Flashback bygger pepparkakshus!
2022-12-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Vadå får bottenmatchningar? Du får matchningar efter hur du swipear. Låter som att du är en sån som likear allt och alla. Lägg av med det. Det är ditt fel att algoritmen är trasig.

Jag sveper höger på allt då jag ändå inte får nåt, för att se hur stor utdelning det blir.

Algoritmen baserar på ens profilbild, inte ens egna val.
Citera
2022-12-10, 19:18
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det kan man väl göra? Det är en intrinsikal extremt stark drivkraft som alla människor bör ha? Något är fel om man ej vill ha barn och låt inte någon som inte vill ha barn övertyga dig något annat.

Vi är satta på jorden för att äta, dricka, skita och fortplantning.
Det är också en sån fråga som man inte ställer till någon man inte känner. Precis som "vill du gifta dig?", "vad tjänar du?", "var kommer du ifrån? (om personen ser utländsk ut), osv.

Herregud, bete er.
Citera
2022-12-10, 19:18
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkuri
Jag sveper höger på allt då jag ändå inte får nåt, för att se hur stor utdelning det blir.

Algoritmen baserar på ens profilbild, inte ens egna val.
Som jag misstänkte. Som sagt, du pajar algoritmen.

Jo, det gör den.
Senast redigerad av ursprungsindian 2022-12-10 kl. 19:22.
Citera
2022-12-10, 19:25
Medlem
Citat:
Det är också en sån fråga som man inte ställer till någon man inte känner. Precis som "vill du gifta dig?", "vad tjänar du?", "var kommer du ifrån? (om personen ser utländsk ut), osv.

Herregud, bete er.

Men ditt jävla rövhål. Du screenar ju din dejt? Varför ska du lägga en sekund på någon du kanske inte är intresserad av pga en sån sak?

Att inte vilja ha barn kan vara en stor red flag klart man frågar herregud.
Lön är inte av samma universum ens. Att inte vilja ha barn är lika med psykisk ohälsa och ett evigt Peter Pan liv där man aldrig tar ansvar över ett liv och blir vuxen på riktigt för mig och betyder världens red flag?

Du matchar ju med någon och sedan säkerställer att allt är rimligt sedan bestämmer man träff. Inte är man så menlös att man inte ställer adekvata frågor för att riskera att göra något neurotisk vrak ledSen.

Men det är bra, för då ryker du uppenbarligen fort när någon som är vuxen matchar med dig och ställer vuxen frågor som får dig att bli kränkt - cest la vie
Citera
2022-12-10, 19:28
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Men ditt jävla rövhål. Du screenar ju din dejt? Varför ska du lägga en sekund på någon du kanske inte är intresserad av pga en sån sak?

Att inte vilja ha barn kan vara en stor red flag klart man frågar herregud.
Lön är inte av samma universum ens. Att inte vilja ha barn är lika med psykisk ohälsa och ett evigt Peter Pan liv där man aldrig tar ansvar över ett liv och blir vuxen på riktigt för mig och betyder världens red flag?

Du matchar ju med någon och sedan säkerställer att allt är rimligt sedan bestämmer man träff. Inte är man så menlös att man inte ställer adekvata frågor för att riskera att göra något neurotisk vrak ledSen.

Men det är bra, för då ryker du uppenbarligen fort när någon som är vuxen matchar med dig och ställer vuxen frågor som får dig att bli kränkt - cest la vie

Men nu handlade det ju inte om frågan "vill du ha barn?" vilket är en rimlig fråga att ställa om detta är av avgörande betydelse, inte som det absolut första man säger men innan man ses IRL. Det handlade om att ifrågasätta varför en person som säger sig inte vilja ha barn inte vill det. Det är en HELT annan sak. Om du vill ha barn och den du chattar med inte vill är det ju bara att släppa och gå vidare. Du behöver inte läxa upp och mästra en person du ändå inte passar ihop med, varför?
Citera
2022-12-10, 19:29
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Har du Aspergers eller? Vem fan ens ifrågasätter en okänd människas beslut om barn öht? 😂
O du har uppenbarligen dyslexi. Din vandrande hjärnblödning hahah
Citera
2022-12-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Men nu handlade det ju inte om frågan "vill du ha barn?" vilket är en rimlig fråga att ställa om detta är av avgörande betydelse, inte som det absolut första man säger men innan man ses IRL. Det handlade om att ifrågasätta varför en person som säger sig inte vilja ha barn inte vill det. Det är en HELT annan sak. Om du vill ha barn och den du chattar med inte vill är det ju bara att släppa och gå vidare. Du behöver inte läxa upp och mästra en person du ändå inte passar ihop med, varför?

Nej, det håller jag helt och hållet med dig om! Kanske missuppfattade vi varandra.
Citera
2022-12-10, 19:32
Medlem
Citat:
Som jag misstänkte. Som sagt, du pajar algoritmen.

Jo, det gör den.

Jag får ju ingen av någon i vilket fall.. Jag tryckte på 99% sedan 48 timmar. Ny användare. 3 matchningar.

Det går inte att paja en algoritm. Den är en förinställd mjukvara
Senast redigerad av Merkuri 2022-12-10 kl. 19:36.
Citera
2022-12-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Men då svarar man väl för fan normalt med att man inte känner för att prata om det?
O nu handlade det ju inte om något "missfall", bara att hon hade nämnt i sin profil att hon "inte var säker" på om hon ville ha barn.

Varför ska man gå full känslobomb ist för att bara svara sunt som män gör?
Hur män skulle svara är väl irrelevant? Du ställde en olämplig fråga (oaktat kön enligt mig). Dra lärdom av det istället så att du inte gör liknande misstag igen.
Citera
2022-12-10, 19:36
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det kan man för all del göra. Men de flesta kvinnor har många olika män de kan välja att skriva med på tinder. Oftast vill man väl ha en lättsam, trevlig och kanske flirtig konversation till att börja med. Att genast bli ifrågasatt om sina viktigaste livsval gör ju att det istället blir tungt, jobbigt och tröttsamt. Det är den typen av frågor man kommer att behöva svara på om man är på väg att på allvar gå in i en relation med någon ja, men där ligger ju inte landet när man först börjar skriva med någon på tinder.

Jag tror absolut inte att de flesta män skulle "svara sunt" på den frågan. Jag tror man skulle vara avmatchad snabbare än någon hinner blinka om man inledde konversation med att ifrågasätta varför en man som angett att han inte vill ha barn inte vill ha barn. Det skulle förmodligen dra igång red alert hos en man som få andra frågor kunde göra.

Att tycka att en fullt rimlig fråga blir "för jobbig" är ett tydligt täcket på att man inte är psykologiskt fullt stabil.
Vilket jag f.ö misstänkte redan efter första meddelandet. O nu undrar du kanske "jaha varför fortsatte du då skriva med henne". För jag gillar kunna ha spännande diskussioner med folk som sticker ut.

Joo, de flesta män hade inte brytt sig ett skit. För män är mer rationellt lagda. Det är en fullt berättigad fråga att ta reda på om man ska dejta en person. Men kvinnor blir ist som känslostyrda barn.
Citera
2022-12-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Att tycka att en fullt rimlig fråga blir "för jobbig" är ett tydligt täcket på att man inte är psykologiskt fullt stabil.
Vilket jag f.ö misstänkte redan efter första meddelandet. O nu undrar du kanske "jaha varför fortsatte du då skriva med henne". För jag gillar kunna ha spännande diskussioner med folk som sticker ut.

Joo, de flesta män hade inte brytt sig ett skit. För män är mer rationellt lagda. Det är en fullt berättigad fråga att ta reda på om man ska dejta en person. Men kvinnor blir ist som känslostyrda barn.

Du behöver inte ställa en fråga som inte ens kommer på tal första året i vilket fall.
Citera
2022-12-10, 19:39
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Hur män skulle svara är väl irrelevant? Du ställde en olämplig fråga (oaktat kön enligt mig). Dra lärdom av det istället så att du inte gör liknande misstag igen.
Förklara hur det är en olämplig fråga att ställa varför man inte är säker på om man vill ha barn eller ej?

Låt mig gissa. Du är kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in