Citat:
Ursprungligen postat av
Magnet83
Men kära nån... För tionde gången så är det redan statistiskt fastställt att folk dejtar och bildar förhållanden via dejtingappar. Bara detta omkullkastar incelnarrativet på en gång. Jag som har använt sådana här appar kan intyga att massor av studenter och alumner använder sig av dem (jag känner eller känner till många av dem) som inte mer trashiga, lösaktiga, psykiskt instabila eller uppmärksamhetssökande än vad kvinnor brukar vara i Sverige år 2024 (om något är de nog mindre). Många av dem har så småningom också hittat relationer därifrån. Det finns så klart alla typer, men gissa? Det ser exakt likadant ut i samhället i övrigt och om du faktiskt skulle lämna datorn och interagera i privatlivet skulle du inse det också.
Jag har en tendens att hemfalla åt ad hominem, vilket i sig kanske inte är optimal debatteknik. Det har dock sin funktion för att kunna faställa validiteten i påståendet att Tinder är en sådan extrem bluff. Är det autistiska incels och manliga oskulder som inte ens använt Tinder som är de som klagar och ondgör sig över appen ger detta urval en väldigt skev bild av hur det egentligen förhåller sig. Det är också pinsamt uppenbart att dessa personer i regel inte har någon egentlig erfarenhet av att träffa kvinnor på andra sätt heller och till råga på allt inte har särskilt lyckade sociala liv ens när det kommer till platoniska relationer. Det blir på samma sätt som om ett gäng soffliggare med extrem fetma skulle ryggdunka varandra och frenetiskt argumentera för att löpning, simning eller motionscykling är extremt dåligt för ökad kondition och viktnedgång när de samtidigt aldrig rör på sig och inte gör något alternativ för att gå ned i vikt och blir mer vältränade.
Jag ber om ursäkt men detta är av rent skitsnack men om människor vill tro på det så får man göra det. Män är mer ensamma än någonsin på grund av sociala medier och dejtingappar. Det finns också statistik som skulle tala emot det.
Det är en ytlig app som baseras på att kvinnor ”klickar” på män hon finner attraktiv, rik eller uppenbarligen väldigt status inflytelserik man.
Om vi skulle göra en liten undersökning på en man som ser bra ut och är läkare så skulle han vinna mer högersvajps än den som ser mindre bra ut och är också läkare. Problemet är att den första kommer ”ligga” runt med allt och alla. Spela på alla kvinnors känslor som han vore guds gåva på denna jord.
När han väl lekt runt kommer Frida, Pernilla osv tro att alla män är slödder och skitstövlar men hon träffade aldrig alternativ 2 trots att båda har samma utbildning. Alternativ 2 blir utan några likes och får ingen kvinna alls .
Självklart fungerar appen för statusfixerade och kåta brudar som vill ligga runt kors och tvärs. Ta Instagram fotos på hennes pokal och hans båtar. Finns inget som kallas kärlek eller någon omtanke. Det är väl därför alla män erbjuder sina båtar för att kunna ”locka” knull och ligg.
Vilken normal funtad kvinna skulle vilja ha en sån app för att träffa en man? Den går ju inte på intressen, osv utan det är en ytlig app som bara visar män i kostym med båtar.
Det är väl självklart att arbetar Kalle inte kommer väljas precis som feta Frida inte kommer få lika många likes som Erika i sin smala bikini.
Sen har kvinnor bättre chanser oavsett deras utseende då det finns mer ensamma män och singelmän i världen än kvinnor. Sen har män svårare för att vara ensamma därför utnyttjar Tinder deras fickor för att dessa ska betala för att ens kunna få en dejt med någon.
Men hur många kvinnor med utbildning, utseende och bra familjeförhållanden kommer sitta där? Varför ska jag sitta och svajpa meningslöst på massa män med utseenden?
Ett förhållande/giftemål eller partnerskap handlar om att kunna må bra med sin partner dvs att få skratta, le och utnyttja av livet.
Mer än hälften av svenska män i förhållanden mår inte ens bra i sina partnerskap. På fyllan kommer det massa Facebook meddelanden om hur frugan/flickvännen knullar andra osv. Dessa män sitter självklart på Tinder och ödslar sin tid på Tinder för att han får ingenting hemma så många män där är inte ens seriösa.
Att svenska män väjer sina egna beror bara helt enkelt för att dessa vill ha blonda och vita barn olikt amerikaner och fransmännen. Har inte ens sett någon lycklig svensk man i Sverige.
Så den upptagna mannen sitter och ödslar någon annans tid på Tinder för att han är så olycklig i sitt förhållande. Det är väl därför det går så bra för Tinder i Sverige
I Frankrike använder man inte dejtingappar/sociala medier i samma utsträckning utan man träffar varandra via sociala kontakter, fester och event osv. Jag har aldrig sett bättre integration och sammanhållning mellan könen men också en befolkning som mår bra men också väldigt många blandningar
Män blir mer hatiska genom att bli utnyttjade på en marknad som Tinder där kvinnor är aldrig seriösa men inte kvinnor heller. Det resulterar i minskat barnafödande
Sverige, Finland och Italien har lägst barnafödande och som du ser så nämns Frankrike aldrig i denna trevliga statistik.
Och det är faktiskt fakta att den som utsträcker sig för att vara mest hatiska bland den vita befolkningen så är det svenska män och mest introverta männen också. Deras välmående är väldigt dåligt i jämförelse med vita män i Frankrike
Självklart finns det några ensamma vita män i Frankrike också men inte i samma utsträckning då dessa lärt sig att jag kan inte sitta och vänta på min föda och jag skiter fullständigt i den franska kvinnan.
Men att skapa ett splittrat samhälle med mindre integration gynnar kvinnor då hon inte behöver konkurrera med andra kvinnor och på Tinder behandlas kvinnor som en drottning.
Jag har en bekant som byter män på Tinder oftare än vad jag byter skor. Hon är aldrig seriös utan hon vill bara åt deras båtar, resor och välstånd.
Kallar du ens det för kärlek eller omtanke?
Varje dag ser jag det här landet som mer och mer förlorat och då jag är en kvinna som skriver detta men jag har inte problem med att vara ärlig och rättvis
Hur kan män ens gå med på detta skräp.