Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Är man inte lite väl sen till tåget om man är runt 40 och vill bilda familj? Visst är det så att män har ett större reproduktionsspann än kvinnor eftersom våra ägg tar slut, men många män (särskilt här) överskattar äldre mäns förmåga att hitta en yngre kvinna att föröka sig med. Är man Mick Jagger så är det givetvis inga problem, men alla är liksom inte Mick. Ytterst få faktiskt.
Och nej, kvinnor 40+ är inte förbrukade. Du vet, relationer tar slut och nya inleds. Hela tiden. Har man redan kört familjeracet så är en yngre barnlös partner en mardröm för de flesta. Och ja, jag ser att du själv inser att det är på det viset. Män som inte vill ha barn eller redan har barn är vanligtvis inte intresserade av någon som vill ha barn. Anekdotisk evidens givetvis, men så ser det ut när jag ser på folk runt omkring mig.
Återigen, anekdotisk evidens, men ser jag på mina kvinnliga kompisar som är 40+ så är det bra drag på Tinder. Juz sayin'.
Det tror jag inte. Finns massa män där ute som får barn vid 50 t.om. Idealet är väl att få barn vid 27-35 kanske som man, men som jag sa tidigare så har män rent generellt tuffare 20-30s än kvinnor och många har svårt att hitta sitt syfte, sin plats och en karriär samtidigt som man brottas med livets motgångar. Varför man brukar säga att män peakar senare än kvinnor har ingenting med utseendet att göra, det har att göra med att män brukar hitta stabilitet och balans vid 40 (med undantag såklart, för vissa kommer det betydligt tidigare). Detta leder i sin tur till ökat självförtroende och att dejting blir enklare. Generellt så är dom yngre åren mer kaotiska för män än för kvinnor.
Å klart som fan att 'äldre' kvinnor kan locka till sig män, jag utgick ifrån att män som är vid 40 och har som mål att bilda familj kommer med största sannolikhet söka sig till en kvinna runt 22-29. Det är för dessa män som äldre kvinnor förlorat sitt värde, inte för alla män. Jag kanske var otydlig med det.
Och kvinnor kommer, i alla åldrar, alltid locka till sig män på Tinder. Du måste förstå att Tinder för män & kvinnor är
två helt olika världar. Jag ogillar att rangordna utseende då det är extremt subjektivt, men en 5/10 tjej på Tinder har ett betydligt högre värde än en kille som är 7/10. En mullig medelmåttig brud kommer hitta killar mycket lättare än en fit kille som är något över medel.
Och detta är bara min åsikt och min erfarenhet, så det finns inget vetenskapligt belägg för detta: Men jag tror att män lider mest i tidiga åren medan man blommar ut senare, medan kvinnor blommar ut tidigare och "lider" senare inom dating (återigen, med undantag).