2024-12-05, 02:51
Medlem
berrabus-s avatar
Vill bara uttrycka mitt missnöje för denna app. Monopol över hela dejting-app världen och så kan dom hipp som happ skuggbanna ens konto för någon okänd anledning men ta emot pengar för "premium" och "guld" versioner gör dom fortfarande.

Ser samma profiler jag redan swipat på bara ifall jag stänger och öppnar appen, min webb-profil går inte att kolla på (osynlig), och som körsbäret på toppen gick det inte att radera min profil då jag blev så jävla irriterad på denna app jävel.

Inte heller går det att hitta en e-mail man kan kontakta Tinder-support och fråga varför flera funktioner i appen helt plötsligt inte fungerar ÄVEN efter man har betalat för det??!! Är det ens lagligt att ta betalt för en tjänst som man har i smyg stängt av för användaren?

Som att man ska köpa abonnemang med oändlig surf men använder man för mycket så stryper dom surfen även fast man betalt för oändligt mycket.

Någon som vet hur man kan lösa detta problem? Eller vet hur i helvete man kontaktar Tinder då deras FAQ och Kontakt sida är helt jävla värdelös!
Citera
2024-12-06, 22:26
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman2019
Varit goldmedlem i ca 4 månader. Får matchningar men inte fan är dom bra. Dom som är "bra", dör konversationer ut rätt snabbt. Frågar man något kommer korta svar och sedan "själv då?" Sedan fattar jag inte tjejer som använder filter på deras bilder. Matcha med en tjej i min stad. Dagen efter är jag och handlar när jag ska betala så kollar kassörskan på mig ordentligt. Fattar inget men memorerar namnet på namnbrickan. Kommer hem går in på tinder, så klart är matchning på tinder jag stött på. Verkligheten och bilder stämde inte riktigt överens
Har några dagar kvar på mitt gold medlemskap, efter det kastar jag appen. Kan lägga dom pengarna på krogen istället och få bättre utdelning
Samma erfarenhet överlag av dejtingappar. De som man matchar med och som är "bra", det vill säga som faller en utseendemässigt och som mot förmodan svarar på ens hälsning, ghostar en från ingenstans trots att man kanske haft ett bra samtal.

De som däremot är väldigt "på" en och som är villiga att träffas och som inte är komplicerade överhuvudtaget, är just de som inte ser i närheten lika bra ut.

Jävligt typiskt. Man får helt enkelt acceptera livet som evig singel eller bara hoppas på tur där ute. Vilket lär vara jävligt osannolikt. Allt som har med dejtingappar att göra går emot människans natur. Särskilt när Match Group köpt monopol på alla appar och infört sin löjliga algoritm i syfte att tjäna pengar på män.

Eller helt enkelt söka utomlands efter en feminin och traditionell kvinna. Dagens kvinnor i Sverige är tyvärr totalt skadade i huvudet. Killar också för den delen. Dynamiken mellan könen i det här landet och generellt sett hela västvärlden är bara sorgligt. För bara 10 år sedan var allt så mycket enklare och bättre.

Jag har skrattat mycket åt vita män som åkt till Thailand och sett dessa som losers. Men ber om ursäkt och inser nu att ni faktiskt var helt före min/vår tid och tagit de rätta besluten. Numera har jag bara respekt för svenska män som går omkring med sin thaifru. Skål till er.
Senast redigerad av Genelkurmay 2024-12-06 kl. 22:30.
Citera
2024-12-06, 22:46
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micropirre
"Klipp dig o börja gymma"
Experiment med en rätt snygg kille
https://www.youtube.com/watch?v=Alp3...theticsWaiting
Haha den där bilden är faktiskt rätt sjuk.

Jag chadfishade en hel del förut, mest för skoj. Och det var komedi hur man helt plötsligt fick 10or till brudar som blev helt till sig och krävde att man träffades på sekunden. Där och då insåg jag hur brutal verkligheten var.
Citera
2024-12-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Haha den där bilden är faktiskt rätt sjuk.

Jag chadfishade en hel del förut, mest för skoj. Och det var komedi hur man helt plötsligt fick 10or till brudar som blev helt till sig och krävde att man träffades på sekunden. Där och då insåg jag hur brutal verkligheten var.

Japp, det öppnar verkligen upp ens ögon.
Dejtingappar gör ju också att tjejer får högre standard och ett allt större ego, oavsett hur de nu ser ut. Om en ful/genomsnittlig tjej i utseende matchar med en kille som är i top 99,99 % i utseende bekräftar det för henne att hon kan få en kille på den nivån, samtidigt som alla tjejer på dejtingappar blir överbombarderade med komplimanger från desperata killar. Naturligtvis leder detta till att tjejer väljer bort män med samma looksmatch, vilket gör att fler killar går tomhänta. Detta leder till en loop, där dessa killar blir desperata = ger komplimanger = tjejerna får bekräftelse = större ego = mer selektiva.

Sociala medier och dejtingappar är ett gift i dagens samhälle.
Citera
2024-12-06, 23:31
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Japp, det öppnar verkligen upp ens ögon.
Dejtingappar gör ju också att tjejer får högre standard och ett allt större ego, oavsett hur de nu ser ut. Om en ful/genomsnittlig tjej i utseende matchar med en kille som är i top 99,99 % i utseende bekräftar det för henne att hon kan få en kille på den nivån, samtidigt som alla tjejer på dejtingappar blir överbombarderade med komplimanger från desperata killar. Naturligtvis leder detta till att tjejer väljer bort män med samma looksmatch, vilket gör att fler killar går tomhänta. Detta leder till en loop, där dessa killar blir desperata = ger komplimanger = tjejerna får bekräftelse = större ego = mer selektiva.

Sociala medier och dejtingappar är ett gift i dagens samhälle.
Sen inser de att det inte är så roligt längre när man helt plötsligt är 30 och man fortfarande lever ensam. Då hjälper inte samma trötta bekräftelser.

I slutändan är alla förlorare på detta sjuka system. Men kvinnorna har det nog värst om de är 40 bast utan barn och familj, samt har ett vanligt alldagligt jobb. Samtidigt som väninnorna går runt med barnvagnar och dricker latte i någon park en solig vårdag. Fyfan vilken misär. Medan vi män kan klara oss på egen hand och där bara kreativiteten kan sätta stopp för våra äventyr.
Senast redigerad av Genelkurmay 2024-12-06 kl. 23:34.
Citera
2024-12-06, 23:45
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Mitt ansikte är alldagligt svenskt, isch. Jake Paul, Kevin de Bryne, nått sånt där. Den nivån. Sedan har jag aldrig tagit några preparat för att bygga muskler mer än vanligt hederligt proteinpulver. Men jag är extremt vältränad och stor, ja.

Men mina framgångar var noll på tinder. Jag ville bara lägga till det i debatten. Eftersom du var så snabb på att kalla den andra skribenten för ful och allt det där. Men jag är inte ful utan har haft ganska lätt för tjejer hela livet, men fick samma resultat som honom. Så jag ville bara tillägga det.

Sen vill jag vara tydligt med att jag talar om mina erfarenheter och inte om alla killar överlag, det finns de som lyckas, jag fattar det. Men jag gjorde det inte och jag är inte ful eller oattraktiv.
Ta det inte personligt. Det är inte ditt utseende som är problemet. Hade det varit Tinder för 10 år sedan så hade du haft större framgång.

Idag är algoritmen helt skruvad till att du ska betala en förmögenhet för att ens ha en chans. Och inte ens då är det säkert att du får en matchning. Att du kört helt gratis dessutom förvånar mig därför inte att du fått 0 matchningar. Du har helt enkelt inte synts i kortleken.

Om du mot förmodan ska köra gratis, så testa Hinge. Betydligt "vänligare" algoritm. Du kommer få en del tjejer som kommer gilla dina bilder med jämna mellanrum. Kanske inte av högsta kvalitet då det mest ändå bara är "seriösa" kvinnor utan något märkvärdigt utseende men som har finare personligheter. Inte lika ytligt. En del ensamstående mammor. Ge det en chans. Dessutom är deras betaltjänst väldigt bra. Köpte den näst dyraste produkten och inte den dyraste då den dyraste är en ren ripoff av det näst dyraste abonnemanget. Den kommer att göra att du kommer få ännu fler matchningar.

Jag har haft, precis som de flesta killar här, noll framgångar med Tinder. Men med Hinge var det faktiskt något helt annat.
Citera
2024-12-06, 23:56
Medlem
Citat:
Samma erfarenhet överlag av dejtingappar. De som man matchar med och som är "bra", det vill säga som faller en utseendemässigt och som mot förmodan svarar på ens hälsning, ghostar en från ingenstans trots att man kanske haft ett bra samtal.

De som däremot är väldigt "på" en och som är villiga att träffas och som inte är komplicerade överhuvudtaget, är just de som inte ser i närheten lika bra ut.

Jävligt typiskt. Man får helt enkelt acceptera livet som evig singel eller bara hoppas på tur där ute. Vilket lär vara jävligt osannolikt. Allt som har med dejtingappar att göra går emot människans natur. Särskilt när Match Group köpt monopol på alla appar och infört sin löjliga algoritm i syfte att tjäna pengar på män.

Eller helt enkelt söka utomlands efter en feminin och traditionell kvinna. Dagens kvinnor i Sverige är tyvärr totalt skadade i huvudet. Killar också för den delen. Dynamiken mellan könen i det här landet och generellt sett hela västvärlden är bara sorgligt. För bara 10 år sedan var allt så mycket enklare och bättre.

Jag har skrattat mycket åt vita män som åkt till Thailand och sett dessa som losers. Men ber om ursäkt och inser nu att ni faktiskt var helt före min/vår tid och tagit de rätta besluten. Numera har jag bara respekt för svenska män som går omkring med sin thaifru. Skål till er.

Att det ska behöva ta så lång tid för er svenska muppar att inse detta.

Ska det vara så svårt att fatta?

Studier på studier på studier har redan bevisat att 5-10% av män får knulla allt på tinder, oavsett bakgrund, huvudsaken de ser riktigt bra ut.

Muskler, granitkäke och längd är vad som gäller, då får du knulla allt.

Har du inte det? Då kan du glömma att det blir något, möjligt att du får ett par avdankade väldigt fula kvinnor som svarar dig.

Klart som fan män drar till andra länder, där kvinnorna inte är förstörda i huvudet än.

Jag själv får enormt mycket brudar på tinder, då jag har alla de egenskaper jag radade upp. Spelar ingen roll vad jag skriver till dom, jag kan säga att jag vill våldta dom och dom är med på det då.

Jag insåg ändå att svenskor är totalt sjuk i huvudet, drog till asien och lever nu lyckligt med en kvinna sen länge.
Citera
2024-12-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ta det inte personligt. Det är inte ditt utseende som är problemet. Hade det varit Tinder för 10 år sedan så hade du haft större framgång.

Idag är algoritmen helt skruvad till att du ska betala en förmögenhet för att ens ha en chans. Och inte ens då är det säkert att du får en matchning. Att du kört helt gratis dessutom förvånar mig därför inte att du fått 0 matchningar. Du har helt enkelt inte synts i kortleken.

Om du mot förmodan ska köra gratis, så testa Hinge. Betydligt "vänligare" algoritm. Du kommer få en del tjejer som kommer gilla dina bilder med jämna mellanrum. Kanske inte av högsta kvalitet då det mest ändå bara är "seriösa" kvinnor utan något märkvärdigt utseende men som har finare personligheter. Inte lika ytligt. En del ensamstående mammor. Ge det en chans. Dessutom är deras betaltjänst väldigt bra. Köpte den näst dyraste produkten och inte den dyraste då den dyraste är en ren ripoff av det näst dyraste abonnemanget. Den kommer att göra att du kommer få ännu fler matchningar.

Jag har haft, precis som de flesta killar här, noll framgångar med Tinder. Men med Hinge var det faktiskt något helt annat.

Tack för de fina orden och kul att det gått bättre för dig på andra håll.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-07 kl. 02:18.
Citera
2024-12-07, 02:31
Medlem
Citat:
Sen inser de att det inte är så roligt längre när man helt plötsligt är 30 och man fortfarande lever ensam. Då hjälper inte samma trötta bekräftelser.

I slutändan är alla förlorare på detta sjuka system. Men kvinnorna har det nog värst om de är 40 bast utan barn och familj, samt har ett vanligt alldagligt jobb. Samtidigt som väninnorna går runt med barnvagnar och dricker latte i någon park en solig vårdag. Fyfan vilken misär. Medan vi män kan klara oss på egen hand och där bara kreativiteten kan sätta stopp för våra äventyr.

Ja alla tekniska hjälpmedel som skulle underlätta det sociala livet har ju bara gjort oss mindre sociala och mer ensamma. Folk är upptagna av sina sociala medier, sina mobiler, går inte ut i samma grad. Sedan internet, sociala medier och de här värdelösa dejtingapparna dök upp så har folk blivit ensammare. Fått svårare att finna vänner och partners. Det absolut värsta var när internet i mobilen blev tillgängligt.
Jag har lagt märke till att man idag knappt blir bemött med en blick, öga mot öga när man går ute. Antingen tittar folk i mobilerna eller så tittar de bort. Så var det inte för kanske 15 år sedan.
Ett väldigt kallt samhälle.

Nu är jag för ung för att ha upplevt det men förr fanns ju de berömda folkparkerna. Dit gick man för att träffa andra, ha kul och umgås, lyssna på musik tillsammans, dansa. Idag ska du sitta på nån jävla betalapp och skicka ut till tusentals kvinnor i hopp om att någon enstaka ens ska svara. Det är helt sjukt. Man verkligen kräks på det.

Är detta verkligen rimligt?
Män i sina bästa år som varken är överviktiga eller gråhåriga, som har ordnade liv och som är i sin prime får sitta och skicka ut till tusentals utan att ens få ett svar?? Är det rimligt? Är det sunt?
Det här är sjukt. När ska det komma en motreaktion mot det här? Detta är galenskap. Det bästa vore om samtliga män lämnade de här dejtingapparna, men det kommer givetvis aldrig ske.
Citera
2024-12-07, 02:52
Medlem
Hittade en intressant omdöme från en kvinna som haft Tinder:
Här är det i sin helhet:
https://se.trustpilot.com/users/6750...8b62774de2df51

Uttrag:

1: "Fråga någon dig om din snap? Spring! Han lär varken bjuda ut dig eller ta det längre än snap forumet. Förvänta dig inget av honom, mer än att han bara vill slösa din tid helt i onödan.
Frågar han dig om nr eller att ni ska ses Direkt, avstå!!! För din egen säkerhet, skriv lite mer innan du verkligen bestämmer dig för att träffa personen. Oftast träffar sådana personer många fler än dig och därav tas träffar lättvindigt för hen.
Förväntar han sig att du bjuder ut honom, då vill han åt din plånbok. Detta är inte bara min åsikt. Detta är åsikter från Hela min kvinnliga vänkrets och något som talas om öppet.
"

2. "Och sen det sistnämnda. Bilderna... Förvänta inte dig att du blir erbjuden den hen visar upp på sina bilder. Förstår inte vf dom har behov av att visa "sina" låtsas tillbehör med sig, fastän du inte kmr ta del av det. Nu är det inte bara hundtricket som gäller. Utan de är bil,klocktrick, alla möjliga trick. Men när du väl träffar honom, har han typ 20 kr på sitt konto och kan inte bjuda dig på bryggkaffe typ. Så pass. Dom som skyller på att de önskar jämnställdhet är ju mer helt vilsna höns, de är bara snåla och har egentligen ingenting med jämnställdhet att göra. Gör dig själv en tjänst och sätt krav, för du har möjligheten till det."

Analys:

Med tanke på mängden desperata män och överflödet av vettiga män är det lite märkligt att denna användare och hennes vänner nästan uteslutande hittar män som är oseriösa, har fler andra konversationer samtidigt. Många män verkar även ge sken av att ha massa dyra och exklusiva grejer.
Läser man mellan raderna är det rätt uppenbart att hon och hennes vänner antagligen försöker få ihop det med de få kanske 5-10% mest attraktiva männen eller med män som verkar ha väldigt gott ställt. De går antagligen igång på deras utseende kombinerat med dyra klockor och annan rekvisita som ger sken av ett liv i överflöd. När de här männen sedan visar sig vara oseriösa och knappt svarar eller ghostar så blir de besvikna.

Vad fan väntar hon sig? Hon och hennes vänner har antagligen valt att matcha med den absoluta toppen på av män på Tinder. Sedan när hon inte duger och han hittar bättre så klagar hon på appen och män överlag. Sannolikt har denna kvinna och hennes vänner fått förslag från hur många män som helst, men dumt nog bara gått på de mest attraktiva som är snyggare än de själva. Det är så Tinder fungerar. Denna recension från den här kvinnan är såååå talande. Tinder lever på detta. Kvinnor som jagar det perfekta men aldrig hittar det, samtidigt som majoriteten av männen försöker få nått överhuvudtaget. Tinder = BAJS.
Senast redigerad av Malapagos 2024-12-07 kl. 02:57.
Citera
2024-12-07, 09:55
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ja alla tekniska hjälpmedel som skulle underlätta det sociala livet har ju bara gjort oss mindre sociala och mer ensamma. Folk är upptagna av sina sociala medier, sina mobiler, går inte ut i samma grad. Sedan internet, sociala medier och de här värdelösa dejtingapparna dök upp så har folk blivit ensammare. Fått svårare att finna vänner och partners. Det absolut värsta var när internet i mobilen blev tillgängligt.
Jag har lagt märke till att man idag knappt blir bemött med en blick, öga mot öga när man går ute. Antingen tittar folk i mobilerna eller så tittar de bort. Så var det inte för kanske 15 år sedan.
Ett väldigt kallt samhälle.

Nu är jag för ung för att ha upplevt det men förr fanns ju de berömda folkparkerna. Dit gick man för att träffa andra, ha kul och umgås, lyssna på musik tillsammans, dansa. Idag ska du sitta på nån jävla betalapp och skicka ut till tusentals kvinnor i hopp om att någon enstaka ens ska svara. Det är helt sjukt. Man verkligen kräks på det.

Är detta verkligen rimligt?
Män i sina bästa år som varken är överviktiga eller gråhåriga, som har ordnade liv och som är i sin prime får sitta och skicka ut till tusentals utan att ens få ett svar?? Är det rimligt? Är det sunt?
Det här är sjukt. När ska det komma en motreaktion mot det här? Detta är galenskap. Det bästa vore om samtliga män lämnade de här dejtingapparna, men det kommer givetvis aldrig ske.
Nej det är inte rimligt

Men verkligheten kommer komma ikapp. På samma sätt som man nu diskuterar att förbjuda sociala medier för 16 åringar så tror jag att man kommer göra något åt de här vinstdrivande datingbolagen när politikerna ser att ensamheten och det låga barnafödandet bara blir större samtidigt som drakarna tjänar pengar på det.
Citera
2024-12-07, 11:23
Medlem
LaCucarachas avatar
Jag tror ni redan inser att det säkert är MINST 75% män på apparna vilket redan där gör det till kvinnans marknad och det är bara att hacka i sig. Att lägga ner extremt massa tid i dessa apparna är inte att rekommendera, att ha det som ett komplement till vanliga livet och lite se det som ”funkar det så funkar det” är mer hälsosamt.

Jag brukar av nyfikenhet kika ibland i en öppen dejtinggrupp på Facebook.
Givetvis är det majoritet män där, varenda kvinna blir överröst med meddelanden, komplimanger osv, givetvis sjunkande antal ju längre ner på attraktionsskalan dom ligger.
Men det intressanta är hur många av båda könen där som är ganska verklighetsfrånvända. Jag tänker att om det ser ut så där så borde det rimligtvis även spegla beteende på apparna till stor del.
”Träsktroll” och folk med uppenbara diagnoser av olika slag verkar på riktigt tro det är rimligt att försöka flirta med folk långt över deras egna liga och dessutom är totalt motsatsen till stil och annat.

Jag vet ju själv när jag hade Tinder och betalade för gold en månad och fick se mina likes. 99,9% var ju bara slänga i papperskorgen. Det gäller att vara selektiv, ja du kommer inte bada i matchningar men matchningarna kommer vara av högre kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in