2023-12-30, 22:56
Medlem
Vad är grejen med toppval man får aldrig någon matchning med någon tjej i det urvalet i Norge och Sverige.
Visas man ens i deras flöde utan Tinder blåser alla män. Eller swipar dessa vänster på 99% i tron att de är det mest fantastiska på planeten.
Känns som att det är lättare att få kontakt med dessa på stan eller i en bar.
Har fått matchningar mer det klientelet i andra länder så utseendet är väl inte katastrof uppenbarligen.
Känns bara konstigt, som en osynlig vägg.
Någonting är ruttet med Tinder iallafall.
Citera
2023-12-31, 00:38
Medlem
tram123s avatar
Har en tjejkompis som är helt standard i utseende, lite mer åt det fula hållet så kanske en 4/10, många vänner till mig tycker hon är fulare än så.

Iaf så kom hon upp för mig och jag likeade henne och sa det till henne. hon har ca 800 likes sa hon och jag har tinder plus så mina likes är prioriterad.

6 månader senare så har jag fortfarande inte kommit upp på hennes Tinder...

Så jag har insett att tinder är bra om du vill ha riktigt fula tjejer, säg 1/10 i utseende annars kommer din like fan inte ens fram om du inte har tur och kontot är helt nytt.
Citera
2023-12-31, 00:49
Medlem
Inte använt Tinder sen 2015-2016. Min fråga är om det går träffa nån idag utanför Tinder? Tycker det varit svårare att träffa nån i samhället de sista åren mot för 10 år sedan tex.

Saker jag hört om Tinder:

Det är bara en knullapp
Du träffar ingen vettig där
Ska du ha förhållande är det Tinder som gäller
Kille över 30 år på Tinder kommer du bara träffa äldre kvinnor

Vilka av dessa är myter och sanningar?
Citera
2023-12-31, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Inte använt Tinder sen 2015-2016. Min fråga är om det går träffa nån idag utanför Tinder? Tycker det varit svårare att träffa nån i samhället de sista åren mot för 10 år sedan tex.

Det är bara en knullapp

Knullapp? Ja säkert för yngre män och män som kan spela seriösa spelet. Kvinnor släpper alltid till snabbt när dom tror dom träffat den rätta. Ha "söker seriöst" i profilen, det går dom på.
Jag kan själv inte spela det spelet...
Kvinnor får knulla när dom vill och oftast med vem dom vill.
Det lyser "knulla med yngre män" om många äldre kvinnors profiler...
Citera
2023-12-31, 07:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Det är bara en knullapp

Mitt ärliga svar som kvinna är att du gör bäst att inte ladda ner dessa dejtingappar utan att du som man ska fokusera på dig själv och att gå på sociala event. Du ska fokusera på att bli mer extrovert och ha ett intresse som du kan prata med kvinnor om

Dejtingappar är för fåfänga människor som går efter utseende.
En kvinna som söker karaktär, personlighet, intelligens kommer inte vara på såna meningslösa appar

Du gör bäst att gå på AW på jobbet
Kanske pratar med manliga vänner som har en fru/sambo/flickvän som kan ta med sig en vän eller släkting

Jag vet en man som jag skulle säga inte är bland topparna i utseende men däremot har han karaktär, personlighet och en riktig fin charm. Jag hade ingen aning om att han var superrik tills han själv påpekade det efter några träffar men jag hann se hans personlighet och karaktär innan jag bara fokuserade på hans utseende. Insidan ger utsidan en chans.

Hade jag sett honom på någon dejtingapp hade jag kanske scrollat förbi då utseendet inte hade tilltalat mig så värt

Så kan det vara tvärtom också. Du kan gå miste om en kvinna som kanske inte tilltalar dig utseendemässigt men i karaktär och personlighet så får du en helt annan känsla.

Dejtingappar begränsar såna faktorer
Senast redigerad av DixieD 2023-12-31 kl. 07:59.
Citera
2023-12-31, 12:30
Medlem
Citat:

Det är bara en knullapp

Tycker inte tinder är så annorlunda från krogen och andra ställen när det kommer till vad för slags människor som är där. På krogen och andra ställen irl finns det också folk som bara vill ligga, som inte är vettiga eller som är ute efter förhållande.
Citera
2023-12-31, 13:28
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Intressant. Vilka är de unika faktorerna för att få deras uppmärksamhet och få chansen att träffa brudarna bortsett från om man har utseendet med sig?

Att vara påhittig i det du skriver. Med finess. Enklare sagt än gjort. Men det handlar ju alltid om att sticka ut från de andra 30 meddelandena hon får samtidigt.
Citera
2023-12-31, 13:31
Medlem
Emolls avatar
Citat:

Det är bara en knullapp

I regel finns det inga vettiga på Tinder. O de få vettiga som finns där, som faktiskt vill träffa någon försvinner lika snabbt då deras syfte är att träffa en vettig kille.
Citera
2023-12-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
I regel finns det inga vettiga på Tinder. O de få vettiga som finns där, som faktiskt vill träffa någon försvinner lika snabbt då deras syfte är att träffa en vettig kille.

Det enda undantaget är om du lyckas fånga intresset av en brud som precis installerat appen, i min erfarenhet iallafall.

De som man ser konstant i flödet är helt sönderfuckade av alla simps som swipear på alla vilket har blåst upp egot något enormt.
Citera
2023-12-31, 14:30
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att vara påhittig i det du skriver. Med finess. Enklare sagt än gjort. Men det handlar ju alltid om att sticka ut från de andra 30 meddelandena hon får samtidigt.

Jag förstår. Ja det låter rimligt och känns som ett lämpat attribut.

Stor kuk, välhängd och rik är andra faktorer, eller?
Citera
2023-12-31, 16:22
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag förstår. Ja det låter rimligt och känns som ett lämpat attribut.

Stor kuk, välhängd och rik är andra faktorer, eller?
Hur ska hon veta hur stor kuk du har? Det är liksom försent när hon får reda på det för då är den antagligen på väg in i henne.

Rik kan ju vem som helst låtsas vara med.

För framgång krävs lite karisma och att man drar ner på sin standard och tar lite fulare tjejer.
Citera
2023-12-31, 16:28
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Hur ska hon veta hur stor kuk du har? Det är liksom försent när hon får reda på det för då är den antagligen på väg in i henne.

Rik kan ju vem som helst låtsas vara med.

För framgång krävs lite karisma och att man drar ner på sin standard och tar lite fulare tjejer.

Jag förstår din poäng. Så den kille som skriver påhittigt med finess och ser bra ut/har bra bilder har stora chanser att få doppa Mao?

Men sen kanske Instagram kan vara ett lockbete på damer, eller? Om man har det i sin profil vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in