Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Det av mig kursiverade, fetade och understrukna; Jag tror att det är extremt ovanligt med olika destruktiva relationer på Tinder. Vad i hela friden menar du nu?
Nog för att jag vet att det finns upptagna personer i flödet på Tinder, men de flesta som dyker upp lär emellertid på ett eller annat sätt stå till marknadens förfogande.
Som så många gånger tidigare sagt; du söker märkliga och verklighetsfrånvända förklaringar till din egen Tinder-belägenhet. Det är förståeligt, men det är likväl verklighetsfrånvänt. Och ja, du har en Disney-artad syn på framförallt män. Det finns de som är goda och det finns de som är onda. Även det är verklighetsfrånvänt. Men som en annan användare skrev förut, du vill inte förstå. Så vi lägger ner det här nu.
Ja, du får ju gärna tro att det är extremt ovanligt med olika destruktiva relationer på Tinder, men ser man folket där som ett tvärsnitt av samhället, handlar det inte om längre om "extremt ovanligt". Har du hört talas om narcissister och psykopater? De utgör några procent av befolkningen. Det finns en intressant podd i 22 avsnitt som heter "Älskade psykopat".
Om det är någon som inte vill förstå är det ju du själv för du tror att folket på Tinder kraftigt skulle särskilja sig från övriga samhället. Och detta utan några som helst bevis, utan det är helt enkelt baserat på din egen tro.
Ger dig lite hjälp på traven genom denna länk:
https://metromode.se/halsa/10-tecken...ta-dig-ur-det/
Du skriver att "de flesta som dyker upp lär emellertid på ett eller annat sätt stå till marknadens förfogande", men det här är inte helt sant för det finns mängder med speciellt kvinnor som enbart söker bekräftelse och länkar dessutom till sitt Instagram och är mer eller mindre nöjda med detta.
Och att män är antingen är onda eller goda har jag aldrig påstått, men däremot att de för det mesta är upphov till allvarligare problem i relationer som slutar i polisanmälan och annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Återigen är det troligen din egna förhållandeoerfarenhet som talar. Och den i övrigt skrala inputen du får vad gäller relationer och varför de inte alltid fungerar önskvärt.
Jag tycker att det är män som allra mest hängs ut och beskylls för problem i relationer vare sig de är skyldiga eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Så, det här med "känslopjunk and shit" är inget du kan förbise i en diskussion om dejting. Det är inget du kan förklarar med logik och formler. Det gör mig, uppriktigt och ärligt, ledsen att se dig och andra tala nedlåtande om känslor i ett sådant här sammanhang. Ni har missat själva essensen av just dejting, relationer och kärlek.
Det jag kritiserar är att vara helt känslostyrd även när det gäller relationer, för som jag ser det fungerar det inte speciellt bra någonstans i livet. Jag föredrar att använda hela hjärnan, men alla är olika och att det kan gå rejält snett för känslostyrda människor har man sett många exempel på genom historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Jag förstår att du tycker att det är skönt att guppa runt i ankdammen och få den egna världsbilden bekräftad, men jag tror att du skulle må gott av blicka över kanten och se hur s.k. "vanliga människor" faktiskt lever. Inte "läsa och se på internet".
Ja, men ju mer man läser och ser på nätet, desto mer tvingas du också ta ställning till vad du själv anser och var du står i olika frågor. Ganska enkel logik, med andra ord. Verkligheten i all ära, men även nätet formar människor på gott och ont. Och jag förstår att du inte har koll hur det fungerar med relationer/ dejting via nätet. Att hela tiden utgå från sitt eget tänkande och sin krets med människor man umgås med, ger inte alltid en rättvisande bild.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Det finns en uppsjö av manliga profiler som tillsammans med sin kvinnliga partner söker efter en extra kvinna för att krydda till sexlivet lite. Det är dock ytterst sällan dessa deffar sig som poly. Poly handlar om annat än att bjuda in en tredje part i sängkammaren. Det finns även manliga profiler som tillsammans med en manlig kompis vill träffa en kvinna. Och det finns kvinnliga profiler som tillsammans med en manlig partner söker en extra man eller kvinna.
Återigen; dessa personer är trots allt en minoritet så att du ens tar upp dem som ens den yttepyttigaste förklaring till varför det försvårar för män på dejtingmarknaden är skrattretande. De är upptagna i en relation men vill ha ytterligare en person att ha sexuellt umgänge med. (Om man inte är poly, då har man flera parallella kärleksrelationer.) Punkt.
Vad jag vet är reglerna sådana på Tinder att det inte är tillåtet med polygami i profilerna och inte heller uppenbart sexuellt innehåll (och poly hör oftast dit vad gäller Tinder).
Du tycker det är ytterst sällan någon definierar sig som poly på Tinder. Nej, inte vad jag sett för det är ganska vanligt (jag kollade endast kvinnliga profiler). Och poly är bara ett exempel på varför dejtingmarknanden krymper och jo det gör det, även om det så klart är lite.
Sedan kan det vara svårt att skilja mellan att söka en extra partner och vara poly, för min uppfattning är att skalan är glidande och ganska otydlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Det av mig fetade; på vilket sätt är det tänkt att funka menar du? Alla ska vara exakt lika populära och få lika mycket av allt i livet?
Kort och gott så funderar man över varför man inte når den framgång som man tänkt sig med saker och ting. Vad som är framgång kan vara högst individuellt.