Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Ni går på en första dejt där du betalar för allt, ni går hem till dig och knullar, sen skickar du hem henne i en betald taxi tre på morgonen? Troligtvis känner hon att hon redan gett vad som förväntats av henne i denna transaktion och därmed inte har något att tacka för.
För övrigt är det ju just för att mannen ska förvänta sig en massa tacksamhet och att man ska höra av sig för att ses igen det känns obekvämt att bli bjuden på allt på en första träff, särskilt dyra saker.
intressant vinkel, vissa kvinnor förväntar sig att bli bjuden på allt vid en date, andra ser sitt värde, har egna pengar och är därav noga med att dela på notan för att inte känna skuld till något
man får hoppas att hon är vuxen nog att fatta egna beslut när hon föreslår att åka hem till mig för att fortsätta kvällen, vilket vi gjorde
det fanns inga förväntningar, måsten eller krav utan dealen var att ses för att glas vin vilket resluterade till en helkväll där hon inte kunde sova över för att hon skulle upp tidigt dagen efter pga av jobb.
att säga "tack" för du som man, människa brydde dig nog att jag som kvinna kom hem säkert, är i min bok knappast att begära "massa tacksamhet", men dock inget som alla gör när jag pratat med kvinnliga vänner som datear på Tinder.
jag tycker det hör till vanligt hyfs om du får något, eller blir bjuden, du säger "tack"
eller inte....
Hur som alla är vi olika önskar er en härlig Tinderhelg!