2022-12-10, 19:40
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att tycka att en fullt rimlig fråga blir "för jobbig" är ett tydligt täcket på att man inte är psykologiskt fullt stabil.
Vilket jag f.ö misstänkte redan efter första meddelandet. O nu undrar du kanske "jaha varför fortsatte du då skriva med henne". För jag gillar kunna ha spännande diskussioner med folk som sticker ut.

Joo, de flesta män hade inte brytt sig ett skit. För män är mer rationellt lagda. Det är en fullt berättigad fråga att ta reda på om man ska dejta en person. Men kvinnor blir ist som känslostyrda barn.
¨
Nej det är inte ett dugg berättigat. Det är berättigat att ta reda på om ni matchar i era framtidsplaner, exempelvis om ni vill ha barn. Det är INTE berättigat att kräva svar på varför hon tagit de beslut hon tagit om sitt liv, hennes beslut ska du bara acceptera och inte försöka förändra i det läget.
Citera
2022-12-10, 19:41
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkuri
Du behöver inte ställa en fråga som inte ens kommer på tal första året i vilket fall.
Jo du behöver utan tvekan ta reda på om den tilltänkta partnern vill ha barn eller ej. Varför i helevte skulle man annars slösa tid på en person som inte har samma livsvisioner?
Citera
2022-12-10, 19:46
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
¨
Nej det är inte ett dugg berättigat. Det är berättigat att ta reda på om ni matchar i era framtidsplaner, exempelvis om ni vill ha barn. Det är INTE berättigat att kräva svar på varför hon tagit de beslut hon tagit om sitt liv, hennes beslut ska du bara acceptera och inte försöka förändra i det läget.

Citat:
hennes beslut ska du bara acceptera och inte försöka förändra i det läget.
Men sluta med dina känsosåsande halmgubbe-argument. Klarar du inte argumentera mot det som sagts så säg det ist.

Från att fråga varför hon inte vill ha barn till att jag "vill förändra hennes" beslut" ". Hur fan lyckades du få det till de....?

Jo det fullt berättigat. Man kan fan inte bli kränkt bara för man inte ställer en fråga om hur vädret har varit idag.
Citera
2022-12-10, 19:51
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Men sluta med dina känsosåsande halmgubbe-argument. Klarar du inte argumentera mot det som sagts så säg det ist.

Från att fråga varför hon inte vill ha barn till att jag "vill förändra hennes" beslut" ". Hur fan lyckades du få det till de....?

Jo det fullt berättigat. Man kan fan inte bli kränkt bara för man inte ställer en fråga om hur vädret har varit idag.

Eller så kan du bara, bättre sent än aldrig, inse att du är socialt inkompetent och försöka lära av dina misstag...
Citera
2022-12-10, 19:53
Medlem
Citat:
Förklara hur det är en olämplig fråga att ställa varför man inte är säker på om man vill ha barn eller ej?

Låt mig gissa. Du är kvinna?
Det har flera personer redan svarat på i tråden.

Nej, jag är man. Men jag är klok nog att försöka reflektera över mitt eget beteende istället för att enbart skylla på motparten när något går fel. Det borde du också göra.
Citera
2022-12-10, 19:54
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Eller så kan du bara, bättre sent än aldrig, inse att du är socialt inkompetent och försöka lära av dina misstag...
Är jag socialt inkompetent för att jag borde ta hänsyn till hur många kvinnor som är emotionellt instabila?

Okej.
Citera
2022-12-10, 19:56
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det har flera personer redan svarat på i tråden.

Nej, jag är man. Men jag är klok nog att försöka reflektera över mitt eget beteende istället för att enbart skylla på motparten när något går fel. Det borde du också göra.
Nej. Förutom halmgubbe-argument så har jag inte sett något svar på det.

Jag beklagar.
Citera
2022-12-10, 20:07
Medlem
Citat:
Den första blev kränkt för jag var nyfiken och ifrågasatte varför hon inte ville ha barn. Blev super kränkt och frågade "Är det något jag behöver motivera?". Bara för jag undrade hur hon resonerade. Men minsta ifrågasättning-> kränkt.

Citat:
Nej. Förutom halmgubbe-argument så har jag inte sett något svar på det.

Jag beklagar.
Svaret du fick från tjejen räcker väl? Inser du inte själv olämpligheten i frågan? Tycker knappast heller att hon verkade "super kränkt", hon tillbakafrågade fullt rimligt.

Ja, jag har uppenbarligen bättre vett i chatten än du, så jag förstår att du blir ledsen att dina chanser minskar.
Citera
2022-12-10, 20:09
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
Att hitta en enda normalt funtad kvinna på dejtingappar är verkligen en utmaning.
På mitt jobb, bland kvinnorna i min ålder har samtliga sambos/pojkvänner. Bra tjejer, hela bunten. Det måste vekrligen vara bottenskrapet av kvinnor som samlas på dejtingappar. Vilket är bortom all form av rimlighet. Hur alla kan vara så motbjudande.

Två kvinnor jag skrivit med.

Den första blev kränkt för jag var nyfiken och ifrågasatte varför hon inte ville ha barn. Blev super kränkt och frågade "Är det något jag behöver motivera?". Bara för jag undrade hur hon resonerade. Men minsta ifrågasättning-> kränkt.

Kvinna nummer två verkade helt ok till en början. Ville vi skulle ses över en matlagning. Meddelandet efter slutade hon svara. Från att föreslaget en dejt till att meddelandet efter tröttna. Visserligen har de ju 10-15st som skriver till dem samtidigt. Men föreslår man att ses så borde man rimligtvis inte sluta skriva i nästa meddelande.

Ne. Det är verkligen det yttersta bottenskrapet av kvinnor som huserar på dejtingappar. De som finns kvar.
Den frågan visar att du inte personlig.Har du bråttom att hitta nån? Relation tar tid för att infinna tilllit och då vill de flesta öppna sig. Tjejer som söker seriöst och vill ha barn tar upp det tidigt speciellt om de är 30 plus.
Citera
2022-12-10, 20:13
Medlem
Vinterdofts avatar
Citat:
¨
Man kan fråga om man har dejtat ett tag och känner personen väl och vill undra bara. Sedan om personen vill ha barn då kan han tacka för sig och gå vidare.
Citera
2022-12-10, 20:19
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterdoft
Man kan fråga om man har dejtat ett tag och känner personen väl och vill undra bara. Sedan om personen vill ha barn då kan han tacka för sig och gå vidare.

Nja, att lägga ner tid på att dejta en person där det mest grundläggande inte matchar från början är väl inte att rekommendera kan jag tycka. Är man medvetet ute efter att träffa någon för att skaffa barn verkar det som bortkastad tid att dejta någon som redan vet att den inte vill ha barn. Slösar bägges tid. Men som sagt, stor skillnad på att fråga om någon vill ha barn och att ifrågasätta deras svar på den frågan.
Citera
2022-12-10, 20:22
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det kan man väl göra? Det är en intrinsikal extremt stark drivkraft som alla människor bör ha? Något är fel om man ej vill ha barn och låt inte någon som inte vill ha barn övertyga dig något annat.

Vi är satta på jorden för att äta, dricka, skita och fortplantning.

Absolut kan man fråga det, om man vill ha extremt svårt att komma någonvart med random tjejer på Tinder.

Citat:
O du har uppenbarligen dyslexi. Din vandrande hjärnblödning hahah

Skulle vara intressant hur du kommer fram till den diagnosen när du skrev:

Citat:
…och ifrågasatte varför hon inte ville ha barn.

Men som någon redan påpekat så verkar du uppenbart helt socialt inkompetent. Lycka till på Tinder 😂
Glöm inte att fortsätta skriva om ”bottenskrapet” av kvinnor du stöter på för det är sjukt underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in