Jag har haft tjejer som sagt att de swipat höger för att de just känt sig kåta och vill ligga den kvällen men eftersom tinder inte visade henne för mig samma kväll men visade istället henne efter 2 dagar så var hon inte lika villig som den kvällen och chanserna minskade för båda del att träffas.

När det gäller kille/ligg så menar jag ligga men man vet aldrig vad som kan hända man kan anta att man ska ligga.

Glöm heller inte att hela tinder är en konstruerade och byggt på hitta ligg och inget annat där attentionwhores använder det till bekräftelse och annat trams.

Grundaren har sagt därför de tagit bort "Moments" just för att bli av med alla som använder tinder som tidsfördriv eller bekräftelsesökanse.

Osäkra tjejer har inget där o göra de måste inse att de ska jobba på sig själva och utvecklas att bli en attraktiv tjej.

Den nya uppdateringen innehåller också en algoritm där om en tjej kallpratar eller inte svarar tillbaka sina matches så kommer hon straffas med att hon visas mindre därmed hamnar längst ner i rankordningen vilket kommer resultera att hon får betyligt mindre matchs.

Eftersom jag är tjej så struntar du uppenbarligen i vad jag säger, eftersom du har bestämt dig för att exakt ALLA tjejer säger en sak men gör något annat. Alla beslut baseras inte heller på känslor. Jag svipar inte höger för att jag är kåt och vill knulla, eller för att få bekräftelse. Men tro det om du vill.

Själv tillhör jag kategori 3 på Tinder (fast den existerar ju inte enligt dig, för alla tjejer vill ju bara ligga eller ha bekräftelse). Den typen som söker något seriöst. Det finns en sådan marknad på Tinder. Även om Tinder är ligga-appen #1.
Citera
2015-11-30, 12:45
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Eftersom jag är tjej så struntar du uppenbarligen i vad jag säger, eftersom du har bestämt dig för att exakt ALLA tjejer säger en sak men gör något annat. Alla beslut baseras inte heller på känslor. Jag svipar inte höger för att jag är kåt och vill knulla, eller för att få bekräftelse. Men tro det om du vill.

Själv tillhör jag kategori 3 på Tinder (fast den existerar ju inte enligt dig, för alla tjejer vill ju bara ligga eller ha bekräftelse). Den typen som söker något seriöst. Det finns en sådan marknad på Tinder. Även om Tinder är ligga-appen #1.

Ja vafan i princip alla jag träffat från tinder har sagt att dom letat efter något seriöst. Vilket även jag har gjort, mer eller mindre. Tackar inte nej till tillfälliga ligg, men är inget jag aktivt letar efter. Tror även det märks när jag skriver, är inte speciellt på och är intresserad av att lära känna människan innan vi ses. Sen är jag nog inte den typen av kille tjejer vill ligga med, är nog mer en sån dom har förhållande med. På gott och ont.
Citera
2015-11-30, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly

Lycka till. Seriöst förhållande på Tinder
Citera
2015-11-30, 13:36
Medlem
hemliga.agentens avatar
Citat:

Ungefär lika orealistiskt som att få ut ett seriöst förhållande på att nätdejta eller att träffa något på krogen... Det har ju aldrig hänt...

(Förtydligande: Mitt inlägg är en ironisk variant av dinguide's korkade uttalande. Självklart kan man påbörja ett seriöst förhållande genom Tinder, likaväl som genom nätdejtning eller att träffa på någon på krogen, eller genom en idrottsförening, dansklubb eller MC-klubb osv. osv.)
Senast redigerad av hemliga.agenten 2015-11-30 kl. 13:38.
Citera
2015-11-30, 13:46
Medlem
Citat:

Tappade jävel Gå och lägg dig och skippa att vakna upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto