2024-03-18, 00:20
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Företaget som äger Tinder har ju nästintill monopol på nätdejtingmarknaden idag. Bl a äger de också Bumble och Hinge och de är väl de 3 populäraste apparna i princip. Skulle inte förvåna mig om de använder din data från Tinder och även shadowbannar dig på Bumble och Hinge ifall du startar konto på dessa med samma e-post, nummer eller bilder.

Jag hade kunnat köpa din tes om en inte tillräckligt populär profil, dåliga bilder osv om det var så att jag aldrig haft någon framgång tidigare. Men eftersom det är sån enorm skillnad mot för några år sen så känns inte det som en trolig förklaring. Och hela internet är fullt med liknande rapporter från män som gått från stor framgång på appen till nästan noll på bara ett par år.
Kollade upp det nyss: Bumble ägs inte av Match Group så även om man teoretiskt skulle kunna bli skuggbannad av alla Match Groups appar borde man fortfarande inte drabbas på Bumble, Badoo etc.
Citera
2024-03-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Kollade upp det nyss: Bumble ägs inte av Match Group så även om man teoretiskt skulle kunna bli skuggbannad av alla Match Groups appar borde man fortfarande inte drabbas på Bumble, Badoo etc.

Okej, ja så var det kanske. Ja, iofs så går det lite bättre på Bumble. Men det är inte så stort utbud på den appen där jag bor. Ändå är det fler likes och matchningar där än på det betydligt större Tinder.

Badoo är helt dött nuförtiden, så där lär det inte bli nåt oavsett shadowban eller ej.
Citera
2024-03-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Lol slyna. Risken är att de rapporterar en och man blir bannad

Jo det är sant. Kanske därför man är shadowbanned så här 7 år senare...
Citera
2024-03-19, 08:45
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att du inte är särskilt intressant. Du kan prova att slänga ur dig nåt oväntat och provocerande och se om hon vaknar till liv.

Typ "din pojkvän smiskar dig för lite". Eller kort och gott "svara slyna" om hon ghostar. Dessa har funkat för mig några gånger när jag varit i liknande situation.

Du har ju inget att förlora. För sämre än det du beskriver nu kan det ju ändå inte bli.

Haha. Just så kanske jag icke skall skriva. Men klart man blir sugen när de inte är seriösa. Nu fick jag en like från en tidigare kvinna jag skrev till förut för kanske 5-6 månader sedan och antingen svara hon inte eller så var hon en Q&A. Funderar på gilla henne tillbaka och skriva och se om hon är mer villig denna gång...
Citera
2024-03-19, 12:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83

Tror radikalfeministiska Bumble ägs av en av kärringarna som varit delägare i Tinder. Vilken har stämt Tinder...för typ säksuälla tråkerier. Stereotypt påhittat trams.

Den kärringen gick från Bumble-miljardär, till avsatt med aktier som tappat sitt tidigare påhittade värde.
Citera
2024-03-20, 17:00
Medlem
Har en fråga till er killar först och främst. Varför är det så jävla svårt för er att vara tydliga med vad ni villl på Tinder? Det finns ju alternativet "casual", varför inte välja det från första början när det efter en dejt det är uppenbart att man bara var ute efter att knulla??

2 snubbar med exakt samma beteende. Det blir sex, jag vill ses igen = det betyder INTE att man är kär, ska ha barn, gifta sig. Hur fan kan man tolka det så?? Innan man träffas är det ett jävla smörande från killen med komplimanger osv och sen efter 1 eller 2 dejter dör allt ut = bara ute efter sex!

Varför inte vara tydlig med det från början????

Varför skriva en profil om att man är ute efter seriöst och bla bla när det uppenbart inte är så?

Och till er tjejer: har ni råkat ut för samma beteende från killar ni dejtat från Tinder?
Citera
2024-03-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Har en fråga till er killar först och främst. Varför är det så jävla svårt för er att vara tydliga med vad ni villl på Tinder? Det finns ju alternativet "casual", varför inte välja det från första början när det efter en dejt det är uppenbart att man bara var ute efter att knulla??

2 snubbar med exakt samma beteende. Det blir sex, jag vill ses igen = det betyder INTE att man är kär, ska ha barn, gifta sig. Hur fan kan man tolka det så?? Innan man träffas är det ett jävla smörande från killen med komplimanger osv och sen efter 1 eller 2 dejter dör allt ut = bara ute efter sex!

Varför skriva en profil om att man är ute efter seriöst och bla bla när det uppenbart inte är så?

Och till er tjejer: har ni råkat ut för samma beteende från killar ni dejtat från Tinder?

De kanske inte visste från början men efter att ha träffat dig så kände dom att det räckte med casual sex en gång och sen var det bra?

Bara för att man prioriterar seriöst behöver inte det betyda att man avstår allt casual som kan råka komma på vägen.
Citera
2024-03-20, 20:47
Medlem
Citat:

De är ute efter seriöst men det klickade inte med dig. Så de ghostar istället.
Citera
2024-03-20, 21:12
Medlem
Citat:

Gissar att du, som många kvinnor, endast dejtar uppåt och går strikt efter utseende. Du matchar då med olika män som är över din liga och som har valmöjligheter. De ser dig helt enkelt inte som flickvänsmaterial, du är för dem en "sleeper" men inte en "keeper", och det vet de antagligen redan innan ni träffats. Om du är ute efter ett förhållande, trohet osv ska du såklart inte sikta på en sådan man, utan någon som är på din egen nivå. Men det spelar ju ingen roll vad någon säger, du kommer att fortsätta försöka dejta uppåt och betrakta 80-90 % av alla män på Tinder och även irl som helt otänkbara. Lycka till.
Citera
2024-03-20, 23:35
Medlem
Triremers avatar
Citat:

Sjukt att du tolkar deras ointresse som att de bara är ute efter sex. De verkar ju gett dig en chans men då de inte föll gick de vidare med sökandet.
Citera
2024-03-20, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Gissar att du, som många kvinnor, endast dejtar uppåt och går strikt efter utseende. Du matchar då med olika män som är över din liga och som har valmöjligheter. De ser dig helt enkelt inte som flickvänsmaterial, du är för dem en "sleeper" men inte en "keeper", och det vet de antagligen redan innan ni träffats. Om du är ute efter ett förhållande, trohet osv ska du såklart inte sikta på en sådan man, utan någon som är på din egen nivå. Men det spelar ju ingen roll vad någon säger, du kommer att fortsätta försöka dejta uppåt och betrakta 80-90 % av alla män på Tinder och även irl som helt otänkbara. Lycka till.

nej jag har inte bara gått efter utseendet, mest yrke och vad de har skrivit. Och vadå över min liga? Du vet väl inte hur jag ser ut? Upplever snarare tvärtom att de ger massa komplimanger för mitt utseende att jag är söt, fin kropp men mig som person ser dom inte. Så vad fan ska man vara för att vara en "keeper" då?

Antar att du är en kille. Men vi tjejer blir ju behandlade såhär. Hur menar du att man ska hitta en seriös kille på Tinder??
Citera
2024-03-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Sjukt att du tolkar deras ointresse som att de bara är ute efter sex. De verkar ju gett dig en chans men då de inte föll gick de vidare med sökandet.

vadå sjukt att jag tolkar deras ointresse som att de bara är ute efter sex? En fick ju sex och sen var det tydligen tack och hej fast jag ville mer men ändä påstår han att han var ute efter något seriöst.

vad är det för fel med att en tjej tar initiativ och vill ses fler gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in