2021-06-22, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Alla killar som inte är hunkar och badar i matchningar, c:a 85%, borde vara seriösa eftersom de sällan eller aldrig, år ut och år in, får chansen till en dejt.

Svep annorlunda!

Precis. Det hade jag gjort.

Inte f-n hade jag svept på var och varannan. Skulle betrakta mig själv som idiot då.

Skulle gå efter "potential" och vara noga med damens personlighet.
Citera
2021-06-22, 13:11
Medlem
Jofandus avatar
Nu har det hänt för tredje gången och dessutom bokstavligen tredje gången på raken. Jag får ett meddelande, går in och tittar, ser att en tjej skickat en 👋 (ser ni?). Det är en vinkande hand. Jag svarar och får inget svar tillbaka. Efter tre dygn tar jag bort matchningen. 1 dygn senare skickar en ny tjej en sådan hand och samma sak där - inget svar. Alla tjejer har jag kollat upp och dem finns, i samma stad.

Nu börjar jag fundera om det kan tänkas vara så att tinder tar deras profil och skickar den där handen eller ”vinkning” eller vad det kallas, bara som en get starter. Något som sker automatiskt och inget tjejerna själva märker. Tittar dem i deras egen telefon syns inte deras vinkning, dock bara det jag skrev. Varpå dem ignorerar att svara och sedan ligger meddelandet kvar i mängden - obesvarat.

Vad tror ni?
Citera
2021-06-22, 22:11
Bannlyst
Gjorde misstaget att radera mitt konto från tinder, för att sedan skaffa det igen några minuter senare.
Träffade en tjej som man hade haft kontakt med under en längre period. Väl efter träffen kände man att hon ändå var en brud att satsa på, så valde att ta bort kontot. Några minuter efter att kontot var borttaget så blev bruden CP i huvudet, och då var det bara att skaffa tinder återigen...
På ens tidigare konto fick man matchningar var och varannan dag. Nu får man ingenting. Antar att Tinder sätter en i skithögen, men det är bara att försöka jobba upp det.
Citera
2021-06-22, 22:34
Medlem
Jag tror ärligt talat inte att det hade spelat någon roll om män fått fler matchningar med åtråvärda tjejer.

Konversationerna tenderar att vara av slaget: Okej! "Spännande!" "haha".

Alltså om de är snygga ser det ut så.

Hur fan bygger man något med sådana typer? De har redan bestämt sig. Helt uppenbart.
Citera
2021-06-22, 22:39
Medlem
För någon som är intellektuellt lagd (för att uttrycka det milt) är tinderkonversationer djupt avtändande. Samtidigt som man avskyr utelivet... Pest eller kolera.
Citera
2021-06-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag tror ärligt talat inte att det hade spelat någon roll om män fått fler matchningar med åtråvärda tjejer.

Hur fan bygger man något med sådana typer? De har redan bestämt sig. Helt uppenbart.

Bestämt sig för vad?

Jag brukar få såna svar om jag pratar med kille. Tror inte det är att dom bestämt sig?
Senast redigerad av Jendy 2021-06-22 kl. 23:12.
Citera
2021-06-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Bestämt sig för vad?

Jag brukar få såna svar om jag pratar med kille. Tror inte det är att dom bestämt sig.

Bestämt sig för vem de ska gå vidare med. Det är ju helt omöjligt att komma någon vart med någon som bara svarar med enstaka ord. Det sker dock heeela tiden. Jag skriver med genuint intresse någon rad eller två - de svarar med några få ord tillbaka. De öppnar inte upp sig.
Citera
2021-06-22, 23:28
Medlem
Citat:
Bestämt sig för vem de ska gå vidare med. Det är ju helt omöjligt att komma någon vart med någon som bara svarar med enstaka ord. Det sker dock heeela tiden. Jag skriver med genuint intresse någon rad eller två - de svarar med några få ord tillbaka. De öppnar inte upp sig.

Ja, jag skrev också med en som endast svarade sådär. Men fick inte känslan att han bestämt sig eller så.
Han skrev endast "vad gör du" "okej" "haha" så upprepades det dag efter dag.
Lite mer intressant vill man ju de ska vara.
Så när jag skrev något så svarade han bara "okej haha"

Fast jag vet inte, det kanske betyder att dom har bestämt sig.
Citera
2021-06-23, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Det bisarra är väl att du tror att du själv är något att hänga i julgranen.
Hur går det för dig på tinder?
Citera
2021-06-23, 03:19
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Är de snygga kan du räkna med att de har hundratals kanske tusentals flåsande hundar i nacken. Jag har sett mindre fagra damer med flera tusen likes. Konkurrensen är mördande. De blir uppvaktade som om de vore några jävla rockstjärnor. De har helt enkelt inte tid att svara alla utförligt. Då blir det såna här förnedrande svar tillbaka. Att man ens utsätter sig för detta är för mig en gåta, men kuken måste väl ha sitt.
Senast redigerad av Villianlol 2021-06-23 kl. 04:16.
Citera
2021-06-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H3
Fan du var en negativ en! Visst, jag är inte en modell, men jag är inte ful som stryk heller

Är elit och landslagsmeriterad i min sport. 21 år. Har hund, bubbelpool, eget företag, studerar på universitet och är mörkhårig. Är det verkligen så att ALLA brudar bara nöjer sig med en fotomodell till kille? Visst, 10:rna vill väl ha nån likvärd i snygghet, men dom är ju pantade och kommer att hamna på soptippen så fort dom blivit slappa.

"Nöjer" mig med en 6-7:a. Men då kanske jag helt enkelt får leta utomhus istället för online helt enkelt
/ Nöj dig med någon som kan spela gitarr och laga mat samt springa långt något fel på det.
Citera
2021-06-24, 12:06
Medlem
Citat:

Det är exakt där problemet sitter. Inte brist på matchningar, utan de matchningarna man får går ingenstans. Tjejerna har inget riktigt intresse av att lära känna dig, trots att de faktiskt valt att svepa höger på dig. Det komiska är att det är alltid tjejer som säger "Stick ut! Skriv inte bara ett hej. Blablabla". Har de själva sett sina meddelanden? Man har ju intressantare diskussioner med sin hund än dessa tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in