2023-10-05, 15:06
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja eller så kan du läsa vad jag skriver och förstå att det som i dina ögon tydligen är väldigt hövisk och chevaleresk uppvaktning som damer bör uppskatta och vara tacksamma för för andra låter rätt tacky och snarlikt sexköp. Må så vara att just hon kanske var nöjd med den grejen, det är ju dock minst lika tacky.
vad är tacky och sexköpsliknande när kvinnan inte kan sova över, och mannen är mån om att hon ska komma hem säkert
och hon inte ens säger "tack" ?
Citera
2023-10-05, 16:13
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Bra app?
Citera
2023-10-05, 16:50
Medlem
Etta.Places avatar
Nja, skulle säga att tinder är en rätt värdelös app. De flesta är oseriösa och nästan ingen anstränger sig för att få till ett vettigt samtal
Citera
2023-10-05, 18:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
vad är tacky och sexköpsliknande när kvinnan inte kan sova över, och mannen är mån om att hon ska komma hem säkert
Kvinnor är kanske vana vid manliga skitstövlar. Avviker man från normen blir det således creepy.
Citera
2023-10-05, 22:04
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ägnar ni er åt självcensur, dvs skiter i dom ni tror er inte ha en chans på?

Nä, varför skulle man? Swipear de bort en så blir det ju ändå inget och om man råkar matcha så har de ju uppenbarligen nåt slags intresse. Borde funka ännu mer så för män som swipear på kvinnor iom att tjejer verkar vara mycket mer selektiva med vilka de gillar.
Citera
2023-10-05, 22:48
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ägnar ni er åt självcensur, dvs skiter i dom ni tror er inte ha en chans på?
Ja, när jag var på Tinder gjorde jag det. De som är över min liga är, som tur är, inte heller min typ. Endast i ett fåtal fall gillade jag tillbaka någon modellsnygg tjej som hade gillat mig först. Kunde se vem pga Gold. Oftast var det utlänningar som swipeade i Sverige. Ledde ofta till intressanta samtal otippat nog.
Citera
2023-10-06, 07:27
Citat:
Fråga, har ett flertal gånger upplevt ett fenomen som blivit återkommande
man går på date, har kul hela kvällen, bjuder på drinkar, etc, och givetvis taxi hem efter att vi haft kul hemma hos mig så att hon säkert kommer hem på natten

dock får man aldrig ens ett "tack" eller någon ansträning att vilja bjuda tillbaka....
börjat fundera på om det är en generell förväntning eller om dessa personer bara är ouppfostrade

har inga problem att bjuda, betala men det är tråkigt att en vuxen kvinna inte kan ens säga "tack" för jag kunde lika gärna stält dem utanför min dörr 03.00 på natten och inte brytt mig om dom kommer hem säkert eller inte, vilket inte är min stil

vad tycker du?

Varför inte gå en promenad för att få ett första intryck? Varför ska man bjuda på en massa saker till en främling på första träffen?
Citera
2023-10-06, 08:53
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Ni går på en första dejt där du betalar för allt, ni går hem till dig och knullar, sen skickar du hem henne i en betald taxi tre på morgonen? Troligtvis känner hon att hon redan gett vad som förväntats av henne i denna transaktion och därmed inte har något att tacka för.

För övrigt är det ju just för att mannen ska förvänta sig en massa tacksamhet och att man ska höra av sig för att ses igen det känns obekvämt att bli bjuden på allt på en första träff, särskilt dyra saker.
Citera
2023-10-06, 11:00
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ni går på en första dejt där du betalar för allt, ni går hem till dig och knullar, sen skickar du hem henne i en betald taxi tre på morgonen? Troligtvis känner hon att hon redan gett vad som förväntats av henne i denna transaktion och därmed inte har något att tacka för.

För övrigt är det ju just för att mannen ska förvänta sig en massa tacksamhet och att man ska höra av sig för att ses igen det känns obekvämt att bli bjuden på allt på en första träff, särskilt dyra saker.
intressant vinkel, vissa kvinnor förväntar sig att bli bjuden på allt vid en date, andra ser sitt värde, har egna pengar och är därav noga med att dela på notan för att inte känna skuld till något

man får hoppas att hon är vuxen nog att fatta egna beslut när hon föreslår att åka hem till mig för att fortsätta kvällen, vilket vi gjorde
det fanns inga förväntningar, måsten eller krav utan dealen var att ses för att glas vin vilket resluterade till en helkväll där hon inte kunde sova över för att hon skulle upp tidigt dagen efter pga av jobb.

att säga "tack" för du som man, människa brydde dig nog att jag som kvinna kom hem säkert, är i min bok knappast att begära "massa tacksamhet", men dock inget som alla gör när jag pratat med kvinnliga vänner som datear på Tinder.

jag tycker det hör till vanligt hyfs om du får något, eller blir bjuden, du säger "tack"
eller inte....

Hur som alla är vi olika önskar er en härlig Tinderhelg!
Senast redigerad av DayNite 2023-10-06 kl. 11:03.
Citera
2023-10-06, 11:08
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Varför inte gå en promenad för att få ett första intryck? Varför ska man bjuda på en massa saker till en främling på första träffen?
för jag tycker det finns inget sexigt eller spännande att gå en prommis som en första date, det är lika kreativt som att gå på bio, eller dricka kaffe

att ta ett glas vin eller drink på ett mysigt ställe där vi båda kan prata i lugn och ro, lära känna varandra en soft miljö och båda vet att det kan bli 1 glas vin eller flera, det beror hur kemin är och inga "hard feelings" om någon av oss vill avsluta kvällen

inga förväntnignar mera än att ha en mysig tid ihop samt hoppas att vilja ses igen om kemin och attraktionen finns...

det är för mig en date
Citera
2023-10-06, 12:50
Medlem
Jag är bannad av Tinder och fick förvisso bara ett ligg där.

Är jag körd? Finns det andra liknande appar?
Citera
2023-10-06, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag är bannad av Tinder och fick förvisso bara ett ligg där.

Är jag körd? Finns det andra liknande appar?
Du måste ladda ner appen genom ett nytt googlekonto. Skapa en ny gmail, verifiera dig med din identitet (körkort), ladda sen ner appen medan du är inloggad på nya mejlen. Nytt ip, nya bilder, ta bort en bokstav, ändra månad när du är född osv. De märker ingenting. Blivit bnnad tre gånger, de märker inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in