Citat:
Ursprungligen postat av
Crazytown
Vill bara berätta om min ”Tinderresa” som relativt vanlig tjej i 30-årsåldern nu. Har ett stabilt liv och egna intressen, snyggskala skulle säga stabil 7:a om fixad, som sunkig i mjukisar kanske 5-.6. Har aldrig dejtat i syfte att få ligga utan har sökt en partner vilket jag har varit tydlig med på tinder för att bespara allas vår tid. Har försökt swipe-a relativt selektivt, mer och mer selektivt efter att antalet misslyckade dejter ökat. Har velat lära känna killen innan vi ligger vilket tyvärr lett till ofrivilligt celibat på några år (ofrivilligt kan förvisso diskuteras eftersom jag vet att jag skulle kunna fått ligga om jag velat, men då jag inte kan slappna av och komma med en kille jag inte är trygg med är jag inte intresserad av detta).
- Skaffade Tinder och swipeade direkt på en kille (tror det var min första match) som var underbar och vi var tillsammans i 2 år, tog slut då han flyttade till ett annat land. Hoppfullt tinder-start ändå. Påbörjade väl därefter mitt riktiga tindrande
- 1. Kille som betedde sig som vi var ihop direkt. Första dejten ville han att vi skulle ”svänga förbi” hans föräldrar så att han kunde presentera mig. Nej tack
- 2. Skröt om att han var helt känslokall, brydde sig inte öht när folk dog (jobbade som skjuksköterska). Nej tack
- 3. Jättefin kille som egentligen gjorde allting rätt men jag var pga personlig kris (en förälder hade gått bort) helt oförmögen att möta detta. Kunde liksom inte svara på ”Läget?” med ”Jag vill dö” till någon man nyss träffat. Så dissade honom men ångrade det länge efteråt. Nämner det främst för att jag vill visa att det finns miljoner orsaker till att man kan bli dissad
- 4. Såg 10-15 år äldre ut än sina bilder. Blev lite chockad. Han hörde aldrig heller av sig så jag antar att han inte heller var intresserad. Han kanske också tyckte jag såg annorlunda ut
- 5. Trevlig i början, tog sig nästan till ligga-fasen innan jag upptäckte att han trodde på en massa skumma konspirationer. Nej tack
- 6. Hånade utbildning och ”akademiker” flera gånger under vår korta fikadejt. Jag är högutbildad – vet inte om han försökte negga mig eller om han genuint saknade social kompetens? Blev också förbannad och obehaglig när jag dissade honom. Nej tack.
- 7. Trevlig dejt men fick inte känslan av att jag var hans typ, han verkade helt enkelt inte speciellt intresserad. Nej tack från hans sida (jag var neutral)
- 8. Verkade intressant och hade skrivit innan att han sökte seriöst, men var vid dejten en uppenbar player. Anspelade på sex hela tiden och försökte supa ned mig. Nej tack
- 9. Verkade bra, gick bra att chatta med. Men var extremt aspig när vi sågs, kunde inte se mig i ögonen och verkade ha 0 social kompetens. Nej tack
- 10. Bra kille, verkade lovande och vi gick på några dejter innan jag upptäckte att han nog inte var för mig. Antingen hade vi totalt olika humor eller så var han en väldigt tråkig person för han skrattade helt enkelt aldrig. Nej tack från mig och kanske även från hans sida
- 11. Ljög på Tinder om sitt jobb (från högutbildad till kroniskt arbetslös), väldigt konstig stämning när det uppdagades? Blev vansinnig när jag avslutade och stalkade mig. Nej tack
- 12. Verkade lovande, vi hade liknande intressen och det kändes från min sida som att det fanns kontakt. Ville styra upp en andra dejt men fick vaga svar. Fast försäkrande att han ville ses. Tog flera veckor innan jag insåg att nån slags sk breadcrumbing hände. Nej tack
- 13. Lovande men svårläst kille jag träffade 3 ggr, blyg irl men väldigt framåt i skrivande. Verkade generellt ganska initativlös, förstod aldrig om han ens var intresserad, Jag pallade inte att hela tiden vara styrande. Nej tack
- 14. Snygg men pratade bara om sig själv, ställde inte EN enda fråga till mig under hela dejten. Antingen bristande social kompetens eller väldigt självupptagen. Blev också väldigt otrevlig när jag snällt försökte avvisa honom. Nej tack.
- 15. Trevlig, verkade genuint snäll och intresserad. Här blev istället jag nervös och tänkte att det måste vara något fel på honom eftersom det plötsligt verkade finnas en vettig kille som var intresserad av mig. Tvingade mig själv att träffa honom fler gånger trots att jag var livrädd. Nu ett halvår in går det fortfarande bra, inga garantier än men är ändå tacksam över att jag med hjälp av tinder kunnat träffa honom, och även haft en hel del intressanta möten!
Kämpa på därute alla kärlekskranka eller sexkranka människor! Det är fan ett helvete därute. Tycker främst synd om alla killar som får dissen för minsta lilla (vilket tbh är vanligare än att tjejer får det). Mitt bästa tips som förbättringspotential är att läsa på om anknytningsproblem så att du är redo att ta emot det du vill ha. Väl mött!
Du tycks ju bara nämna massa anledningar för att dissa killarna och i vissa fall är det ju inte rena dealbreakers som du listat. Det kan ju fungera om man är i tidiga 20-års åldern men är man över 30 som kvinna och vill ha några barn så har man sällan råd att ta det så pass enkelt.
2010 sågs man av brudar som en fullfjädrad neo-nazi som bar på konspirationsteorier osv. om man nämnde en minsta sak om invandringen som någonting negativt. Idag har ändå en stor del av kvinnor följt flocken och har en mer nyanserad syn på det än man hade förr (relativt så är skillnaden väldigt stor mot hur det var då). Chans finns nog att den där killen du kallar för konspirationsteoretiker, jättegalen antivaxxer eller vad det nu var kan visa sig få rätt i framtiden eller att han hade kunnat ändra uppfattning efter bara några månader.
Och att man är vad du tror "en uppenbar player" betyder nödvändigtvis inte alls att man inte skulle kunna bli seriös för rätt kvinna. Jag själv uppvisar ett liknande beteende för 99% av kvinnor då de brukar kunna avslöja sig själva som olämpliga för en relation inom loppet av 10-15 min, så då kan man lika gärna gå in för att försöka doppa i henne så tidigt som möjligt istället för att tramsa runt med flera dejter med någon man ändå inte tänker ta seriöst. När jag träffade mina ex var jag dock helt annorlunda.
En kvinna kanske tror att hon babblar om något oskyldigt när hon på en dejt berättar om sina utlandsresor med kompisar, alla sina killkompisar osv. men det allt mannen tänker på är att äcklas över hur mycket kuk du måste ha fått.
Att man är oseriös för dig betyder inte nödvändigtvis alls att man är det för en annan, "rätt" sorts kvinna. Hade du spelat dina kort rätt där så är det inte omöjligt att han kunnat bli mer seriös för dig och det kanske hade kunnat bli någonting. Det är samma sak med män som tror att bruden de träffar är arrogant mot alla män och uppvisar maskulint beteende, när det i själva verket bara är därför att hon har sett svaghet i dig som man och tycker du är för mesig. Det medan hon kunde vara en undergiven kåtslyna som kom med bakelser utan att bli bedd om det åt en dominant man som hon respekterade mer.
Så tycker det låter som att du har lite för höga standarder och krav för ditt eget bästa.