Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-27, 12:39
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nu är jag inte där, på Tinder alltså, men du som verkar vara en bra människa gör väl också felet av att svepa höger för mycket. Kvantitet och ingen kvalitet. Du läser av fel, går på utseendet som alla andra. Sedan kan vare sig du eller den där andra föra en vettig konversation. Ni svepte bägge fel från början.

Ja, det stämmer kanske. Samtidigt undrar jag hur det ens är möjligt att skaffa sig kompetensen att läsa av rätt på tinder. Hur kan man läsa av någon från enbart bilder och lite text? Attraktion handlar ju till största delen för mig i alla fall om saker som är omöjligt att känna av genom tinder. Kroppspråk, timing, "icke-verbal kommunikation", den odefinierbara sk. kemin... Haha.
Jag sveper inte höger på alla... Jag har svept höger på 6 stycken. Och alla har angett intressen som jag också delar men du har rätt i att jag inte svept höger på någon vars utseende jag inte tycker om.
Jag är inte så motiverad att chatta vem det än är innan man setts för det känns "inte på riktigt", det är ju i verkligheten det "händer"! Sen om man träffats och blivit intresserad då kan man ju lägga tid på chatt och sånt.
Hur tycker du att jag ska göra?
Citera
2021-06-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Ja, det stämmer kanske. Samtidigt undrar jag hur det ens är möjligt att skaffa sig kompetensen att läsa av rätt på tinder. Hur kan man läsa av någon från enbart bilder och lite text? Attraktion handlar ju till största delen för mig i alla fall om saker som är omöjligt att känna av genom tinder. Kroppspråk, timing, "icke-verbal kommunikation", den odefinierbara sk. kemin... Haha.
Jag sveper inte höger på alla... Jag har svept höger på 6 stycken. Och alla har angett intressen som jag också delar men du har rätt i att jag inte svept höger på någon vars utseende jag inte tycker om.
Jag är inte så motiverad att chatta vem det än är innan man setts för det känns "inte på riktigt", det är ju i verkligheten det "händer"! Sen om man träffats och blivit intresserad då kan man ju lägga tid på chatt och sånt.
Hur tycker du att jag ska göra?

Föreslå en träff på ett fik? Svårare än så är det inte.
Citera
2021-06-27, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag tror också, att om männen varit få, och kvinnor det stora antalet som skriver till allt och alla, så hade sannolikt männen suttit och petat i kakan och bara plockat russin dom med.
Olycklig utveckling, så dom som nyttjar appen, bör tänka sig för hur dom använder den, och vilka konsekvenser det får för den stora massan, inte bara för dom själva som jag misstänker att många gör?

Nope. Stämmer inte. Människans gener idag härstammar från dubbelt så många kvinnor som män.

Om vi halverar det manliga utbudet och kvinnor blir de som jagar på Tinder skulle lätt alla kvinnor få till det ändå, men i praktiken skulle det inte bli så, för att kvinnor är extremt hypergama på nätet och söker sig alltid till det bästa, och för en man är det inga problem att besudla hundratals kvinnor om så krävs. Många män skulle således ändå bli utan.

Även i en sådan situation skulle det inte vara männen som plockar russinen ur kakan. Kvinnor är väljarna i det sexuella urvalet.

Problemet stavas sexualliberalism. Eftersom goda kristna värderingar slängts ut genom fönstret är det enda sättet att återgå till monogami och därmed sunda könsrelationer genom att ett nytt, obotligt, dödligt och plågsamt HIV uppstår.
Citera
2021-06-27, 14:09
Medlem
Skaffade Tinder på nytt igen efter nåra månader uppehåll. Har nu sen fredags fått bara tre match och 10 likes.

Jag tolkar det som att det är kört. Eller kommer matchningarna med tiden öka?
Citera
2021-06-27, 14:15
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakunamatata
Nope. Stämmer inte. Människans gener idag härstammar från dubbelt så många kvinnor som män.

Om vi halverar det manliga utbudet och kvinnor blir de som jagar på Tinder skulle lätt alla kvinnor få till det ändå, men i praktiken skulle det inte bli så, för att kvinnor är extremt hypergama på nätet och söker sig alltid till det bästa, och för en man är det inga problem att besudla hundratals kvinnor om så krävs. Många män skulle således ändå bli utan.

Även i en sådan situation skulle det inte vara männen som plockar russinen ur kakan. Kvinnor är väljarna i det sexuella urvalet.

Problemet stavas sexualliberalism. Eftersom goda kristna värderingar slängts ut genom fönstret är det enda sättet att återgå till monogami och därmed sunda könsrelationer genom att ett nytt, obotligt, dödligt och plågsamt HIV uppstår.

Nu vet jag inte hur könsfördelningen är på just Tinder, men på många kontaktsidor är det typ 70-80 % män och 7-8 % kvinnor, då har kvinnor råd att vara kräsna. Så det räcker nog inte att bara halvera utbudet av män på Tinder, det skulle behöva ändras bra mycket.

Om det däremot gick omkring 8-10 kvinnor per man, så är jag övertygad om att det skulle bli lite annat ljud i skällan. För då lär kvinnorna behöva "slåss"om den eller dom män dom själva vill ha, då det är konkurrens pga för få män i förhållande till kvinnor.

Jag är övertygad om att utbud och efterfrågan styr mycket på nätet, även om en del har med gener att göra också.
Men likväl som att det finns män och kvinnor idag som blir utan, så lär det även vara så även om det är många kvinnor och få män, men sannolikt skulle fler män få till det än idag.
Men svårigheten är att få en bättre fördelning utifrån kön, för vilka män ska nekas att söka kontakt,vare sig det gäller sex eller relationer?
Och vilka kvinnor ska vi tvinga till att söka sex och relationer?
Citera
2021-06-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag tror ärligt talat inte att det hade spelat någon roll om män fått fler matchningar med åtråvärda tjejer.

Konversationerna tenderar att vara av slaget: Okej! "Spännande!" "haha".

Alltså om de är snygga ser det ut så.

Hur fan bygger man något med sådana typer? De har redan bestämt sig. Helt uppenbart.

Problemet är dynamiken mellan tjejer och killar i Sverige som har gjort så att tjejerna beter sig sådär.

Killarnas fel att ens ge de uppmärksamhet från första början. Dagens tjejer är i noll behov eller intresserad av en dude från Tinder när hon kan få uppmärksamhet från alla håll alltifrån likes och kommentarer på instagram, snapchat och alla andra sociala medier, vilket gör i sin tur att hon skapar den egna självbilden av att alla avgudar och vill ha henne.

Hon är van sen hon blev av med oskulden att bete sig sådär för att hon vet och kan få vem som helst.

Förställ er nån dag och fantisera om att ni var en tjej och i hennes sko och hade fått det här jaget och uppmärksamheten då hade ni varit värre med era hybris. Till slut man orkar inte mer istället börjar man driva med allt o alla o ta saker oseriöst.

Om du inte tror på det fråga de där killarna som är en 10a eller nån instagram modell som får DM fullbombad varje dag av tjejer, han kommer till slutändan utveckla ett beteende där han själv väljer de bästa eftersom valmöjligheterna blivit oändliga och då kan han bete sig som dagens tjejer .

Sen ska ni ha klart för er att dessa typiska snygga tjejer är inte helt friska, många lider av grova ångest och depression. Det är inte den personen ni ser på bilderna dvs det livliga, lysande, snygga tjejen med ett glas vin i handen eller blomkrans på huvudet.

Jag har själv dejtat många såna och man märker direkt på de när man kommer närmare dem. Faktum är att många låter inte komma nära de för det ligger det en osäker brud bakom den fasaden hon visar sig vara.

Utseendet är inte allt, det borde vara nummer 4 prioritet. Att hitta en bra tjej att leva med idag är inte lätt. Lägg istället era energi på någon som har personlighet ni trivs med och som är emotionellt frisk.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-06-27 kl. 15:17.
Citera
2021-06-27, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Problemet är dynamiken mellan tjejer och killar i Sverige som har gjort så att tjejerna beter sig sådär.

Killarnas fel att ens ge de uppmärksamhet från första början. Dagens tjejer är i noll behov eller intresserad av en dude från Tinder när hon kan få uppmärksamhet från alla håll alltifrån likes och kommentarer på instagram, snapchat och alla andra sociala medier, vilket gör i sin tur att hon skapar den egna självbilden av att alla avgudar och vill ha henne.

Hon är van sen hon blev av med oskulden att bete sig sådär för att hon vet och kan få vem som helst.

Förställ er nån dag och fantisera om att ni var en tjej och i hennes sko och hade fått det här jaget och uppmärksamheten då hade ni varit värre med era hybris. Till slut man orkar inte mer istället börjar man driva med allt o alla o ta saker oseriöst.

Om du inte tror på det fråga de där killarna som är en 10a eller nån instagram modell som får DM fullbombad varje dag av tjejer, han kommer till slutändan utveckla ett beteende där han själv väljer de bästa eftersom valmöjligheterna blivit oändliga och då kan han bete sig som dagens tjejer .

Sen ska ni ha klart för er att dessa typiska snygga tjejer är inte helt friska, många lider av grova ångest och depression. Det är inte den personen ni ser på bilderna dvs det livliga, lysande, snygga tjejen med ett glas vin i handen eller blomkrans på huvudet.

Jag har själv dejtat många såna och man märker direkt på de när man kommer närmare dem. Faktum är att många låter inte komma nära de för det ligger det en osäker brud bakom den fasaden hon visar sig vara.

Oj! Vad djupt inlägg om helt ointressant varelser.
Citera
2021-06-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Oj! Vad djupt inlägg om helt ointressant varelser.

Du ställde en fråga o jag tog min tid svara på den.
Citera
2021-06-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Får nog lov att dela upp det hela lite. Vad menar du med ärlig? Inte en enda gång har jag pratat med kvinnorna innan första dejt angående hur seriös jag är eller hur min historia ser ut. Varken kvinnan eller jag pratar om det, är jag oärlig då? Jag skulle aldrig heller fråga kvinnorna om de sakerna, hoppas att du inte gör det på första dejten för det är en erotikdödare utan dess like.

Sen har jag ju ändå haft ett 20+ år förhållande så nog vet jag hur man lever ihop med någon. Jag är inne i en period nu när jag tycker sex med olika människor är skoj men jag hoppas på sikt att jag kan hitta tillbaka till ett förhållande.

Skulle inte säga att jag är dålig på relationer utan snarare att jag inte riktigt vet vad jag vill just nu.

Va mest nyfiken? Tycker att det alltid kommer upp direkt ( men det kanske är jag som framstår som lite oseriös) jag är ju lite sval till att iaf bli sambo, och har lite svårt för att inte säga det.
Och då blir man ju bara en rolig match att skriva lite med för de flesta.
Citera
2021-06-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Du ställde en fråga o jag tog min tid svara på den.

Visa mig var i ditt inlägg som du besvarade min "fråga".
Citera
2021-06-27, 16:48
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Föreslå en träff på ett fik? Svårare än så är det inte.
För mig är det svårt. Känns så stelt att träffa någon från appen och så ska man sitta och skärskåda varandra :/ och om man känner att det inte funkar alls? Man har ju ingen aning om vem man träffar egentligen. Känner mig blyg helt enkelt. Jag kan nog dölja det ganska bra men det tar mycket energi.
Citera
2021-06-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
För mig är det svårt. Känns så stelt att träffa någon från appen och så ska man sitta och skärskåda varandra :/ och om man känner att det inte funkar alls? Man har ju ingen aning om vem man träffar egentligen. Känner mig blyg helt enkelt. Jag kan nog dölja det ganska bra men det tar mycket energi.

Du är för bekväm helt enkelt. Pröva vistas utanför din comfortzone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in