2021-12-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropstone
Tror du? Tror de flesta kvinnor har varit i hundra gårdar och förstört sina känslor. Inget är spännande för dem längre och därför ter sig ett vanligt seriöst förhållande som trist. Det är vad jag tror kort och gott. Sen är de visserligen helt värdelösa på att visa intresse och alldeles för krävande utan att inse det själva.

Det är en utmaning för många tjejer, yngre i synnerhet, att vara monogama när appar som Tinder möjliggör att få till det snabbt med snygga killar och där du kan välja fritt, som att plocka lösgodis från Ica. Känns som att de flesta tjejer vill stadga sig när deras värde på marknaden minskat drastiskt, säg efter 35 år.

Jag vill inte låta som en moralkärring och jag skiter egentligen i vad folk gör med sina liv, men tycker samtidigt att det är lite alarmerande att dagens tjejers "Body count" går upp till rätt höga siffror och män är i princip programmerade att hålla sig borta från kvinnor som kommer upp till ett högt kroppsantal.

Jag vet att vi i väst gärna skryter om hur fria vi är och att man får göra som man vill, men samhället har blivit extremt sexualiserat här och det känns som att den monogama kärnfamiljen håller på att sakta dö ut, och barnen är de som kommer lida mest, och en ond cirkel är i full rullning.
Citera
2021-12-03, 02:17
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Ni är så löjliga med ert "Män söker yngre..." De kanske de gör, det innebär för helvete inte att de lyckas. Unga kvinnor tycker inte att män med gubbmage och flint är heta. Utöver det har vi mansöverskott på unga män vilket innebär att det är lättare för unga kvinnor och äldre kvinnor att få unga män. Sug på den istället. Om jag är fyrtio finns det absolut en trettioåring som mer än gärna skulle vilja ha ett förhållande med mig. En trettioårig kvinna däremot, har större marknad än den jämngamla mannen.

Jag håller med. Jag vill ogärna tro att det är något generellt kvinnohat som lever och frodas på denna sajt men man börjar ju fundera... jag har aldrig irl upplevt mig själv, (kvinna 30-35 år) som "förbrukad", ett ord jag sett dykt upp i diskussioner här. Inte ens i närheten. Alla mina pojkvänner har uteslutande varit betydligt yngre än mig. Utöver det har jag en väldig stor krets killkompisar och ingen av dem ser på kvinnor på det viset som beskrivs på Flashback. Tvärtom är äldre tjejer likt mig själv väldigt eftertraktade av yngre killar. Faktiskt både på tinder och irl. Varför vet jag inte. Har det någonsin slagit er att alla killar kanske inte heller är intresserade av att skaffa barn? Hoppade rakt in i er konversation nu, ville bara spontant dela med mig av min personliga uppfattning! Trevlig helg!
Senast redigerad av braless 2021-12-03 kl. 02:21.
Citera
2021-12-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Okej då kan du förklara för mig varför så många ur mitt förflutna ändå försöker få en chans med mig när jag dyker upp på dejtingsidor. Uppenbarligen måste det du säger utan tvekan stämma in mycket bättre på män. För det ser då verkligen ut som att män slutar ensamma de med. Och väljs bort av då ensamma singelkvinnor som mig

Klart marknaden minskar med åren när fler äldre har relationer (även om folk definitivt inte tycks satsa på livslånga sådana) men gissa, den växer knappast för män med åren.

Ni är så löjliga med ert "Män söker yngre..." De kanske de gör, det innebär för helvete inte att de lyckas. Unga kvinnor tycker inte att män med gubbmage och flint är heta. Utöver det har vi mansöverskott på unga män vilket innebär att det är lättare för unga kvinnor och äldre kvinnor att få unga män. Sug på den istället. Om jag är fyrtio finns det absolut en trettioåring som mer än gärna skulle vilja ha ett förhållande med mig. En trettioårig kvinna däremot, har större marknad än den jämngamla mannen.

Det är ett faktum. Män som är runt fyrtio och vill bilda familj kommer söka sig till yngre kvinnor och inte kvinnor i sin egna ålder. Det är du som är löjlig då du klart å tydligt tar åt dig. Sen gör du dig ännu mer till åtlöje när du vilt antar att alla män på fyrtio plus har gubbmagar eller flint. Flint är dessutom det minsta problemet. Har du ett stabilt liv och är i fysisk skick så kan du som en fyrtioårig man lätt ro hem en yngre kvinna. Kvinnor som vill bilda familj söker sig till män som kan bidra med säkerhet, och de flesta män pekar runt fyrtio i livet med karriär och allt och kan bidra med stabilitet för kvinnan.

Kvinnor på fyrtio är begagnade, män är det inte. Kvinnor har dock ett kraftigt övertag på män i tonåren och fram till 28-33 då deras sexuella värde är som högst. Kvinnor kan i deras ungdom gifta in sig till säkerhet, unga män kan inte göra det, utan de flesta lider genom deras 20-30s tills de hittar stabilitet i livet, en bra och stabil karriär osv.
Citera
2021-12-03, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Jag håller med. Jag vill ogärna tro att det är något generellt kvinnohat som lever och frodas på denna sajt men man börjar ju fundera... jag har aldrig irl upplevt mig själv, (kvinna 30-35 år) som "förbrukad", ett ord jag sett dykt upp i diskussioner här. Inte ens i närheten. Alla mina pojkvänner har uteslutande varit betydligt yngre än mig. Utöver det har jag en väldig stor krets killkompisar och ingen av dem ser på kvinnor på det viset som beskrivs på Flashback. Tvärtom är äldre tjejer likt mig själv väldigt eftertraktade av yngre killar. Faktiskt både på tinder och irl. Varför vet jag inte. Har det någonsin slagit er att alla killar kanske inte heller är intresserade av att skaffa barn? Hoppade rakt in i er konversation nu, ville bara spontant dela med mig av min personliga uppfattning! Trevlig helg!

Tror du de yngre männen söker sig till dig för en långvarig relation eller sex? Du är dessutom 30-35, inte 40-45.

Och jag håller med dig, alla män vill inte ha barn. Jag syftade på män som är runt 40 och vill bilda familj, de kommer söka sig till yngre kvinnor för de mesta. Män som inte vill bilda familj eller kanske redan har barn kommer nog inte lägga lika stor värde på ålder.
Senast redigerad av Rouchs 2021-12-03 kl. 02:31.
Citera
2021-12-03, 02:32
Medlem
bralesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Tror du de yngre männen söker sig till dig för en långvarig relation eller sex? Du är dessutom 30-35, inte 40-45.

Det är nog både och. Mitt senaste förhållande var med en 10 år yngre kille, vi var ett par i 2 år. Allt är inte alltid som man kanske tror, jag ville iaf bara dela med mig av mina upplevelser.
Citera
2021-12-03, 06:36
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:

Och jag håller med dig, alla män vill inte ha barn. Jag syftade på män som är runt 40 och vill bilda familj, de kommer söka sig till yngre kvinnor för de mesta. Män som inte vill bilda familj eller kanske redan har barn kommer nog inte lägga lika stor värde på ålder.

Är man inte lite väl sen till tåget om man är runt 40 och vill bilda familj? Visst är det så att män har ett större reproduktionsspann än kvinnor eftersom våra ägg tar slut, men många män (särskilt här) överskattar äldre mäns förmåga att hitta en yngre kvinna att föröka sig med. Är man Mick Jagger så är det givetvis inga problem, men alla är liksom inte Mick. Ytterst få faktiskt.

Och nej, kvinnor 40+ är inte förbrukade. Du vet, relationer tar slut och nya inleds. Hela tiden. Har man redan kört familjeracet så är en yngre barnlös partner en mardröm för de flesta. Och ja, jag ser att du själv inser att det är på det viset. Män som inte vill ha barn eller redan har barn är vanligtvis inte intresserade av någon som vill ha barn. Anekdotisk evidens givetvis, men så ser det ut när jag ser på folk runt omkring mig.

Återigen, anekdotisk evidens, men ser jag på mina kvinnliga kompisar som är 40+ så är det bra drag på Tinder. Juz sayin'.
Citera
2021-12-03, 09:48
Medlem
Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet men det verkar inte vara någon generellt bra idé att online-dejta 30+ kvinnor..
Fuskas rejält med ljus och retuschering.. Går inte att lta på dem

Tackar Google... Ibland får man upp rätt person

Samtidigt är det svårare att matchas med tidigare åldersgrupp då man själv är äldre.. Och har inte jobb.

Nä, det får nog bli IRL det här....
Citera
2021-12-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Är man inte lite väl sen till tåget om man är runt 40 och vill bilda familj? Visst är det så att män har ett större reproduktionsspann än kvinnor eftersom våra ägg tar slut, men många män (särskilt här) överskattar äldre mäns förmåga att hitta en yngre kvinna att föröka sig med. Är man Mick Jagger så är det givetvis inga problem, men alla är liksom inte Mick. Ytterst få faktiskt.

Och nej, kvinnor 40+ är inte förbrukade. Du vet, relationer tar slut och nya inleds. Hela tiden. Har man redan kört familjeracet så är en yngre barnlös partner en mardröm för de flesta. Och ja, jag ser att du själv inser att det är på det viset. Män som inte vill ha barn eller redan har barn är vanligtvis inte intresserade av någon som vill ha barn. Anekdotisk evidens givetvis, men så ser det ut när jag ser på folk runt omkring mig.

Återigen, anekdotisk evidens, men ser jag på mina kvinnliga kompisar som är 40+ så är det bra drag på Tinder. Juz sayin'.

Det tror jag inte. Finns massa män där ute som får barn vid 50 t.om. Idealet är väl att få barn vid 27-35 kanske som man, men som jag sa tidigare så har män rent generellt tuffare 20-30s än kvinnor och många har svårt att hitta sitt syfte, sin plats och en karriär samtidigt som man brottas med livets motgångar. Varför man brukar säga att män peakar senare än kvinnor har ingenting med utseendet att göra, det har att göra med att män brukar hitta stabilitet och balans vid 40 (med undantag såklart, för vissa kommer det betydligt tidigare). Detta leder i sin tur till ökat självförtroende och att dejting blir enklare. Generellt så är dom yngre åren mer kaotiska för män än för kvinnor.

Å klart som fan att 'äldre' kvinnor kan locka till sig män, jag utgick ifrån att män som är vid 40 och har som mål att bilda familj kommer med största sannolikhet söka sig till en kvinna runt 22-29. Det är för dessa män som äldre kvinnor förlorat sitt värde, inte för alla män. Jag kanske var otydlig med det.

Och kvinnor kommer, i alla åldrar, alltid locka till sig män på Tinder. Du måste förstå att Tinder för män & kvinnor är två helt olika världar. Jag ogillar att rangordna utseende då det är extremt subjektivt, men en 5/10 tjej på Tinder har ett betydligt högre värde än en kille som är 7/10. En mullig medelmåttig brud kommer hitta killar mycket lättare än en fit kille som är något över medel.

Och detta är bara min åsikt och min erfarenhet, så det finns inget vetenskapligt belägg för detta: Men jag tror att män lider mest i tidiga åren medan man blommar ut senare, medan kvinnor blommar ut tidigare och "lider" senare inom dating (återigen, med undantag).
Senast redigerad av Rouchs 2021-12-03 kl. 10:34.
Citera
2021-12-03, 11:51
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Kvinnor på fyrtio är begagnade, män är det inte. Kvinnor har dock ett kraftigt övertag på män i tonåren och fram till 28-33 då deras sexuella värde är som högst. Kvinnor kan i deras ungdom gifta in sig till säkerhet, unga män kan inte göra det, utan de flesta lider genom deras 20-30s tills de hittar stabilitet i livet, en bra och stabil karriär osv.
Kul att se hur rollerna skiftas omkring 35-40

Går utför för kvinnorna och uppför för männen.
Citera
2021-12-03, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet men det verkar inte vara någon generellt bra idé att online-dejta 30+ kvinnor..
Fuskas rejält med ljus och retuschering.. Går inte att lta på dem

Tackar Google... Ibland får man upp rätt person

Samtidigt är det svårare att matchas med tidigare åldersgrupp då man själv är äldre.. Och har inte jobb.

Nä, det får nog bli IRL det här....
Väldigt sant, skriver under på det här. Största varningsklockan är endast ansiktsbilder. Borde kräva helkroppsbilder.
Citera
2021-12-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Håller med dig om mycket. Att använda ordet "förbrukad" om 35+ kvinnor ger ju visst sken av en generellt skev kvinnosyn. Också tankarna som flera ovan uttrycker om att kvinnor måste ha män för stabilitet och säkerhet. Det är roligare att vara två- men vad det har med säkerhet att göra förstår jag inte riktigt.

Jag är mellan 35-40 år och upplever mig inte som förbrukad. Har varit singel ett tag och trivts bra med det. Nu är jag inte ute efter endast något seriöst. Jag tar det mer som det kommer och skulle jag träffa någon jag gillar så kan det ju såklart bli något mer. En ganska avslappnad inställning och inte desperat på det sätt tjejer i min ålder ofta framställs i den här tråden.

Skaffade nyligen tinder med gold och fick flera tusen likes på en dag. Men killar kanske likear väldigt många? Jag är väldigt selektiv och likear bara de jag "fastnar" för på något sätt. Men det är de jag får bra känsla av- oftast inte de "modellsnygga". Aldrig killar som inte har någon text. Alla tjejer är inte så ytliga som de framställs här. Fastnar jag för någon kan det vara något i blicken, leende, text osv. Träffas man är det inre såklart viktigast även om det måste finnas en attraktion.
Citera
2021-12-03, 13:33
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Det tror jag inte. Finns massa män där ute som får barn vid 50 t.om. Idealet är väl att få barn vid 27-35 kanske som man, men som jag sa tidigare så har män rent generellt tuffare 20-30s än kvinnor och många har svårt att hitta sitt syfte, sin plats och en karriär samtidigt som man brottas med livets motgångar. Varför man brukar säga att män peakar senare än kvinnor har ingenting med utseendet att göra, det har att göra med att män brukar hitta stabilitet och balans vid 40 (med undantag såklart, för vissa kommer det betydligt tidigare). Detta leder i sin tur till ökat självförtroende och att dejting blir enklare. Generellt så är dom yngre åren mer kaotiska för män än för kvinnor.

Å klart som fan att 'äldre' kvinnor kan locka till sig män, jag utgick ifrån att män som är vid 40 och har som mål att bilda familj kommer med största sannolikhet söka sig till en kvinna runt 22-29. Det är för dessa män som äldre kvinnor förlorat sitt värde, inte för alla män. Jag kanske var otydlig med det.

Och kvinnor kommer, i alla åldrar, alltid locka till sig män på Tinder. Du måste förstå att Tinder för män & kvinnor är två helt olika världar. Jag ogillar att rangordna utseende då det är extremt subjektivt, men en 5/10 tjej på Tinder har ett betydligt högre värde än en kille som är 7/10. En mullig medelmåttig brud kommer hitta killar mycket lättare än en fit kille som är något över medel.

Och detta är bara min åsikt och min erfarenhet, så det finns inget vetenskapligt belägg för detta: Men jag tror att män lider mest i tidiga åren medan man blommar ut senare, medan kvinnor blommar ut tidigare och "lider" senare inom dating (återigen, med undantag).

Du har inga vetenskapliga bevis för det du säger, nej. Och SCB håller inte med dig om att det finns "massa" män som får barn vid 50.

Jag tror inte att de yngre åren är mer kaotiska för män än för kvinnor, jag tror att det är ytterst individuellt. Det här med att män skulle "blomma ut" senare håller jag heller inte med om. De män som är attraktiva när de är äldre var attraktiva även som unga. Läser man för mycket här på Flashan så kan man lätt tro att det händer något magiskt när mannen fyller 35. Han blir då plötsligt manlig, snygg och saker faller på plats. Det är emellertid inte sant.

Givetvis är det så att den som vill skaffa barn inte primärt kommer att söka sig till någon som är på sluttampen av sin fertilitet. Men det är inte detsamma som att kvinnor 40+ skulle vara förbrukade. Se dig omkring, se hur det verkligen fungerar. Jag tycker att det verkar som att kvinnor runt 40 har ett sjukt stort åldersspann att jobba i. Män mellan 20 och 80. Typ.

Kvinnor kommer alltid att locka till sig män. Oavsett om det är på Tinder, vid en bardisk, på en kurs i litteraturvetenskap eller när de köper kompressionsstrumpor. Det är så verkligheten ser ut. Män springer efter kvinnor. Tinder synliggör det på ett ganska brutalt sätt. Jag har diskuterat det här till leda och orkar inte dra om samma saker igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in