2023-03-09, 21:58
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Jag gillar psykologisk forskning. Det säger mycket om hur vi beter oss och varför vi gör det... Även på Tinder. Du är alltså över 36 år och har inte bildat familj ännu?

Jag beklagar. Hur kunde det gå så fel? Familjen är ju allt! Har du lyssnat på feministerna som tycker att äldre kvinnor på Tinder är någon form av girl power?

Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
När jag var 18 tyckte jag att 28 åriga män var gubbar, definitivt de som var omkring 30.

Du har fel då kvinnor oftare vill ha jämnåriga medan män oftare kan ha dragning åt både väldigt mycket yngre, men även väldigt mycket äldre. Jag vill dock säga att det vanligaste är sin egen åldersgrupp.

De flesta män i min ålder har åldrats sämre varpå jag har träffat yngre. Men nu är jag ju äldre och det är svårare både att ens tänka sig en relation, vilja ha eller få det med en mer fräsch yngre. Män är som snyggast mellan 28-32 så det är fortfarande inte svårt för mig men tiden springer och jag åldras såklart.

Jag vill ha barn och det är väl mest enda skälet för att jag ens plågar mig med att gilla, matcha skriva. Slipper gärna. Män är tråkiga. Överlag.

Jag tycker inte att en snorunge ska sitta och hävda sig så mycket. Glöm inte att det ändå finns killar i din ålder som sitter mer inställningar på mycket äldre och försöker för att ni inte lyckas fixa någon alls. Det om något är väl pinsamt.
Psykologisk forskning är av värde men då ska du ha intresse för människo beteende också. Jag har träffat på kvinnor som vill ha barn efter 35 och även de som har skyndat på att ta vem som helst bara för man vill ha barn och sett resultatet.
Trötta mammor då kroppen vid 40 är inte gjord att springa efter en 2 årig.
Oengagerade pappor då sexlivet är ingen höjd. Kvinnans kropp är slitet efter 1-2 gravidetet och kanske ihop med en förlösningsdepression.
Ingen tid riktigt att lära känna varandra och ha roliga aktiveteter. Relationer handlade om 2 seriösa bestämmer sig att ingå ett avtal familjbildning
Därefter ensamma pappor och mammor som ingen vill ha längre. Vem vill ha 40 årig med 2 årig bebis.
Kom ihåg att alla vill ha kärlek och här ingen har fått kärlek egentligen.
Även det lilla barnet bor inte kvar med en familj utan hela tiden med en vuxen. Är det fler som inser vad det betyder att föda barn och bilda familj när man passerat 35.
Snälla tänk.
Citera
2023-03-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
😂 what? Det måste ju vara det absolut lättaste sättet att skaffa sex på förutom att se kåt ut strax innan stängning på nattklubb.

Den magiska halvtimmen.. 😂🤣
Citera
2023-03-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Har inte 9or modellutseende asså?

Kan ju inte finnas många tior liksom.

Hur många är 10or av 100 pers? 5%? Om ens det?

Modellutseende. Det är 180+ cm långbenta naturliga skönheter med snygga bilder utan massa plastikoperationer. Sådana finns givetvis på Tinder, men det är mest att promotar sig själva och vill boosta karriärerna.

Sen finns det 8 och 9. Dessa förekommer och jag matchar ofta med dem.
Citera
2023-03-09, 22:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Modellutseende. Det är 180+ cm långbenta naturliga skönheter med snygga bilder utan massa plastikoperationer. Sådana finns givetvis på Tinder, men det är mest att promotar sig själva och vill boosta karriärerna.

Tror du att vissa av dessa "9orna" kan vara mer attraktiva än "10orna" i verkligheten?
Citera
2023-03-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vad betyder "shadowbannad"? Alltså mer än att det suger.

Att man inte är officiellt bannad men man visas inte flödet, eller visas väldigt lite i flödet och i så fall bara för lågrankade tjejer.
Citera
2023-03-09, 22:56
Medlem
Metaphysicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
😂 what? Det måste ju vara det absolut lättaste sättet att skaffa sex på förutom att se kåt ut strax innan stängning på nattklubb.

Många killar använder appen bara för skojs skull. Men ja det är superlätt om du inte är kräsen.
Citera
2023-03-09, 23:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

180+ på tjejer är generellt inte ansett som attraktivt, utöver möjligtvis på just catwalken eller i en mode-photoshoot.

De flesta män vill ha en kvinna som är ca 160-170cm.

180+ blir för mycket amazonkvinna; stora stekpannor till händer och fötter som en man osv.

Tar mycket hellre en tinderkvinna på 155cm än 180+ t.ex. - och då är jag 190+ själv.
Citera
2023-03-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
180+ på tjejer är generellt inte ansett som attraktivt, utöver möjligtvis på just catwalken eller i en mode-photoshoot.

De flesta män vill ha en kvinna som är ca 160-170cm.

180+ blir för mycket amazonkvinna; stora stekpannor till händer och fötter som en man osv.

Tar mycket hellre en tinderkvinna på 155cm än 180+ t.ex. - och då är jag 190+ själv.

Jo de flesta män drömmer om 180 cm modeller. Detta är idealet. Även kortväxta rika män vill ha dessa kvinnor. Eftersom de har bra gener och är vackra Amazonkvinnor.

Att de flesta väljer kvinnor på 160-170, det är bero på att de flesta män är kortväxta eller medelmåttor själva, dvs under 180 cm.

Att du skulle vara 190+ och tycka kvinnor på 180+ är stora. Mmm, eller hur. Du är väldigt trovärdig. Tippar snarare på att du är kortväxt med mycket bitterhet.
Citera
2023-03-09, 23:11
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jo de flesta män drömmer om 180 cm modeller. Detta är idealet. Även kortväxta rika män vill ha dessa kvinnor. Eftersom de har bra gener och är vackra Amazonkvinnor.

Att de flesta väljer kvinnor på 160-170, det är bero på att de flesta män är kortväxta eller medelmåttor själva, dvs under 180 cm.

Att du skulle vara 190+ och tycka kvinnor på 180+ är stora. Mmm, eller hur. Du är väldigt trovärdig. Tippar snarare på att du är kortväxt med mycket bitterhet.

Trams. Låter snarare som du har en udda fetish.

Varken jag eller någon av mina hyfsat långa vänner (185+) gillar kvinnor som är över 175.

Långa kvinnor är maskulina och osexiga. 1.80+ är ju lite freaky.
Citera
2023-03-10, 01:18
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Sorry jag är lätt autistisk. Blev du arg? Menade inget illa.

Blir nog bäst om vi slutar diskutera dig istället för Tinderappen. Jag tror fortfarande inte att Tinder är lösningen på de många problem du har. De blir bara själslig onani tror jag. Sedan kommer tomheten efteråt.
Nej, jag är typ aldrig arg online.

Jag uppfattar att du är starkt präglad av mäns idéer från nätet och hela livet pågår inte online. Bättre att du umgås med vänner än lägger tid på att lyssna på för mycket dumt prat på forum.
Citera
2023-03-10, 11:55
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysical
Många killar använder appen bara för skojs skull. Men ja det är superlätt om du inte är kräsen.

Fast du är tjej du kan välja o vraka på tinder även om du inte ser bra ut, killar kan ju glömma det, blir ju dissade av feta paddor liksom..
Citera
2023-03-10, 12:02
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Trams. Låter snarare som du har en udda fetish.

Varken jag eller någon av mina hyfsat långa vänner (185+) gillar kvinnor som är över 175.

Långa kvinnor är maskulina och osexiga. 1.80+ är ju lite freaky.

Hehe precis. Finns ingen man som gärna vill ha en 180cm kvinna med "modellutseende". Lagom är som du säger 160-170cm. Kan väl sträcka mig upp till 175cm men allt över det så börjar hon se freaky ut. Förövrigt är "modellutseende" anorexia brudar som ser sjuka ut. Vem vill ha ett vandrande skelett liksom.

Tar också hellre en brud under 160cm istället för ett lång brud 180+ som ser ut som ett freak med skostorlek 42-44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in